Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Strategia komunikacji marki dla początkujących w marketingu

Strategia komunikacji marki

Właściciele niedużych firm na własnej działalności gospodarczej lub w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością muszą znać się na wszystkim. Księgowość, finanse, przepisy prawa, zarządzanie zespołem ludzi, a także marketing spoczywa na ich barkach. Wiele materiałów edukacyjnych, warsztatów i szkoleń online znajduje się w sieci na portalach branżowych. Marketingu najlepiej nauczyć się od praktyków, którzy zdobyli doświadczenie w promowaniu i reklamie rozmaitych produktów i usług. Strategia komunikacji marki to podstawa funkcjonowania w przestrzeni publicznej oraz budowanie pozycji i wizerunku za pomocą słów czy obrazów.

Od czego zacząć marketing?

Marketing to wytworzenie określonych wartości, które przekonają klientów do korzystania z oferty. Sukces w tym przypadku raczej nie jest dziełem przypadku, a skrupulatnie zaplanowanym działaniem, czyli planem marketingowym. Jego elementem jest strategia komunikacji marki. To zbiór zasad definiujących język i formę przekazu, którym firma będzie komunikowała się ze swoimi odbiorcami. Podczas pracy nad strategią należy sobie odpowiedzieć na kilka ważkich pytań. Jedno z najważniejszych, to co chcemy przekazać? Jakie wartości dodane otrzyma klient, decydując się na nasz produkt? Co chcemy o sobie powiedzieć? Obecnie w dobie ogromnej konkurencji to istotne, ponieważ nikt nie kupuje kota w worku!

Posłużmy się porównaniem: sklepy z ekologiczną żywnością oferują zdrowe jedzenie i pewne źródło zakupów spożywczych. Kluczowa korzyść w tym przypadku to zadbanie o zdrowie swoje i swoich bliskich, żywność bez konserwantów i sztucznych dodatków. Na drugim biegunie umieścimy popularne sklepy typu convenience, które mniej dbają skład i pochodzenie swoich towarów, komunikując głównie cenę i dostępność najbardziej popularnych produktów oraz wiele sklepów otwartych jak najdłużej.

Od czego zacząć marketing?

Do kogo kierujemy swój przekaz?

Kolejne ważne pytanie, które należy sobie zadać podczas pracy nad strategią komunikacji marki, dotyczy charakterystyki grupy odbiorców. Musimy wiedzieć, do kogo mówimy, bo tylko wtedy użyjemy odpowiedniego języka. Nasz komunikat będzie wyrazisty oraz kreatywny i poruszy emocje tych ludzi, na których nam najbardziej zależy.

Wracając do przykładu, w którym wzięliśmy na warsztat sklepy ze zdrową żywnością, doskonale to widać. Rozpisują się one o właściwościach zdrowotnych swoich produktów w długich artykułach o poradnikowym tonie. Natomiast sieć marketów daje krótkie, zwięzłe hasła. Ich oś to cena np.: wiele za niewiele, drugi produkt 90 proc. taniej, o 50 gr mniej itd. Do ludzi młodych trafia inny język niż do rodziców, czy przedstawicieli czterdziestolatków, którzy mają więcej doświadczenia w próbowaniu wielu produktów i bardziej wysublimowane potrzeby. Kto wie, jak mówić osiągnie sukces i zbuduje silną markę!

Na portalu MarketingLink.pl przedsiębiorcy znajdą więcej informacji o podstawowych pojęciach w marketingu, do których należy strategia komunikacji marki. Warto skorzystać z fachowej wiedzy i zastosować wypróbowane rozwiązania we własnej firmie z korzyścią dla budowania wizerunku i zwiększania sprzedaży.