Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma

Market research w XXI wieku

market research

Rozwój technologiczny niewątpliwie ułatwił i ułatwia życie biznesowe w każdym sektorze. Market research nigdy nie miał się tak dobrze jak w obecnych czasach. Warto zapoznać się z nowościami, które pomogą firmie bezboleśnie przejść przez badanie rynku.

Rozwój technologiczny to złoty środek

Nie ma nic lepszego niż kolejne narzędzia, które usprawniają pracę, ale i dają bardzo dobre efekty. Duży skok w rozwoju przeszedł market research, który w XXI zyskał na precyzji, skali i szybkości przeprowadzania badania. Poniżej kilka sposobów, które doskonale rozwinęły się dzięki nowoczesnej technologii:

  • Badania online to najpopularniejsza forma badania rynku w XXI wieku. Dzięki internetowi możliwe jest dotarcie do szerokiej grupy respondentów, w tym do osób z różnych części świata. Badania online umożliwiają zbieranie danych w czasie rzeczywistym oraz łatwe i szybkie przetwarzanie wyników.
  • Big Data, czyli pojęcie bezpośrednio odnoszące się do ogromnych zbiorów danych, które pochodzą z różnych źródeł. Najczęściej z takich jak media społecznościowe, strony internetowe, systemy e-commerce, czy platformy reklamowe. Analiza big data może dostarczyć cennej wiedzy na temat zachowań klientów i trendów rynkowych.
  • Sztuczna inteligencja jest narzędziem, które umożliwia automatyzację procesów badawczych i analizę dużej ilości danych.
  • Badania etnograficzne są formą badań rynku, które skupiają się na obserwacji i analizie zachowań klientów w ich naturalnym środowisku. Etnografia może pomóc w zrozumieniu, jak konsumenci korzystają z produktów i usług oraz jakie są ich potrzeby i oczekiwania.
  • Analiza sentymentów: to metoda badania, która polega na analizie opinii klientów wyrażonych w mediach społecznościowych, forach internetowych lub na portalach opinii.

Jednak należy pamiętać, że kluczową rolę w badaniach rynku odgrywają również specjaliści, którzy działają z ramienia Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®. Doskonale przygotowane zespoły potrafią właściwie zaprojektować badanie, zinterpretować wyniki i wykorzystać je w procesie opracowywania strategii biznesowej.

Obiektywizm firmy zewnętrznej

Obiektywizm to ta część biznesu, której często nie potrafimy okiełznać. Wielu przedsiębiorców ma problem, aby spojrzeć na swój biznes z boku. Dlatego wielu z nich, chcąc przeprowadzić market research, wykorzystuje doświadczenie i wiedzę firm zewnętrznych, takich jak np. Biostat®. Co jeszcze przemawia za współpracą z firmą zewnętrzną?

  • Firmy badawcze, takie jak Biostat® posiadają doświadczenie i wiedzę w zakresie przeprowadzania badań rynku oraz interpretacji wyników. Specjaliści w dziedzinie market research posiadają również narzędzia oraz metody badawcze, które umożliwiają dokładne i rzetelne przeprowadzenie badania.
  • Firma zewnętrzna jest niezależna i obiektywna w przeprowadzaniu market research, co może pomóc w uniknięciu wpływu wewnętrznych uprzedzeń i subiektywnych ocen.
  • Firmy badawcze mogą przeprowadzić badanie rynku na dużą skalę i w szerokim zakresie. Mogą zbierać dane z różnych źródeł i przeprowadzać badania na różnych rynkach, co pozwala na uzyskanie bardziej kompleksowego i dokładnego obrazu sytuacji na rynku.
  • Zlecając firmie zewnętrznej przeprowadzenie badania rynku, można zaoszczędzić czas i koszty, które trzeba by poświęcić na przeprowadzenie badania wewnętrznego. Firmy badawcze posiadają odpowiednie narzędzia i metody badawcze, co pozwala na szybkie i dokładne przeprowadzenie badania.
  • Market research przeprowadzany przez firmę badawczą, jest rzetelny i wiarygodny, a wyniki są precyzyjnie interpretowane i przedstawione w raporcie końcowym.

Wybór odpowiedniej firmy badawczej jest kluczowy, dlatego warto przeanalizować ich doświadczenie, portfolio i referencje przed podjęciem decyzji. Podjęcie decyzji będzie trudne, ale odpowiednie rozeznanie w ofertach pozwoli wybrać tą optymalną dla firmy.