Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Blisko ludzi Internet Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych i certyfikaty SSL

certyfikat SSL

Poniżej przedstawiamy wywiad z Łukaszem, który jest właścicielem Agencji SFEO, gdzie na co dzień zajmuje się obsługą dużych firm, do jego zadań należy także pozycjonowanie sklepów internetowych oraz portali. Rozmawiamy o certyfikatach SSL, pozycjonowaniu sklepów internetowych, oraz pozycjonowaniu strony na własną rękę z wykorzystaniem dostępnych blogów.

Czym się obecnie zajmujesz i  jaka jest grupa docelowa Twoich klientów?

– Głównie zajmujemy się zwiększaniem dochodów w mniejszych i dużych sklepach internetowych. Grupy docelowe są różne bo każdy klient ma swoją. Obsługujemy branże takie jak RTV AGD, Aranżacja i wyposażenie wnętrz, sklep z kawą, sklep cukierniczy oraz wiele innych.

Z jakimi problemami najczęściej spotykają się Twoi nowi i obecni klienci?

– Tutaj jest to mocno podzielone i można to rozgraniczyć na dwa przypadki: Pierwszy to klienci którzy byli robieni np przez 2 agencje i nie było efektów a drudzy to klienci gdzie nie było żadnych działań czy inwestycji w marketing internetowy. Wówczas sprzedaż buduje się od zera ale w pierwszej grupie często się ją podnosi aby koszty się zwracały i było to opłacalne dla klienta.

Co uważasz za najtrudniejsze w swojej pracy?

– Ogólnie prowadząc i biorąc odpowiedzialność za marketing w internecie dla klienta na pewno konkurencja która robi to dobrze. W takim przypadku należy tak przygotować strategię aby nie koniecznie przeskoczyć wszystkich tylko bardziej obejść i dotrzeć z ofertą do danej grupy docelowej.

Jak starasz się dotrzeć do potencjalnego klienta?

– Na początek analiza danych którymi już dysponuje klient natomiast jeżeli jest brak danych (a tak często bywa) to po pierwsze “przeczucie” po drugie analiza konkurencji i ich działań. Tutaj jeszcze sprostowanie – nawet dysponując danymi to analiza konkurencji i tak jest prowadzona.

Jaki skrypt według Ciebie jest najlepszy do prowadzenia sklepu internetowego pod kątem optymalizacji i obsługi?

– Ja zawsze powtarzam ,że nie skrypt ma znaczenie a bardziej umiejętności i odpowiednie zaplecze programistyczne. Jeżeli mamy pełny dostęp do kodu, serwera i zgodę klienta to w większości każdy skrypt może być odpowiedni.

Nie skrypt ma znaczenie, a bardziej umiejętności i odpowiednie zaplecze programistyczne

Prowadzę sklep internetowy ( np. z artykułami dla dzieci )  i moja strona internetowa  została wyrzucona z wyników wyszukiwania. Jakie zabiegi zaproponujesz, aby utrzymać sprzedaż na podobnym poziomie dopóki strona znów nie pojawi się w wynikach wyszukiwania?

– Jeżeli strona miała wcześniej już sprzedaż i została wyrzucona z wyników to oczywistym faktem jest ,że trzeba znaleźć tego przyczynę i zrobić wszystko aby powróciła. Ale w między czasie położyłbym większy nacisk na inne kanały które mogą generować sprzedaż.

Czy według Ciebie warto tworzyć sklep internetowy za pomocą wtyczek na WordPressie, czy lepiej zakupić skrypt sklepu internetowego ?

– Ogólnie zdania są podzielone i pewnie większość powie, że wordpress i wtyczki bo po części zadanie jest uproszczone. Dla mnie zawsze rozwiązanie autorskie będzie królowało natomiast w dobie prestashop, wordpress, SaaS itp to firmy nie chętnie wyłożą większy budżet na budowę samego sklepu od zera.

Jestem producentem urządzeń komunikacyjnych. Na swojej stronie posiadam prostą i przejrzystą ofertę. Czy moja strona także potrzebuje certyfikatu SSL ? 

– Strona zapewne nie, ale wyszukiwarki czy bardziej przeglądarki już tak, bo mogą traktować stronę jako niebezpieczną a przez pierdołę nie ma sensu tracić ruchu.

W Internecie istnieje kilkadziesiąt portali omawiających sposoby promowania strony za pomocą pozycjonowania oraz social media. Dlaczego w takim razie mam zatrudniać specjalistę skoro mogę zebrać wszystkie informacje w jedno miejsce i  na własną rękę promować stronę w sieci ?

– Prowadzenie takich działań jest bardzo czasochłonne a nie wszystko da się poddać automatyzacji. Kolejna sprawa to duża ilość takich blogów nie daje nam konkretów, a ogólne informacje które do uzyskania sukcesu mogą być raczej niewystarczające.

Jakie rozwiązania planujesz wprowadzić w najbliższym czasie do swojej firmy ? Czy planujesz rozszerzyć  działalność o nowe specjalizacje ?

– Póki co nasza oferta obejmuje wszystko co związane jest z marketingiem internetowym i e-commerce więc na chwilę obecną nie. Ale nie ukrywam ,że w dobie zmieniających się trendów w naszej ofercie będą wprowadzane zmiany.

Nazywam się Łukasz Zontek. Od 2007 roku siedzę w internetach. Aktualnie jestem właścicielem Agencji SFEO gdzie na co dzień zajmuje się obsługą dużych firm, sklepów internetowych oraz portali.

 

SFEO Agencja SEO / SEM / PPC

https://sfeo.agency

 

Teoriabiznesu.pl prowadzi wywiady z przedsiębiorcami i freelancerami, którzy poprzez pomoc innym mają możliwość zareklamować własną markę.

Wywiady biznesowe

Powiązane artykuły

O rynku podpisów elektronicznych oraz możliwościach platformy SIGNIUS – wywiad

teoriabiznesu.pl

Czym są stopy procentowe i z czym wiąże się ich podniesienie?

teoriabiznesu.pl

Kary od Google, wirtualna rzeczywistość i okulary Hololens – wywiad

teoriabiznesu.pl