Stawka większa niż biznes – odpowiedzialne rodziny biznesowe na VIII Międzynarodowym Kongresie Firm Rodzinnych – spotkanie w Poznaniu
Międzynarodowy Kongres Firm Rodzinnych powraca stacjonarnie do Poznania już 27-28 września 2021 r. Tematem przewodnim tegorocznego spotkania organizowanego przez Instytut Biznesu Rodzinnego jest „Stawka większa niż biznes. Odpowiedzialne decyzje rodzin biznesowych” – agenda skupiona jest wokół mechanizmów nadzoru właścicielskiego: w centrum stoją więc ład rodzinny, konstytucja firmy rodzinnej, fundacja rodzinna i alternatywy dla niej, rada nadzorcza oraz rada rodziny, a także wszystko to, co pomaga profesjonalizować biznes i rodzinę.
– Nie tylko wdrożenie nowych modeli biznesowych czy innowacyjnej strategii rozwoju wzmacnia konkurencyjność przedsiębiorstwa. Warto zadbać zarówno o profesjonalizację biznesu, jak i profesjonalizację rodziny. Dlatego długowieczne firmy rodzinne coraz częściej wprowadzają mechanizmy ładu i spisują konstytucję – w Niemczech aż 35% biznesów spisało ten dokument, a kolejne 17% planuje to zrobić w przyszłości. Również w Polsce coraz więcej rodzin decyduje się uregulowanie relacji między biznesem rodzinnym a rodziną biznesową – mówi dr Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego oraz inicjator Kongresu.
Podczas kongresu odbędzie się merytoryczna dyskusja pokazująca praktyczne aspekty zbudowania takich mechanizmów, które mogą byś inspiracją dla średnich i dużych biznesów rodzinnych. Właściciele firmy Kross opowiedzą o własnych doświadczeniach i praktykach w budowaniu nadzoru właścicielskiego i profesjonalizacji w zakresie ładu korporacyjnego oraz rodzinnego z przedstawicielami rodziny właścicielskiej. Unikatowe spojrzenie z różnych perspektyw przedstawią Zbigniew Sosnowski – twórca i założycie marki Kross, Kacper Sosnowski – wiceprezes rozwoju biznesu oraz Filip Wojciechowski – prezes zarządu i Piotr Nowjalis – przewodniczącym rady nadzorczej.
zaproszenie dr Adrianny Lewandowskiej na Kongres:
czym jest świadome przywództwo?
o fundacjach rodzinnych
postrzeganie polskich firm rodzinnych: