mBank ostrzega przed fałszywymi mailami i na swojej stronie internetowej, oraz w aplikacji mobilnej ostrzega, iż trwa kampania phishingowa. Ma ona na celu wyłudzić nasze dane poprzez przekierowanie użytkownika pod fałszywy adres, łudząco podobny do serwisu transakcyjnego banku. Ta forma jest stosowana także w wypadku innych serwisów internetowych, dlatego należy zachować ostrożność przy otwieraniu tego typu wiadomości w każdym przypadku.
mBank ostrzega !!!
Informacja jaką otrzymamy na naszą skrzynkę, ma za zadanie wyłudzić od nas identyfikator i hasło do panelu transakcyjnego. Dodatkowo, oszuści są w stanie pobrać nasze dane identyfikacyjne, takie jak PESEL oraz nazwisko panieńskie matki.
MBank radzi: Uwaga! Podanie poufnych danych umożliwia przestępcom nieuprawniony dostęp do Twojego konta w systemie bankowości internetowej i kradzież pieniędzy.
Podanie poufnych danych umożliwia przestępcom nieuprawniony dostęp do Twojego konta w systemie bankowości internetowej i kradzież pieniędzy.
Dodatkowo komunikat zawiera informację o tym, że mBank:
• nie wysyła wiadomości e-mail zawierających link do logowania do serwisu transakcyjnego (czyli kierujących na stronę logowania do serwisu mBanku);
• nie prosi także o podanie danych osobowych w czasie logowania do serwisu transakcyjnego (np. nazwiska panieńskiego matki, numeru pesel, danych dowodu osobistego, nr karty, telekodu);
• nie prosi o aktywację usług lub zwrot środków podczas logowania do serwisu transakcyjnego;
• nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania;
Jeżeli jakaś wiadomość wzbudzi nasze podejrzenia, natychmiast należy przerwać logowanie i skontaktować się z mLinią lub Ekspertem Online.