Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Branża e-commerce – 5 zalet wysyłki towarów w kartonach

Branża e-commerce

Jednym z ważniejszych aspektów prowadzenia działalności w branży e-commerce jest odpowiednie przygotowanie towaru do wysyłki. W tym przypadku podstawą jest odpowiednie opakowanie, które zabezpieczy produkty przed uszkodzeniem podczas transportu. Sporą popularnością cieszą się zwłaszcza kartony. Sprawdź, dlaczego właściciele sklepów internetowych powinni zwrócić uwagę właśnie na takie opakowania.

Waga i wymiary

Firmy kurierskie mają określone wymagania dotyczące maksymalnych wymiarów i wagi towarów. Co więcej, te dwa parametry mają ogromny wpływ na koszt dostawy. Kartony ze strony https://grembox.pl/ są stosunkowo lekkie, nawet jeśli mają nieco grubsze ścianki np. z pięciu warstw. Ich ciężar zależy też od gramatury, czyli gęstości materiału wyrażanej w gramach na metr kwadratowy. Ponadto opakowania kartonowe są dostępne w wielu rozmiarach, a także często mogą być wykonane na wymiar.

Stosunek jakości do ceny

W branży opakowań można znaleźć lżejsze czy też bardziej wytrzymałe surowce niż karton i tektura. Jednak to właśnie kartony oferują jeden z najkorzystniejszych stosunków jakości do ceny. Przykładowo papier jest lekki i tani, a także dopasowuje się do kształtu towaru. Niestety można go łatwo uszkodzić, przez co nie nadaje się do transportu kurierskiego. Z kolei drewniane pudełka wyróżniają się solidnością, ale są przy tym ciężkie i dość drogie. Dobrej jakości kartonowe opakowania ze sklepu online Grembox mogą natomiast przetrwać nawet dostawę do innego kraju, a przy hurtowych zakupach można liczyć na bardzo atrakcyjne ceny.

Łatwe przechowywanie

Nie każdy sklep internetowy dysponuje sporych rozmiarów magazynem. Co więcej, w przypadku małych firm często opakowania i towar są przechowywane w domu bądź w niewielkim pomieszczeniu zapleczowym sklepu stacjonarnego. Kartony można zamówić w formie płaskich arkuszów do samodzielnego złożenia, co pozwala zaoszczędzić nieco miejsca. Ponadto po złożeniu np. pudełek klapowych przed zamknięciem można je włożyć jedno w drugie. Takie opakowania nie wymagają też specjalnych warunków. Wystarczy jedynie zadbać o brak wilgoci i ryzyka przypadkowego zaprószenia ognia.

Ekologia

W XXI wieku ekologia odgrywa bardzo ważną rolę w branży e-commerce. A kartony doskonale wpisują się w ten trend. Często są wykonywane z surowców pochodzących z recyklingu. Nawet jeśli nie zostały wyprodukowane z odpadów z odzysku, to później same mogą być poddane recyklingowi. Ponadto karton czy też tektura są materiałami biodegradowalnymi i rozkładają się znacznie szybciej niż np. niedopałki papierosów. Ekologiczny charakter kartonów dotyczy jednak opakowań bez klejów, taśm czy też farb.

Potencjał marketingowy

Wysyłka towaru w kartonie może też być wykorzystana przez dział marketingu. Obecnie przede wszystkim można zwrócić uwagę na względy ekologiczne, co jest mile widziane przez wielu klientów i świetnie sprawdza się jako chwyt marketingowy. Kartonowe opakowania pozwalają również na personalizację i np. umieszczenie logo i nazwy firmy. To z kolei pomaga w budowaniu świadomości marki.

fot. materiały prasowe