Pomysł na biznes – Franczyza – Sale konferencyjne
Blisko ludzi Internet Reklama

O domenach internetowych wiedzą wszystko – wywiad z przedstawicielem home.pl

fot. Mateusz Atroszko / home.pl

Poniżej przedstawiamy wywiad z przedstawicielem dostawcy usług internetowych home.pl, Agnieszką Wojsznis. Dowiadujemy się z niego między innymi, jakie problemy zgłaszają przedsiębiorcy chcący zarejestrować domenę oraz czy warto prześledzić historię zamawianej nazwy dla naszej strony internetowej.

Od jak dawna serwis home.pl oferuje możliwość rejestracji domen internetowych?

home.pl od zawsze opierał swoją działalność m.in. na usługach rejestracji i utrzymania domen. Zajmujemy się tym od początku istnienia firmy, a więc od 1997 roku. Mimo że przez ostatnie 22 lata do oferty wprowadziliśmy szereg innych, nowych usług i produktów, to domeny wciąż stanowią jedną z ważniejszych gałęzi tego, czym się zajmujemy.

Czym na tle konkurencji wyróżnia się home.pl jeśli chodzi o rejestrację i obsługę domen internetowych?

Z pewnością wyróżnia nas doświadczenie. 22 lata na rynku domen to czas sukcesów, ale i potknięć, z których wyciągnęliśmy wnioski. Dzięki temu wiemy, że klient docenia niezawodność, stabilność usług i wsparcie profesjonalistów. Na etapie zakupu zwraca z kolei uwagę na szeroką ofertę i atrakcyjne warunki. Dlatego też w home.pl oferujemy możliwość rejestracji domen o różnych, także niestandardowych rozszerzeniach (m.in. .art, .site, .me, .store, .pro) w atrakcyjnych cenach. Wszystko to wyróżnia nas na tle konkurencji.

Jakie największe problemy związane z rejestracją i obsługą domen zgłaszają Wasi użytkownicy?

Z uwagi na dynamiczny rozwój usług internetowych i działań e-commerce coraz częściej spotykamy się z problemami dotyczącymi zajętości domen. Dzwonią do nas ludzie, głównie przedsiębiorcy, którzy chcą zarejestrować domenę tożsamą z nazwą ich firmy, ale ta okazuje się niedostępna. Wówczas chętnie pomagamy w znalezieniu atrakcyjnych alternatyw.

Kłopoty sprawiają też czasem kwestie czysto techniczne. Padają pytania o przypisanie domen do serwerów, tworzenie skrzynek e-mail, resetowanie haseł. Wiedząc, że dla części osób są to kwestie skomplikowane, nasza firma uruchomiła serwis pomoc.home.pl, w którym w prosty i przejrzysty sposób odpowiadamy na wszystkie te wątpliwości. Opublikowaliśmy już około 2 tysiące artykułów eksperckich, z których korzystają nie tylko nasi klienci, ale także internauci niezwiązani z home.pl, którzy szukają odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Dodatkowo użytkownicy naszych usług mają dostęp do zespołu wykwalifikowanych konsultantów.

Znalazłem stronę oferującą rejestrację kilku domen za 1 zł. Czy każda strona oferująca rejestrację domen jest zaufana?

Nie uważam, aby promocje z założenia były złe. Wystarczy uważnie zapoznać się z ich regulaminem i rozwiać wszelkie wątpliwości np. podczas rozmowy z konsultantem. Ważniejsze jednak jest to, czy wybrany rejestrator domeny oferuje profesjonalne wsparcie. Klienci home.pl mają dostęp do pomocy konsultantów 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. Proszę sobie wyobrazić sytuację, w której na przykład sklep internetowy przestaje działać w sobotni poranek. Właściciel nie wie, co robić i gdzie leży problem, a na dodatek słyszy, że infolinia działa tylko od poniedziałku do piątku… Wiemy, że przedsiębiorcy nie mogą sobie na to pozwolić, dlatego poczucie bezpieczeństwa, jakie im dajemy, jest dla nich ogromną wartością.

W jaki sposób nowa firma zajmująca się sprzedażą komputerów, może znaleźć interesującą dla siebie domenę, skoro większość z nich jest już zajęta?

