Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Motoryzacja

Poznaj najnowsze oferty pracy w salonach BMW

praca w bmw

Marki BMW nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Mało kto może jednak wiedzieć, że ten niemiecki koncern, słynący z produkcji najwyższej jakości aut klasy Premium, istnieje już od przeszło stu lat. Zatrudnia też ponad sto dwadzieścia tysięcy osób na całym świecie. Praca w salonie samochodowym BMW to marzenie niejednego miłośnika motoryzacji. Dlaczego? Przyjrzyjmy się jej od kulis.

Na czym polega praca w salonie?

Praca w salonie samochodowym BMW jest skierowana do szerokiej rzeszy osób, o zróżnicowanym doświadczeniu zawodowym, różnych typach osobowości czy cechujących się różnymi talentami. Z jednej strony mamy pracowników, którzy stanowią szeroko rozumiane zaplecze logistyczne salonu, często są niewidoczni i zasilają takie działy, jak np. controlling, księgowość czy telemarketing.

Z drugiej strony są i frontmeni, którzy mają bezpośredni kontakt z klientem. Zajmują się oni doradztwem i obsługą klienta czy to w zakresie sprzedaży aut, akcesoriów, usług dodatkowych, czy też koordynują serwis. Są określani mianem ambasadorów marki, bo swoją postawą i zaangażowaniem budują codziennie pozycję rynkową BMW.

Kolejną grupę stanowią pracownicy stricte techniczni, zajmujący się serwisowaniem pojazdów. Współpracują najbliżej z doradcami serwisowymi i działem części zamiennych. To w ich rękach leży powodzenie każdego serwisowanego auta.

To, o czym warto wspomnieć charakteryzując pracę w salonie, to fakt, że jest to zdecydowanie praca zespołowa. Każdy pracownik ma oczywiście własne cele, ale to satysfakcja klienta jest nadrzędną wartością i aby ją osiągnąć, należy grać drużynowo.

O jakie stanowiska można się ubiegać?

Wśród ofert pracy w BMW można spotkać rekrutacje na m.in. takie stanowiska, jak elektromechanik, doradca ds. części i akcesoriów, mistrz serwisu, pracownik recepcji, greeter, elektromechanik diagnosta, doradca serwisu blacharsko-lakierniczego, accessories champion, doradca ds. zewnętrznej sprzedaży części i akcesoriów, pomocnik mechanika, magazynier części, lakiernik i pomocnik lakiernika, blacharz i pomocnik blacharza, doradca ds. odkupu samochodów używanych, specjalista ds. gwarancji, BMW product genius,  specjalista ds. telefonicznej obsługi klienta, doradca serwisowy, doradca ds. sprzedaży samochodów nowych, mechanik serwisowy, magazynier części, asystent serwisu.

Dla osób rozpoczynających przygodę z pracą możliwe są również staże i praktyki. Z kolei dla pracowników z doświadczeniem menedżerskim, BMW ma do zaoferowania stanowiska kierownicze w poszczególnych działach serwisu.

Jak złożyć CV?

Aby móc aplikować na wybrane stanowisko, należy wypełnić formularz oraz załączyć swoją aplikację na praca-dealerbmw.pl. Portal jest bardzo wygodny w obsłudze. Dla niektórych stanowisk, zwłaszcza tych związanych z bezpośrednią obsługą klienta, pracodawca przygotował przyjazną grę kompetencyjną online, która przybliża charakter środowiska pracy.

Wymagania wobec pracowników salonu

Na koniec warto wspomnieć o oczekiwaniach stawianych rekrutowanym osobom. Jeśli chodzi o stanowiska związane z serwisem pojazdów, a więc mechanika samochodowego, technika czy elektromechanika, to wymagane jest wykształcenie techniczne oraz różnej długości wcześniejszy staż pracy w tym charakterze.

Wobec pozycji związanych z obsługą klienta, a więc asystenta serwisu, doradcy ds. sprzedaży części i akcesoriów, doradcy serwisowego, specjalisty ds. telefonicznej obsługi klienta, zazwyczaj oczekuje się minimum rocznego doświadczenia w obsłudze klienta oraz elementarnej wiedzy z zakresu budowy pojazdu i znajomości technologii napraw.

W stosunku do wszystkich pracowników salonu oczekuje się posiadania prawa jazdy kategorii B.

Powiązane artykuły

Oferta pracy – recepcja

teoriabiznesu.pl

Cytaty motywujące – Elon Musk

teoriabiznesu.pl

Rynek pracy w Polsce na przełomie lat – wywiad z Praca.pl

teoriabiznesu.pl