Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Netmove – czyli o tym, jak wygląda współpraca z dobrą agencją SEO?

komputer

Szukasz odpowiedniej firmy, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony internetowej? Nie jesteś przekonany, jak powinna wyglądać taka współpraca, o co zapytać agencję SEO, a Twoja wiedza na temat pozycjonowania jest bardzo śladowa lub żadna? To właśnie w tym celu działają firmy, które zajmują się pozycjonowaniem internetowym i zrobią to w 100% za Ciebie – od wykonania audytu serwisu www, po wprowadzenie konkretnych, efektywnych zmian. Przeczytaj, co powinieneś wiedzieć i na co zwrócić uwagę, zanim zgłosisz się do agencji SEO.

Czym zajmie się dobra, profesjonalna agencja SEO?

SEO to skrót wywodzący się z języka angielskiego i oznacza “Search Engine Optimization”, czyli w wolnym tłumaczeniu – optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, w skrócie zwana pozycjonowaniem, o którym już pewnie wiele razy słyszałeś. Profesjonalna firma SEO zajmuje się więc osiągnięciem dla Twojej strony www jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Robi to w taki sposób, by zwiększyć ruch w obrębie Twojej witryny (a co za tym idzie, zwiększyć dochody Twojej działalności).

Specyfika różnych portali, sklepów internetowych bywa często mocno zróżnicowana i pozycjonowanie poszczególnych witryn zależy od wielu czynników, m.in. branży czy grupy docelowej. Dlatego bardzo ważne jest, aby agencja SEO podeszła indywidualnie do danego projektu, zbadała potrzeby klienta i określiła jasny cel swoich działań. Jej zróżnicowane doświadczenie w różnych branżach na pewno okaże się pomocne.

Zanim specjaliści zaczną wprowadzać zmiany w Twoim serwisie www, profesjonalna firma pozycjonująca strony powinna przeprowadzić jej porządny i rzetelny audyt. Co to takiego? Audyt SEO pomoże agencji zweryfikować, jakie błędy pojawiają się w Twojej witrynie, w czym tkwi największy problem, że ruch na stronie nie jest taki, jaki powinien. Na podstawie analizy wszystkich elementów przygotuje propozycje zmian, jakie należy zastosować, by poprawić widoczność portalu w wyszukiwarkach internetowych. Dla Ciebie to może czarna magia, ale dla prawdziwych ekspertów SEO to przysłowiowa bułka z masłem.

Jak wybrać profesjonalną firmę pozycjonującą strony?

Agencja SEO, która zna się dobrze na tym, co robi, będzie miała duże doświadczenie. Przykładowo, firma Netmove, która od ponad 15 lat funkcjonuje na rynku e-commerce i z powodzeniem przeprowadziła setki takich działań. To bardzo ważne, żeby opinie, które posiada agencja SEO, były pozytywne – zadowoleni klienci to najlepsza wizytówka sama w sobie. W tym celu sprawdź opinie w Google lub na Facebooku. Jeśli nadal masz wątpliwości, możesz skontaktować się z wybraną agencją i zadać jej kilka pytań.

Jakie usługi świadczy agencja SEO?

Do zadań agencji, oprócz przeprowadzenia audytu SEO, wykonania złożonych działań pozycjonujących stronę w wynikach wyszukiwarki należy także content marketing i promowanie w mediach społecznościowych.

Content marketing

Content marketing opiera się na tworzeniu unikatowych, zoptymalizowanych treści, które można zamieścić na stronie www. Opisy produktów, usług, historia Twojej marki muszą być opisane tak, by zainteresować użytkownika i wypozycjonować portal. Dlatego specjalista ds. contentu w agencji ma za zadanie, by przygotować takie teksty, aby nie tylko dobrze pozycjonowały się w Google, ale też zaciekawiły Twojego przyszłego klienta.

Social media

Działania social media opierają się głównie na dodatkowym wypromowaniu Twojej firmy w sieci. Tutaj także bardzo ważny jest content, czyli teksty zamieszczane na portalach społecznościowych, ale także systematyczność ich publikacji. Dodatkowym atutem jest możliwość wygenerowania linków zewnętrznych, które będą kierować internautów do Twojej witryny. Warto więc skorzystać z tej opcji, jeśli samodzielnie nie prowadzisz profilu w social mediach – profesjonalna agencja może to zrobić za Ciebie. Nie tylko poprowadzi komunikację, ale także, jak np. Netmove, przygotuje dodatkowe kampanie reklamowe. Dobierze właściwą grupę docelową produktów lub usług, które oferujesz, zaproponuje kreacje graficzne do reklamy i dopasuje do niej takie opisy, które zaciekawią użytkowników. Wbrew pozorom to nie takie proste, aby zachęcić ich do przejścia z Facebooka na Twoją stronę internetową. Dlatego to zadanie najlepiej zostawić ekspertom od konwersji.

Dlaczego tak ważne jest, aby Twoją stroną www zajął się specjalista? Google przyznaje kary (inaczej nazywane banami lub filtrami) za swego rodzaju masowe manipulacje wynikami w wyszukiwarce. Jeśli ktoś robi to nieumiejętnie, nie zna podstawowych zasad pozycjonowania, to istnieje duża szansa, że ściągnie na Twój portal taką karę. Z czym ona się wiąże? Głównie z drastycznym obniżeniem ruchu w witrynie, czyli odwrotnej czynności do tej, która była zamierzona. To właśnie z tego powodu nie powierzaj tego zadania freelancerom czy osobom hobbystycznie zajmującymi się optymalizacją i pozycjonowaniem. Może i zaoszczędzisz, ale ogromnym kosztem dla swojej działalności. O niebo lepiej jest oddać te czynności w ręce prawdziwych specjalistów, właśnie takich jak np. agencja SEO Netmove.