Zakład Ubezpieczeń Społecznych po raz kolejny przestrzega przed otwieraniem podejrzanej poczty mailowej. To wynik nasilających się od pewnego czasu działań oszustów, chcących wyłudzić dane zgromadzone na komputerach klientów organizacji. ZUS przypomina, że nie wysyła żadnych maili do swoich klientów, a każda taka wiadomość jest oszustwem. Jak czytamy na oficjalnej stronie: „Tylko w poniedziałek rano do Zakładu zadzwoniło kilkanaście osób z informacją o dziwnych mailach, w których jako nadawca figuruje Zakład Ubezpieczeń Społecznych. W temacie wiadomości wpisana jest fraza „Zaległe składki”, zaś w samym mailu prośba o potwierdzenie odebrania wiadomości.”
Kilka tygodni temu ostrzegaliśmy przed fałszywymi mailami od Przelewy24 oraz wyostrzyliśmy Waszą czujność na maile i aplikacje od BZWBK i mBanku. Warto zwrócić uwagę czy odnośniki zamieszczone w takich mailach prowadzą do oficjalnej strony, czy są tylko zamaskowaniem fałszywego adresu. W wypadku strony Zakładu Ubezpieczeń Społecznych link prowadził do nieprawidłowej domeny.
Jeżeli klient ma wątpliwości co do wiarygodności otrzymanej poczty, warto skontaktować się z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00. Dodatkowo Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie wysyła do swoich klientów korespondencji mailowej. Kontakt elektroniczny ze strony możliwy jest jedynie w sytuacji gdy klient posiada profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i wyraził zgodę na taką formę kontaktu.