Rzeczywiście zdarza się, że wybrana domena jest już zajęta. Nie oznacza to jednak, że wspomniana firma komputerowa ma załamać ręce i wycofać się z działalności w Internecie. Trzeba po prostu znaleźć najkorzystniejsze rozwiązanie. Może nim być np. wybranie tej samej nazwy ale z innym rozszerzeniem. Na stronie home.pl po wpisaniu interesującej nas domeny pojawiają się różne możliwości wolnych końcówek. Klient ma również możliwość wyszukania ciekawego rozszerzenia swojej domeny po kategorii – np. biznes / edukacja / gastronomia itp. Gdy prowadzimy sklep komputerowy może być to np. .tech lub .store zamiast popularnej końcówki .pl. Można także zrobić szybką burzę mózgów i wybrać inną domenę, która będzie jeszcze lepiej odzwierciedlała działalność firmy, nawet jeśli samej nazwy przedsiębiorstwa nie będzie w adresie strony internetowej. Schronisko dla zwierząt nie musi przecież mieć domeny schroniskodlazwierzat.pl. Może lepiej brzmieć będzie np. kochamypsiaki.pl lub adoptujpsa.eu?

Czy warto prześledzić historię domeny przed jej zarejestrowaniem nawet jeśli jest ona wolna?

Oczywiście, że warto. Domeny, szczególnie te kupowane z drugiej ręki, mogą mieć nieciekawą historię, która może negatywnie wpłynąć na wizerunek i biznes nowego właściciela. Dawna zawartość może także skutecznie utrudnić sprawne wyszukiwanie strony przez Google. Na rynku są na szczęście narzędzia, które mogą pomóc nam w zbadaniu historii wybranego adresu.

Jak duże znaczenie ma wybór domeny, jeśli chodzi o późniejsze pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie to nie tylko domena, choć i ta brana jest przez wyszukiwarki pod uwagę. Jeśli chcemy, by nasza strona wyświetlała się np. w pierwszej trójce wyników Google, musimy włożyć sporo pracy w jej przygotowanie. Ważna jest unikalna i wartościowa treść, stosowanie hiperłączy, optymalizacji zawartości, hasła kluczowe i wiele, wiele innych. Sama domena także ma znaczenie.

Na szczęście nie każdy musi znać skomplikowane algorytmy i zasady wyszukiwarek. Są specjaliści, także w home.pl, którzy mogą zaopiekować się stroną internetową i odpowiednio ją wypozycjonować.

Czym się kierować podczas wyboru rozszerzenia domeny ? Kiedy jest wskazane użycie końcówki .pl, a kiedy .com lub .tv?

Wszystko zależy od działalności, której służyć ma domena i sama strona internetowa. Jeśli jesteśmy firmą lokalną, możemy wybierać końcówki lokalne (np. .szczecin.pl), jeśli sprzedajemy w całej Polsce odpowiednie będzie rozszerzenie .pl, jeśli w Europie – .eu, a gdy chcemy dotrzeć do ludzi na całym świecie, dobrym wyborem będzie .com. Prócz tego możemy bawić się rozszerzeniami – dla przykładu, gdy prowadzimy blog osobisty, do dyspozycji mamy np. końcówkę .me, jeśli sklep internetowy – .store, jeśli galerię malarstwa – .art.

Czy strona internetowa zawierająca tylko podstawowe informacje o mojej firmie musi posiadać certyfikat SSL?

Warto, by taki posiadała. Certyfikat SSL i charakterystyczna zielona kłódka w pasku adresu to gwarancja szyfrowania danych. Chroni transakcje i zabezpiecza przesyłane przez pocztę i stronę WWW informacje, takie jak hasła, loginy, dane osobowe. Nawet jeśli nic z tych działań nie odbywa się za pośrednictwem wybranej strony WWW, certyfikat SSL pozytywnie wpływa na jej postrzeganie przed odwiedzających. To dowód na to, że bezpieczeństwo jest dla właściciela strony ważne.

Mamy ofertę rejestracji domen, mamy serwery, certyfikaty SSL, rankingCoach i wiele innych usług dla osób indywidualnych i firm. Jakie kolejne produkty planujecie wprowadzić w najbliższym czasie?

home.pl nieustannie się rozwija – udowodniliśmy to na przestrzeni ostatnich 22 lat. Zdajemy sobie sprawę z rosnącego znaczenia portali społecznościowych, które często zastępują już tradycyjne strony internetowe. Szanujemy te zmiany i dlatego przystosowujemy się do zmieniającego się rynku. Stąd wciąż nowe produkty i usługi. Mogę powiedzieć, że firma szykuje w najbliższym czasie kilka niespodzianek i nowości, ale na konkrety musimy jeszcze chwilę poczekać. Ręczę, że warto!

Strona internetowa: home.pl

Powiązane artykuły

Pozycjonowanie stron opartych o skrypt WordPress

teoriabiznesu.pl

Pozycjonowanie sklepów internetowych i certyfikaty SSL

teoriabiznesu.pl

O aktualizacji algorytmu Google i różnych wersjach strony opowiada Justyna Zienkiewicz

teoriabiznesu.pl