„Klient w nowej rzeczywistości – trendy, ryzyka, oferta i tworzenie wartości”
W dniu 6 września 2022 roku obyło się czternaste już Forum Assistance. Organizatorami wydarzenia byli Europ Assistance Polska oraz Związek Banków Polskich. Prawie stu ekspertów z branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej wzięło udział w tegorocznym Forum. Tematem przewodnim spotkania był klient i jego potrzeby w nowej rzeczywistości.
Po dwóch latach przerwy Europ Assistance Polska wróciła ze swoim cyklicznym wydarzeniem. Forum Assistance, organizowane przy współpracy z ZBP, odbyło się w tym roku po raz czternasty.
Wydarzenie poświęcone było zmianom rynkowym i społecznym, jakie zaszły w przeciągu dwóch ostatnich lat. Eksperci mieli okazję omawiać i analizować temat funkcjonowania biznesu w „nowej rzeczywistości” na różnych płaszczyznach.
Trendy i ryzyka wpływające na biznes
Wydarzenia dwóch ostatnich lat ukazały nowe, do tej pory nieznane ryzyka i unaoczniły już istniejące jak np. cyberzagrożenia.
Jarosław Biegański, Doradca Zarządu w Związku Banków Polskich przybliżył uczestnikom, przed jakimi aktualnie wyzwaniami stoi sektor bankowy w kontekście cyberbezpieczeństwa. Zaprezentował również jakie działania podejmuje ZBP w tym zakresie.
Kolejną prezentację poprowadziła Ilona Łopuska, Product Strategy Manager BNP Paribas Cardiff, która mówiła o trendach zmieniających biznes. Pandemia znacznie przyspieszyła rozwój różnych trendów społecznych czy konsumenckich i spowodowała pojawienie się nowych. Podczas tej prezentacji Ilona Łopuska zwracała uwagę na to, jak firmy powinny wykorzystać tę wiedzę.
Rafał Domański, Associate Partner, McKinsey & Company Poland zaprezentował jakie trendy w niedługim czasie mogą pojawić się w branży ubezpieczeniowej. Temat omawiał również w oparciu o przykłady ze światowego rynku ubezpieczeń.
Z kolei Marcin Zieliński i Robert Jeske z Europ Assistance Polska zaprezentowali jak usługi assistance dostosowują się do nowych potrzeb i tempa życia klientów. Podczas wystąpienia pokazywali, że assistance to realne wsparcie w niepewnych czasach.
– Ostatnie miesiące przyniosły dużo zmian, które niewątpliwie wprowadziły niepewność i zmniejszyły poczucie bezpieczeństwa. Usługi assistance i tworzone na ich podstawie programy zaspokajają drugą co do znaczenia w piramidzie Maslowa ludzką potrzebę – bezpieczeństwo. Dlatego postanowiliśmy jeszcze bardziej kompleksowo świadczyć naszym klientom pomoc i podchodzić do ich problemów w sposób holistyczny – powiedział Marcin Zieliński Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.
Zagadnienia poruszone podczas XIV Forum Assistance stanowiły podstawę do dyskusji na temat trendów, ryzyka i możliwości rozwoju branży w najbliższych latach. Uczestnicy debaty odpowiadali m.in. na pytania związane z cyfryzacją procesów i wdrażaniem innowacji, zmianą modelów dystrybucji, tworzeniem nowej oferty produktowej, czy podążaniem za trendami. Moderatorem dyskusji był Ryszard Grzelak, Prezes Europ Assistance Polska. Uczestnikami panelu dyskusyjnego byli Mariusz Włodarczyk, Dyrektor Zarządzający Santander Leasing, Richard Paret, Chief Executive Officer w Credit Agricole TU S.A., Grzegorz Kulik, General Manager w Colonnade Insurance, Wojciech Adamczyk, Szef Pionu Zarządzania Produktami Detalicznymi, Segmentami i Siecią Oddziałów w Citi Handlowy i Norbert Jeziolowicz, Dyrektor Związku Banków Polskich.
– Forum Assistance organizujemy już po raz czternasty. Bardzo cieszę się, że wróciliśmy do organizacji Forum stacjonarnie, w którym wzięło udział tak wielu naszych partnerów. To pokazuje jak bardzo takie spotkania są potrzebne. Tegoroczne Forum było dobrą okazją do omówienia tego, jak dwa minione lata zmieniły naszą rzeczywistość. Analizowaliśmy trendy i ryzyka, a także szukaliśmy odpowiedzi na to, w jaki sposób oferować klientom wartościowe dla nich produkty – powiedział Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.
Forum Assistance organizowane jest od 2007 roku i każdego roku gromadzi ponad 100 ekspertów branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej. Corocznie konferencja koncentruje się wokół aktualnych trendów rynkowych. Partnerami medialnymi wydarzenia byli: Dziennik Ubezpieczeniowy, Gazeta Ubezpieczeniowa, Miesięcznik Ubezpieczeniowy, Miesięcznik Finansowy BANK.