„Maseczka nie zmienia wieku. W Żabce alkohol sprzedajemy odpowiedzialnie!” – to nowa kampania społeczna sieci organizowana przez franczyzodawcę. Ma ona na celu zwrócić uwagę na istotę i skalę problemu sprzedaży alkoholu nieletnim oraz przeciwdziała sprzedaży niezgodnej z prawem i wartościami wyznawanymi przez Żabkę. W czasie pandemii i wprowadzonych obostrzeń – głównie chodzi o obowiązek zakrywania ust i nosa – identyfikacja wieku kupujących alkohol stała się dla sprzedawców jeszcze trudniejsza.
Żabka zwraca uwagę na odpowiedzialność
Wiceprezes Zarządu firmy Żabka Polska zwraca uwagę sprzedaż alkoholu i związane z tym trudności. W komunikacie prasowym czytamy:
– Odpowiedzialnie podchodzimy do sprzedaży alkoholu w naszej sieci, dlatego w związku z utrudnioną przez sprzedawców oceną wieku klientów noszących maseczki, wystartowaliśmy z kampanią „Maseczka nie zmienia wieku. W Żabce alkohol sprzedajemy odpowiedzialnie!”. W ramach tego projektu przypominamy naszym franczyzobiorcom i pracownikom sklepów o obowiązujących przepisach i angażujemy ich w temat właściwego postępowania wobec niepełnoletnich klientów, którzy chcieliby kupić alkohol w naszej sieci
W związku z tym, franczyzodawca Żabka w ramach kampanii przygotowała dla pracowników i franczyzobiorców ulotki, mające na celu wskazać jak asertywnie odmówić sprzedaż alkoholu nieletnim i przypomnieć zasady dotyczące egzekwowania okazania dowodu przez kupujących. Sieć zachęca także do noszenia przez pracowników Żabki specjalnych przypinek z hasłem kampanii.
Pomimo tego, że sprzedaż alkoholu osobom poniżej 18. roku życia jest w Polsce przestępstwem, to alkohol jest najbardziej rozpowszechnioną i łatwo dostępną używką wśród niepełnoletniej młodzieży.