Pomysł na biznes – Franczyza – Sale konferencyjne
Blisko ludzi

GigaCon – organizator targów i konferencji – wywiad

gogacon

Poniższy wywiad ma przybliżyć czytelnikom firmę GigaCon – organizatora targów i kongresów.

1. Od jak dawna istnieje firma GigaCon?

Szczycimy się tym, że jesteśmy jedną z pierwszych firm w Polsce, które zaczęły organizować spotkania dla branży IT. W zeszłym roku celebrowaliśmy okrągłą 20-tą rocznicę naszej działalności.

2. Jakiego rodzaju wydarzenia organizujecie?

Organizujemy konferencje biznesowe z zakresu szeroko rozumianego IT dla instytucji i firm z różnych branż. Tematycznie obejmują one całość zagadnień związanych z nowoczesnymi technologiami: bezpieczeństwo, obieg dokumentów, sieci, cloud computing, procesy biznesowe, data center, rozwiązania IT dla poszczególnych sektorów.

3. Jakie było najważniejsze, a zarazem najtrudniejsze wydarzenie, które organizowaliście?

Każde organizowane przez nas spotkanie jest ważne. Jednakże co roku największym dla nas wyzwaniem jest organizacja największej w Polsce konferencji dotyczącej elektronicznego obiegu dokumentów i procesów biznesowych – Summit EOIF, która odbywa się przez 2 dni na PGE Narodowym w Warszawie. Oprócz prelekcji i prezentacji firm IT szykujemy dla Uczestników także strefy technologii i relaksu oraz konkursy z cennymi nagrodami.

GigaCon Polska4. Jakie wydarzenie było najbardziej nietypowe i dlaczego?

Nietypowe bywają prośby naszych partnerów, ale nie możemy ujawniać tajemnic 🙂 Staramy się jednak sprostać każdemu wyzwaniu.

5. W jaki sposób rodzą się pomysły na zorganizowanie targów o danych tematykach?

Śledzimy trendy w branży IT i na podstawie własnych obserwacji przewidujemy jaka tematyka może zainteresować naszych Uczestników. W tym roku postanowiliśmy zainicjować konferencję poświęconą tematowi digital signage, na którą zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane kwestią komunikacji wizualno-elektronicznej.

6. Czy zdarzało się, aby organizowane wydarzenie nie doszło do skutku, ze względu na małe zainteresowanie lub inne nieprzewidziane sytuacje?

Dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie nasze spotkania się odbywały. Jednakże bywały sytuacje w przeszłości, gdy, pomimo wielu edycji, formuła danej konferencji się wyczerpała i nie było odpowiedniego zainteresowania, zarówno ze strony uczestników, jak i naszych partnerów.

7. Co jest najtrudniejsze w procesie organizacji wydarzeń biznesowych?

Wymagającym procesem jest śledzenie wspomnianych już trendów IT w poszczególnych sektorach. Informatyzacja przebiega inaczej w szpitalach, na uczelniach czy w administracji, a my musimy być na bieżąco w każdej z nich.

8. Czy na targi zapraszacie każdą firmę zajmującą się daną branżą, a może kierujecie się określonymi kryteriami?

Staramy się, aby firmy reprezentujące swoje usługi zaprezentowały innowacyjne rozwiązania dla sektora, któremu dedykowana jest dana konferencja.

9. W jaki sposób docieracie do potencjalnych wystawców?

Najczęściej dzięki kontaktowi bezpośredniemu, ale także przez polecenia naszych Partnerów. Tak jak było już wspomniane, działamy na rynku od ponad 20 lat, a nasi klienci w tym czasie przechodzili do różnych firm.

10. W jakich miastach organizujecie wydarzenia i czy planujecie rozszerzyć działalność także na inne miasta w Polsce?

Najwięcej wydarzeń organizujemy w Warszawie, ze względu na fakt, że w tym mieście funkcjonuje nasze biuro. Odwiedzamy także Kraków, Wrocław, Łódź i Gdańsk oraz dwa razy do roku góry i Mazury. Na chwilę obecną nie planujemy poszerzenia naszej działalności na inne miasta, jednakże wszystko zależy od naszych klientów, których zdanie cenimy sobie najbardziej.

11. Czego życzyć Wam w nowym roku?

Przede wszystkim udanych konferencji, z których zadowoleni będą, zarówno uczestnicy, jak i nasi partnerzy biznesowi.

 

Powiązane artykuły

Targi eTradeShow – wyniki badania Koszyk Roku

teoriabiznesu.pl

Mikroserwisowa architektura aplikacji web – REST, CQRS, noSQL – szkolenie

teoriabiznesu.pl

Międzynarodowe Targi Poznańskie – Targi w listopadzie 2018 roku

teoriabiznesu.pl