Patronat medialny
Statuetki Festiwalu Cannes Corporate Media & TV Awards są corocznie przyznawane najlepszym na świecie filmom korporacyjnym, produkcjom medialnym online, dokumentom i reportażom. W międzynarodowym konkursie uczestniczą firmy zajmujące się produkcją filmową, stacje telewizyjne, przedsiębiorstwa, agencje, a także studenci, tworząc tym samym podstawę do forum dyskusyjnego i okazję do nawiązywania kontaktów dla nowych uczestników i ekspertów z branży.
O Festiwalu Cannes Corporate Media & TV Awards
Od samego początku festiwal zyskał renomę i stale się rozwija, stając się jednym z czołowych festiwali filmów korporacyjnych na świecie.
Sukces festiwalu zawdzięczamy coraz większej liczbie zgłoszeń, prestiżowym uczestnikom, nowatorskim i wysokiej jakości produkcjom, wybitnym jurorom i uczestniczącym krajom ze wszystkich kontynentów.
Członkowie międzynarodowego jury to zdobywcy Oscarów i nagród Emmy oraz profesjonaliści z branży audiowizualnej, marketingu i komunikacji. Obrady jury odbywają się podczas sesji tradycyjnych i sesji online, które w tym roku przebiegać będą w październiku.
Uczestnicy
W 2019 roku w Festiwalu uczestniczyło ponad 230 gości, w tym szefowie największych firm i korporacji, profesjonaliści z branży komunikacyjnej i agencyjnej, znani członkowie jury, dziennikarze, reporterzy i najzdolniejsi filmowcy świata. Spośród 950 zgłoszeń z 51 krajów, 206-ciu międzynarodowych uczestników znalazło się na krótkiej liście nominowanych, a 149-ciu decyzją międzynarodowego jury zdobyło trofea, świętując swój wielki sukces podczas jubileuszowej edycji.
Silny międzynarodowy aspekt zeszłorocznego festiwalu podkreślają różni zwycięzcy z całego świata, tacy jak:
- ABS-CBN
- British International School of Chicago
- LEGO
- Media Zoo
- PwC
- Shell,
- Swiss International Air Lines
- Yakult
Firma produkcyjna Creative Planet, specjalizująca się w produkcjach pokazu fulldome do planetarium oraz animacje VR do planetariów i kopuł sferycznych, znalazła się na szczycie listy wszystkich pozycji w Polsce. Ich praca „Explore” została nagrodzona statuetkami srebrnego i czarnego delfina w kategoriach „360 stopni – film dokumentalny” i „Najlepszy film 360 stopni”.
Kategorie
Cannes Corporate Media & TV Awards jest jedynym tego rodzaju festiwalem o tak szerokim zakresie, zatem trendy w dziedzinie filmów korporacyjnych i ekonomicznych są już wyraźnie widoczne podczas samego wydarzenia. W kategorii „Filmy korporacyjne” jest możliwość zgłoszenia aż do piętnastu podkategorii, takich jak: „Filmy wizerunkowe”, „Komunikacja marketingowa – B2B i B2C”, ale także „Filmy informacyjne”, „Filmy medyczne”, „Filmy turystyczne” i „Filmy dla zwiedzających”. W ostatnich latach wzrosła ilość produkcji koncentrujących się na komunikacji obejmującej sprawy pracowników, kwestiach ich bezpieczeństwa, rekrutacji. Znacznie wzrosło zatem uczestnictwo w kategoriach „Zasoby ludzkie” i „Zintegrowana komunikacja”, co wskazuje na coraz większe znaczenie, dla firm na całym świecie, filmów w ten sposób promujących markę pracodawcy.
Dwie zupełnie nowe kategorie 11. edycji Cannes Corporate Media & TV Awards to „Branded Content Videos” oraz w sekcji “Produkcja Arts & Crafts”, „Produkcja filmów korporacyjnych„, „Najlepsza ścieżka dźwiękowa”. Kategoria „Środowisko, ekologia i zrównoważony rozwój” w sekcji “Dokumenty i reportaże“ również została niedawno uaktualniona, aby odzwierciedlić szeroko dyskutowany temat zrównoważonego rozwoju i podkreślać wagę tego tematu.
Zgłoszenia do konkursu
W związku z obecną sytuacją na świecie termin zgłaszania do 11. edycji przedłużony został do połowy września. Pierwotny termin ceremonii wręczenia nagród, który miał się odbyć we wrześniu, również zostanie przesunięty na późniejszy termin lub ceremonia odbędzie się online.