Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma Uncategorized

Jak przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż w restauracji?

Jak przyciągnąć klientów i zwiększyć sprzedaż w restauracji?

Sprzedaż ma kluczowe znaczenie dla każdego lokalu gastronomicznego, niezależnie od jego wielkości, rodzaju serwowanych dań czy lokalizacji. Dzięki zyskom ze sprzedaży restauracja może poszerzać swoją działalność. Jak zaprezentować ofertę lokalu, aby przynosiła zyski? Co wpływa na zwiększenie widoczności restauracji na rynku?

Dlaczego restauracja potrzebuje strony internetowej?

Witryna www dla lokalu gastronomicznego to jego wirtualna wizytówka. Jeśli jest estetyczna, czytelna i łatwa w nawigacji, to świadczy o profesjonalizmie restauracji i wzmacnia jej wiarygodność. Gdy zawiera wysokiej jakości zdjęcia potraw i przejrzyste menu, gość może uznać, że lokal bardzo dba o obsługę i jakość serwowanych dań.

Witryna internetowa jest niezbędna dla rozwoju restauracji, pozyskiwania klientów i umacniania jej pozycji w branży. Stanowi narzędzie usprawniające działania marketingowe i sprzedażowe. Dlaczego? Dzięki niej lokal ma możliwość zaoferować klientom różne promocje, rabaty czy wydarzenia specjalne. Może też wprowadzić programy lojalnościowe i w ten sposób nagradzać stałych gości, oferując zniżki lub darmowe dania.

Strona internetowa dla restauracji wzmacnia jej wizerunek, pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zwiększyć sprzedaż. Czy tak jest rzeczywiście?

Zwiększenie widoczności

Jeśli zadbamy, aby strona lokalu wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, mamy szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Dostosowaniem witryny pod kątem lepszej widoczności w wyszukiwarce internetowej możemy zająć się samodzielnie lub powierzyć ten proces specjalistom z Restaumatic.

Dlaczego warto postarać się o poprawę wyświetleń lokalu w sieci? Odpowiednio wypozycjonowaną stronę w wyszukiwarce znajdzie po prostu więcej osób, co może przełożyć się na wzrost zamówień (zarówno stacjonarnych, jak i online).

Prezentacja menu i oferty

Dobrze zaprezentowane menu i oferta lokalu to skuteczny wabik na klientów. Dzięki takim elementom na stronie możemy zachęcić gości do złożenia zamówień online i odwiedzin lokalu. Menu elektroniczne powinno mieć czytelną strukturę, zawierać opisy dań i wykaz alergenów. Warto również wprowadzić podział np. na potrawy wegetariańskie lub wegańskie. W ten sposób wykonamy miły gest do konsumentów o tych preferencjach żywieniowych.

Wirtualne menu ma być przyjemne dla oka. Dzięki temu klienci z chęcią będą odwiedzać stronę i wybierać dania. Estetyczne i funkcjonalne zaprezentowanie oferty lokalu to szansa na przyciągnięcie gości i zwiększanie sprzedaży.

Zbieranie rezerwacji

Strony dla restauracji powinny umożliwiać klientom dokonywanie rezerwacji stolika lub sali. Takie rozwiązanie jest korzystne zarówno dla klienta, jak i lokalu. W ten sposób łatwiej zarządzać obłożeniem restauracji, a także planować przyjmowanie gości.

Zamówienia online

Jeśli prowadzimy własny biznes gastronomiczny i chcemy prężnie rozwijać ofertę, powinniśmy wziąć pod uwagę wdrożenie systemu zamówień online Restaumatic. Co należy zrobić w tym celu?  Wystarczy zajrzeć na stronę firmy, wypełnić formularz kontaktowy i czekać na kontakt specjalisty.

System możemy dostać wraz z nowoczesną stroną (stworzoną specjalnie dla naszego lokalu) lub otrzymać go w firmie wtyczki do zainstalowania w naszej istniejącej witrynie.

Dzięki systemowi mamy szansę m.in. zredukować koszty (pozyskując zamówienia przez własny system koszt prowizji dla pośredników maleje o 70%), a także zbudować elektroniczną bazy klientów i pozyskiwać nowych gości w sieci.

Budowanie relacji z klientami

Posiadanie strony WWW dla restauracji umożliwia budowanie i utrzymanie pozytywnych i długofalowych relacji z klientami. Możemy zamieścić na niej informacje o aktualnej ofercie lub tematycznych wydarzeniach organizowanych w lokalu.

Lojalni bywalcy lokalu z pewnością docenią oferty specjalne dla stałych klientów, które znajdą na stronie. Nowi goście mogą zachwycić się łatwością dokonywania rezerwacji lub możliwością składania zamówień online na stronie. Witryna internetowa pozwala utrzymać zaangażowanie dotychczasowych klientów i pozyskać nowych.

Strony dla restauracji – co powinny zawierać?

Strony dla restauracji powinny być przede wszystkim: przejrzyste, czytelne i zoptymalizowane pod kątem sprawnego funkcjonowania w przeglądarkach internetowych.

Kluczowe elementy, których nie może na nich zabraknąć, to m.in.:

  • wysokiej jakości zdjęcia serwowanych potraw,
  • przejrzyste infografiki informujące np. o ofercie specjalnej,
  • swobodny dostęp do menu,
  • możliwość rezerwacji stolików online.

W witrynie WWW lokalu muszą się również znaleźć dane kontaktowe, godziny otwarcia, adres np. w formie pinezki do Map Google, a także formularz kontaktowy.

Odpowiednio przygotowana witryna zwiększy rozpoznawalność restauracji na lokalnym rynku i zainteresowanie ofertą potencjalnych gości. Taki wpływ może z kolei przełożyć się na większą sprzedaż i zyski.