Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Technologie

Produkcja reklam od podstaw – co warto wiedzieć o reklamie zewnętrznej?

Marketing dźwignią handlu, jak mawia znane powiedzenie. Trudno o bardziej trafne określenie roli, jaką odgrywają działania reklamowe na drodze do sukcesu prowadzonej firmy. Ich zadaniem jest trafić do potencjalnego klienta, zaistnieć w świadomości i zainteresować danym towarem lub usługą. W tym celu wykorzystuje się rozmaite narzędzia i działania. Jest wśród nich produkcja reklam zewnętrznych. Ta strategia od dekad stanowi jedną z najbardziej efektywnych metod pozyskiwania klientów. Co warto wiedzieć na ten temat?

Dlaczego warto inwestować w produkcję reklam?

W rzeczywistości ogromnej konkurencji i swobodnego dostępu do usług wyróżnienie się jest kwestią kluczową i niezbędną. Szeroko pojęty marketing skupia się więc na przedstawieniu oferty i marki w sposób interesujący, zapadający w pamięć i pod każdym względem atrakcyjny dla potencjalnego odbiorcy. Jeśli chodzi o marketing tradycyjny, mówimy o reklamie wewnętrznej, której miejscem ekspozycji są pomieszczenia zamknięte, oraz reklamie zewnętrznej, czyli poza miejscem zamieszkania. Produkcja reklam zewnętrznych nastawiona jest z kolei na umieszczenie w przestrzeni publicznej, w której dociera się do ogromnej, lecz nie sprecyzowanej dokładnie grupy odbiorców. Przyjmuje się, że reklama zewnętrzna jest niezwykle skuteczna i wręcz niezbędna w przypadku prowadzeniu interesu. Przyjmuje różnorakie formy, od których zależą również finalne koszta, jednak odpowiednio zaprojektowana i dopasowana reklama outdoorowa zwraca się w szybkim tempie z nawiązką.

Reklama zewnętrzna – charakterystyka i rodzaje

Jedną z najciekawszych cech reklamy zewnętrznej jest różnorodność form, w jakich występuje. W zależności od potrzeb, pomysłu, umiejscowienia i budżetu  można wybierać pomiędzy rozwiązaniami bardziej tradycyjnymi i ekonomicznymi, oraz efektownym drukiem wielkoformatowym z nowoczesnym oświetleniem. W produkcji reklam zewnętrznych najczęściej spotkać można się z następującymi rodzajami nośników:

  • Szyld reklamowy – jeden z najbardziej tradycyjnych i ponadczasowych sposobów na reklamowanie swojego biznesu. Montowane zwykle na elewacji, ogrodzeniu, ale także wewnątrz budynków, choćby przy wejściu do biura lub gabinetu.
  • Kasetony reklamowe – wyjątkowo popularna forma promocji. Produkcja reklamy tego typu wykorzystywana jest w celach informacyjnych i montowana na zewnętrznej lub wewnętrznej stronie budynku, aby wskazać miejsce, w którym znajduje się dana usługa. Najciekawszą propozycją są podświetlane kasetony reklamowe LED, doskonale widoczne nawet po zmroku.
  • Druk wielkoformatowy – istotną gałęzią produkcji reklam jest druk wielkoformatowy wykonywany na materiałach różnego rodzaju, takich jak banery, folie, siatki i papiery różnego typu, a także występujący w innowacyjnej wersji UV.
  • Reklama na samochodzie – jedna z najciekawszych form reklamy zewnętrznej, ceniona ze względu na duże pole do popisu dla kreatywności w procesie produkcji reklamy tego typu. Oznakowane auta są niezwykle skuteczne i rozpoznawalne, a dzięki mobilności mogą dotrzeć do jeszcze większej  grupy odbiorców. Szczególnie opłacalna, gdy firma zajmuję się ogólnie pojętym transportem.

Produkcja reklam zewnętrznych a przepisy prawne

Skuteczność reklamy zewnętrznej i druku wielkoformatowego wynika z tego gdzie umieszczone będą  w przestrzeni publicznej. Każdy przedsiębiorca, chce wyróżnić się na tle pozostałych. Aby to osiągnąć, inwestuje w tego typu formę promocji. Ta popularna praktyka sprawiła, że konieczne stało się sformułowanie przepisów prawnych regulujących przemysł produkcji reklam zewnętrznych. W związku z tym przyjęto ustawy, w których szczegółowo wyszczególniono zakazy, nakazy i informacje na temat dopuszczalnych rodzajów reklam w przestrzeni publicznej. Dzięki temu zabiegowi natłok reklam i bilbordów nie przysłania całego pejzażu miejskiego. Kwestia ta jest również często podejmowana przez mieszkańców i urzędników miejskich i w wielu kwestiach stanowi temat dyskusji i kontrowersji.

Artykuł powstał we współpracy z euroart.pl