Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Technologie

Firmowy telefon jako podstawowe narzędzie komunikacji z klientem 

centralka

Od Aleksandra Bella, przez aparaty stacjonarne, na smartfonach kończąc – długa historia, naznaczona licznymi przełomami technologicznymi, która nieustannie zapisuje swe karty. Telefon, bo o nim mowa, jest współcześnie wciąż jednym z podstawowych kanałów w komunikacji międzyludzkiej. Dla firm to bardzo ważne narzędzie w codziennym kontakcie z klientem. Jak więc wycisnąć z tego telefonicznego owocu jak najwięcej soku? 

Wydawać by się mogło, że przestrzeń internetowa i rozwiązania komunikacyjne w niej powstające wyprą standardowe połączenia audytywne. Nic bardziej mylnego. Nasze przywiązanie do bezpośredniego werbalnego kontaktu z człowiekiem ma swoje odbicie w biznesie. Klient, zwłaszcza nowy, czuje się zdecydowanie pewniej, gdy może porozmawiać z pracownikiem firmy przed złożeniem zamówienia. W ten łatwy sposób buduje się zaufanie oraz profesjonalny wizerunek firmy.

Nie stracić klienta

Często zdarza się jednak, zwłaszcza w mniejszych firmach bądź tych z branży budowlanej lub turystycznej czy po prostu usługowej, związanej z realizacją projektów poza siedzibami firm, że nie zawsze jest ktoś, kto dzwoniący telefon może odebrać. A to sytuacja, która może spowodować, że kolejny numer, który wybierze potencjalny klient będzie już numerem konkurencji. By efektywnie zarządzać telefonicznym kanałem komunikacji warto skorzystać z usługi Wirtualnej Centralki Orange. Tym bardziej, że nie wymaga ona żadnych inwestycji związanych z modyfikacją przestrzeni biurowej.

Jeden numer, wiele możliwości

Specjaliści zajmujący się wizerunkiem i strategią biznesu zgodnie sugerują, że eksponowanie tylko jednego numeru telefonu w materiałach reklamowych lub stronie internetowej jest najlepszym rozwiązaniem. Ułatwia to zarówno jego zapamiętanie jak i eliminuje ewentualne rozterki klienta związane z wyborem właściwego numeru, gdy ma ich do dyspozycji kilka. Dzięki Wirtualnej Centralce Orange wirtualny numer będzie przekierowywał dzwoniącego na wybrany zewnętrzny: stacjonarny lub komórkowy, łącząc go automatycznie z odpowiednim pracownikiem. Dostępnych kombinacji i konfiguracji związanych z przekazywaniem połączeń jest oczywiście znacznie więcej.

Numery wewnętrzne

Inną szalenie praktyczną funkcją w ramach Wirtualnej Centralki Orange są numery wewnętrzne. Można je przypisać dowolnej ilości działów w firmie. Ułatwia to klientom połączenie z właściwą osobą w przedsiębiorstwie a samym pracownikom komunikację między sobą wewnątrz całej firmy. Dodatkowo istnieje możliwość utworzenia komunikatów pod wybranymi numerami wewnętrznymi informującymi np. o godzinach pracy lub możliwości pozostawienia wiadomości. Z zaletami oraz możliwościami wykorzystania dostępnych modyfikacji Wirtualnej Centralki Orange możecie zapoznać się czytając artykuł: „Przekierowanie połączeń? Numer wewnętrzny? Poznaj rozwiązania dla Działu Obsługi Klienta w Twojej firmie!”.

Powiązane artykuły

Orange Flex także dla małych firm – wygodnie z e-fakturą

teoriabiznesu.pl