Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Pozycjonowanie zagraniczne – pomoc w rozwoju e-commerce na światowych rynkach

pozycjonowanie zagraniczne

Osoby prowadzące internetową sprzedaż towarów, dobrze wiedzą jak ważne jest pozycjonowanie firmowych stron internetowych. Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek pomaga w rozwinięciu biznesu. Jeśli firma ma zamiar wejść na rynki w innych krajach, niezbędne jest się pozycjonowanie zagraniczne stron. W ten sposób, wersje językowe strony internetowej firmy, stają się widoczne w wyszukiwarkach w innych krajach. Pomaga to pozyskać klientów z zagranicy i rozwinąć biznes poza Polską. 

  1. Pozycjonowanie a sprzedaż zagraniczna
  2. Jak wystartować w sprzedaży zagranicznej online?
  3. Najczęściej popełniane błędy w pozycjonowaniu zagranicznym

Pozycjonowanie a sprzedaż zagraniczna

Pozycjonowanie stron sklepów internetowych lub firm oferujących usługi jest niezwykle ważne dla podniesienia wyników sprzedaży i pozyskiwania nowych klientów. Jest to szereg działań, które sprawiają, że strona firmy będzie lepiej widoczna w wyszukiwarkach, po wpisaniu przez potencjalnego klienta konkretnych słów kluczowych. Pozycjonowanie stron, odbywa się często poprzez SEO czyli Search Engine Opitimization. To wieloetapowy proces, który pozwala na szybkie znalezienie strony firmy w wyszukiwarce. Jeśli chcemy aby nasz sklep internetowy lub nasze usługi zaistniały na rynkach zagranicznych, niezbędne będzie zastosowanie pozycjonowania zagranicznego. Ciekawym i kompletnym źródłem wiedzy na ten temat jest checklista pozycjonowania zagranicznego. Dowiemy się tam, krok po kroku, co należy zrobić, aby odnieść sukces w pozycjonowaniu międzynarodowym a co za tym idzie i w e-commerce. Jeśli nie potrafimy sami zoptymalizować strony tak, aby poprawić wyniki sprzedaży towaru za granicą, w takim przypadku zwróćmy się o pomoc do specjalisty. Pomoże on nam w pozycjonowaniu naszej strony, aby nasz towar lub usługi sprzedawały się równie dobrze jak w zagranicznych sklepach internetowych. Możemy spróbować oferować nasze produkty lub usługi na terenie krajów Unii Europejskiej, jak i poza nią.

Jak wystartować w sprzedaży zagranicznej online?

Aby otworzyć sklep internetowy i działać w branży e-commerce, niezbędne jest zarejestrowanie działalności gospodarczej. Jeżeli chcemy sprzedawać nasze towary na terenie innego kraju UE, lub poza nią, koniecznie musimy opracować strategię działania, uwzględniającą dostawy towarów oraz metody płatności. Tu mogą pojawić się pewne utrudnienia, ponieważ niektóre kraje akceptują tylko lokalne metody płatności. Sprzedaż internetowa na rynki zagraniczne pozwala firmie na zbudowanie międzynarodowego biznesu. Musimy jednak określić grupę docelową i uwzględnić różnice priorytetów i oczekiwań klientów w poszczególnych krajach. Należy także przeprowadzić analizę konkurencji na rynkach zagranicznych. Istnieją specjalne narzędzia analityczne, które pozwolą na zebranie satysfakcjonujących danych. Przy pozycjonowaniu zagranicznym strony naszego sklepu, dobrze jest też skorzystać z usług lokalnych podwykonawców, zwłaszcza w krajach o innej kulturze, których mieszkańcy posługują się mniej popularnymi językami, np. arabskim. Należy również określić jak będzie wyglądała sprzedaż towarów i wysyłka produktów od strony logistycznej. Musimy także zebrać informacje na temat takich zagadnień jak wywóz towarów lub przewóz towarów w danym kraju, zwłaszcza jeśli nie należy on do UE. Jeśli mamy już odpowiednie informacje, można przystąpić do działań marketingowych, promujących nasze towary lub usługi.

Najczęściej popełniane błędy w pozycjonowaniu międzynarodowym

Jeśli chcemy wprowadzić naszą firmę na rynek poza granicami kraju i zaistnieć w sprzedaży międzynarodowej, pozycjonowanie międzynarodowe bardzo nam to ułatwi. Przełoży się to na liczbę zawartych transakcji i podniesie wartość sprzedaży towarów. Powinniśmy jednak wystrzegać się błędów, które są najczęściej popełniane w tym procesie. Są one także popełniane przy pozycjonowaniu stron na rynki w Polsce. Do najczęściej popełnianych błędów należy automatyczne przekierowanie użytkownika na podstawie używanego przez niego języka. Jeśli jest to język inny niż angielski, to w kontekście indeksowania i crawlowania, Googlebot i tak przedstawi się jako użytkownik EN. Następnym błędem jest używanie tych samych sposobów link buildingu w każdym kraju, w którym chcemy prowadzić sprzedaż lub usługi. Inny błąd to kwestie związane z nieodpowiednią strategią contentową. Musisz zadbać o odpowiednią wiedzę na temat potrzeb, priorytetów i wartości wyznawanych przez przez mieszkańców poszczególnych krajów. Wówczas łatwiej będzie dostosować strategię do ich potrzeb, a co za tym idzie, zwiększenie sprzedaży towarów. Niedopuszczalne są także błędy językowe w tłumaczeniu zawartości strony. Najlepiej zlecić to zadanie native speakerom. Kolejny błędy popełniane przy pozycjonowaniu międzynarodowym to nieodpowiednie dobranie domen oraz ignorowanie innych wyszukiwarek niż Google. Strona twojej firmy i możliwość zrobienia zakupów przez nowych klientów powinny być także możliwe na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Jeśli nie potrafisz zrobić tego wszystkiego we własnym zakresie, zwróć się o pomoc do specjalisty, który zajmuje się pozycjonowaniem zagranicznym.