Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Startupy

Everli także lokalnie

Everli, po niedawno ogłoszonym rozpoczęciu współpracy z duńską siecią Netto, nie zwalnia tempa rozwoju. Do portfolio sklepów dostępnych na platformie dołączają kolejne przedsiębiorstwa, tym razem będące także małymi i lokalnymi biznesami.

Ostatni czas dla Everli na polskim rynku był wyjątkowo dynamiczny. Oprócz sieci takich jak Auchan, Carrefour , czy Kaufland – do grona dostępnych sklepów dołączyło ostatnio Netto. Firma jednak nie stawia wyłącznie na duże marki i dociera także do lokalnych przedsiębiorców.

Sukcesywny rozwój tego segmentu usług pozwolił na nawiązanie nowych współprac z mniejszymi partnerami lokalnymi, dzięki temu użytkownicy mogą lokalnie zamawiać między innymi z:

  • pierogarni “Stara Portiernia” w Krakowie;
  • Sklepu Zrównoważonego w Szczecinie;
  • supermarketów Bi1 w Białymstoku, Czeladzi, Legnicy, Rzeszowie, Szczecinie i Bielsko Białej;
  • sklepów franczyzowych marki Carrefour Express w Warszawie;
  • sklepu sieci Chorten w Łodzi.

Różnorodna oferta wielu partnerów w jednym miejscu

Strategia Everli opiera się na dwóch filarach: szerokiej ofercie dla klientów i bliskim partnerstwie ze sklepami (także mniejszymi). Dzięki zintegrowanemu systemowi użytkownicy mogą dokonywać zakupów z najróżniejszych sklepów (nie tylko spożywczych) za pomocą jednej aplikacji.

Rozwój w obszarze małych przedsiębiorstw ma na celu stworzenie kompletnego ekosystemu zakupowego, w którym możemy zaopatrzyć się zarówno w jedzenie, jak i wszystkie inne najpotrzebniejsze zakupy. Chociażby we Włoszech już teraz Everli współpracuje z ponad 50 sklepami partnerskimi. Dzięki temu w ich ofercie dostępne są specjalistyczne produkty np. owoce morza czy artykuły dla dzieci. Na naszym rodzimym rynku sklepy partnerskie, to już  ponad 400 najróżniejszych punktów, a w planach jest stałe zwiększanie tej liczby z dużym skupieniem się na lokalnych przedsiębiorcach.

Korzyści nie tylko dla konsumentów, ale również dla sieci partnerskich

Oczywiście tak duża liczba partnerstw niesie za sobą wiele korzyści. Dla klientów najważniejszą jest niewątpliwie stale powiększany asortyment. Co więcej, mogą oni dokonywać zakupów z wyprzedzeniem i zaplanować je na konkretny termin, a także spontanicznie zamówić produkty z dostawą nawet w ciągu dwóch-trzech godzin.

O ile dużo mówi się o korzyściach dla klientów, to warto podkreślić również co zyskuje sklep podejmujący taką współpracę. Przede wszystkim największym atutem jest naturalne zwiększenie dostępności swoich usług przy stosunkowo małym ryzyku. Takie firmy jak Everli nie tylko dostarczają zaplecze techniczne wraz z jego obsługą, odpowiadają ze kontakt z klientem, pomoc i obsługę reklamacji, ale także oferują swoją bazę klientów wraz z reklamą i marketingiem. Sklep nie ponosi żadnych kosztów startowych, Everli pobiera swoją prowizję jedynie od zrealizowanego obrotu.

Co więcej, sklep partnerski nie musi martwić się o logistykę dostaw. Całość zamówień obsługiwana jest przez szoperów. A zatem zakupy można robić w modelu picker&driver, gdzie sklep przygotowuje i pakuje zamówienie, po czym oddaje je dostawcy lub umożliwić szoperom samodzielne kompletowanie zamówień i ich realizację. Tym samym jest to dobra alternatywa dla firm chcących wprowadzić usługę dostawczą, ale obawiających się kosztów zatrudnienia dostawców i obsługi logistycznej.

————————————–

Innym rozwiązaniem jest natomiast zyskujący ostatnio popularność Q-Commerce, czyli szybkie zakupy. Jest to nowa gałąź branży E-commerce, której głównym założeniem jest dostarczenie zakupów do klienta w czasie krótszym niż godzina. Oczywiście jest to umowna granica. Wiele firm oferuje dostawy nawet w szybszym czasie. Robione są one przez tzw. pickerów, czyli osoby zajmujące się zebraniem naszego zamówienia lub przez pracowników sklepu współpracującego z danym przedsiębiorstwem. Następnie specjalny kurier dostarcza je prosto pod nasze drzwi. Zdarza się, że obie te role spełnia jedna osoba, ale należy to raczej do rzadkości. Tego typu zakupy realizowane są na różne sposoby. Mogą one być dokonane z sieci różnych marek albo z dedykowanych tej branży sklepów, czyli dark store’ów. Czym są Dark Store’y? Są to specjalnie tworzone sklepy pełniące raczej funkcje magazynów, aniżeli sklepów rozumianych klasycznie. Charakteryzują się one zaciemnionymi szybami i bardzo skromnymi oznaczeniami, stąd nietrudno zauważyć niektóre z takich punktów w przestrzeni miejskich. Do takich miejsc dostęp mają tylko pracownicy danej firmy i to w nich kompletowane są zamówienia. Obietnica błyskawicznego czasu dostawy niesie za sobą pewne ograniczenia – choćby w postaci ograniczonego katalogu i mniejszego wyboru produktów. Niemniej, dla klientów, którzy potrzebują jedynie kilku produktów i szukają alternatywy dla zakupów sklepach convenience jest to doskonałe rozwiązanie.

O ile z perspektywy klientów różnica polega głównie na czasie dostawy i dostępnych produktach, tak z perspektywy operatorów sklepów różnica jest diametralna. Oferowane przez Everli rozwiązanie znacznie pozwala zaoszczędzić na aspektach logistycznych, czy magazynowych. Dzięki temu jest to model znacznie łatwiejszy do skalowania, a także realizujący odmienną misję. Sieci udostępniają Everli katalogi, w ktorych znajduje się od kilku do kilkunastu tysięcy produktów, co umożliwia zrobienie dużych tygodniowych zakupów. Przekłada się to również na średnią wartość koszyka, która w tym momencie sięga 200zł Jest to zatem atrakcyjna alternatywą do klasycznych dostaw dla najmniejszych punktów sprzedażowych. Pozwala ona na dołączenie do cyfrowego rynku sprzedaży z minimalnym ryzykiem, a dzięki temu znacznie wpłynąć na przyszłość swojego biznesu.

Powiązane artykuły

Wpływ pandemii i przemian społecznych na samopoczucie Polaków

teoriabiznesu.pl

Przyszłość rynku e-grocery w Polsce – rozmowa z Anną Podkowińską-Tretyn, CEO Everli Polska.

teoriabiznesu.pl