Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Jak zadbać o obsługę gościa hotelowego?

hotel

Obsługa gościa hotelowego powinna odbywać się na najwyższym poziomie, o czym z pewnością wie każdy, kto zajmuje się prowadzeniem hotelu. Jak zadbać o wygodę gości? Jak zdobyć gwiazdki hotelowe? O co zadbać w hotelu przed przybyciem odwiedzających?

Wyposażenie hotelu

Wyposażenie hoteli obejmuje nie tylko meble w hotelu, lecz także niezbędne tekstylia hotelowe. Ponadto, na samym początku zadbać powinniśmy o zatrudnienie fachowej obsługi, która wykonywać będzie zadania sprawnie i z należytą starannością. Klienci są bardzo różni i w różnych celach przyjeżdżają do hotelu, dlatego warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom każdego gościa.

Kompleksowe wyposażenie hotelu to przede wszystkim dobre jakościowo meble, które dadzą komfort i podkreślą estetykę wnętrza. Wizytówką każdego budynku tego typu jest lobby, od razu po przybyciu rzucające się w oczy. Jeśli chodzi o tekstylia hotelowe, tutaj zabraknąć nie może firanek, zasłon, ręczników, a także pościeli, dywaników tym podobnych akcesoriów. To właśnie te dodatki często decydują o standardzie hotelu i wpływają na satysfakcję gości, Dobra jakość to podstawa, dlatego warto zainwestować w produkty, które pozwolą pozytywnie odebrać obiekt.

Jak zdobyć gwiazdkę hotelową?

Gwiazdki hotelowe odnoszą się do kategoryzacji hotelu, która przeprowadzana zostaje za pomocą odpowiedniej procedury. Maksymalna liczba gwiazdek wynosi 5, chociaż są w tym zakresie wyjątki na świecie. Okazuje się, że są one potwierdzeniem określonych standardów oraz bazują na udogodnieniach, jakie zastaniemy w danym hotelu. Warunki przyznawania gwiazdek hotelowej określa Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19.08.2004 odnośnie obiektów hotelarskich oraz innych, świadczących usługi noclegowe.

Podkreślić należy, że gwiazdki hotelowe nie są ujednolicone międzynarodowo, dlatego poszczególne obiekty o takiej samej liczbie gwiazdek mogą, w zależności od kraju, różnić się standardami. W Polsce obowiązuje 5-stopniowa skala tego typu, przy czym osoba prowadząca obiekt hotelowy powinna zgłosić się do kontroli oraz poddać kategoryzacji. Procedurę wykonuje Marszałek Województwa, powołujący komisję specjalistów zajmujących się oceną standardów hotelowych.

Nieco innym określeniem są hotele typu Lux, które bazują na luksusowych i wielkich apartamentach z osobistą obsługą oraz ochroną. Aktualnie tego typu obiekty znajdują się przykładowo w Dubaju. W naszym kraju natomiast żaden z obiektów nie uzyskał jeszcze takiego oznaczenia.

Obsługa hotelowa to bardzo ważny aspekt, którym kierują się goście podczas wyboru danego obiektu. Warto zadbać o fachową pomoc na każdym etapie zakwaterowania gościa, dzięki czemu poczuje się on komfortowo i wyjątkowo. W wyposażenie hoteli wchodzi szereg przedmiotów i akcesoriów, takich jak tekstylia hotelowe, meble, dodatki do wnętrz itp. Niezwykle istotne jest to, aby wybierając elementy wyposażenia zwrócić uwagę na najlepszą jakość zgodną z wymogami odbiorcy. Dzięki temu wpłyniemy na zadowolenie i wygodę gości, którzy chętnie wrócą kolejny raz do naszego hotelu.

 

Powiązane artykuły

Sale konferencyjne w Green Mountain 5* Hotel & Apartments

teoriabiznesu.pl

Copernicus Toruń Hotel – sale konferencyjne / prezentacja obiektu

teoriabiznesu.pl