Od kilku lat content marketing zyskuje na popularności. Odpowiednie treści promujące działania firmy, przynoszą korzyści w różnych aspektach. Wraz z pojawieniem się nowej specjalizacji, powstał też nowy zawód – content manager. Czym się zajmuje i czy przekłada się to na jego zarobki? Ile właściwie zarabia content manager? Przeczytaj!
Content manager – czyli kto?
Content manager to osoba odpowiedzialna za tworzenie treści w wybranym przedsiębiorstwie. Z reguły nadzoruje i wspiera w codziennych obowiązkach cały zespół innych pracowników działu marketingu – copywriterów, grafików, specjalistów ds. SEO. Celem jego działań jest uzyskanie biznesowych rezultatów poprzez optymalizację tekstów na stronie, rozbudowę podstron, wstawianie merytorycznych treści na bloga, publikację artykułów sponsorowanych na zewnętrznych serwisach, a także prowadzenie działań w social mediach.
Jak wygląda praca content managera?
Dokładny zakres obowiązków content managera zależy od struktury firmy, ale także budżetu przeznaczanego na marketing, branży przedsiębiorstwa, wyznaczonych celów biznesowych oraz aktualnych zasobów marketingowych. Głównym zadaniem tzw. menadżera treści jest tworzenie nowych elementów contentu, zarządzanie nim, ale także sposobem, w jaki przekaz marki jest dystrybuowany. Dodatkowo content manager dokonuje pomiaru efektów dotychczasowych działań w obrębie contentu i planuje wdrażanie przyszłych. Słowem podsumowania – content manager jest odpowiedzialny za wszelkie treści, które wychodzą spod szyldu danej marki.
Content manager – zarobki
Zakres obowiązków na tym stanowisku jest niezwykle szeroki, podobnie wygląda sytuacja z wynagrodzeniem. Na osobie zajmującej się contentem i koordynującej pracę całego zespołu spoczywa ogromna odpowiedzialność, dlatego widełki zarobkowe wahają się w zależności od ilości zadań, a także stopnia powierzonej odpowiedzialności. Duży wpływ na dochody ma również miejsce pracy oraz sama firma. Na finalną stawkę wpływa także:
- doświadczenie – z reguły im większe doświadczenie, tym większe zarobki. Widełki wahają się od 2500 zł netto do 5000 zł netto miesięcznie.
- forma zatrudnienia – czyli umowa, która została zawarta pomiędzy pracodawcą a pracownikiem. Z największymi kosztami wiąże się umowa o pracę, natomiast najniższymi – umowa zlecenie dla studenta do 26. roku życia.
„Content is King” – powiedział w 1996 roku Bill Gates. Mimo upływu czasu jego słowa wciąż wydają się niezwykle aktualne. Content marketing to obecnie jedna z najskuteczniejszych technik reklamowych, polegająca na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, odpowiadających na oczekiwania odbiorców treści. Wysokiej jakości treści to dla Google’a jeden z najważniejszych czynników rankingowych, wpływających na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Opracowanie odpowiedniej strategii content marketingowej, optymalizacja treści niemal bezpośrednio przekładają się na sukces firmy.
Chcesz być widoczny w sieci? Znajdź content managera, który zadba o Twoje treści!