Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Blisko ludzi Firma Reklama

Praca zdalna w Next Mobile i Surferze

praca zdalna
Dodaj firmę do katalogu

Poniżej przedstawiamy wywiad z przedstawicielami firm Next Mobile i Surfer. Dowiemy się z niego, jak z pracą zdalną radzą sobie pracownicy, jakich używają programów oraz czy taki model pracy zostanie z nimi na dłużej.

Praca zdalna w Next Mobile

next mobile

Kiedy Wasza firma zdecydowała się na przejście na pracę zdalną oraz czy do tej formy oddelegowani zostali wszyscy pracownicy?

NEXT MOBILE – Odp: Marta Mroczkowska Business Marketing Manager:

Nasza firma zdecydowała się na przejście na tymczasowy model pracy zdalnej w momencie, kiedy ogłoszone zostało zawieszenie zajęć szkolnych w całej Polsce. Zarząd Next Mobile praktycznie natychmiast podjął decyzję o przejściu na taki model, aby wesprzeć swoich współpracowników i pracowników podczas rozpoczynającej się kwarantanny.

Wszyscy pracownicy, którzy mogli pracować zdalnie, przeszli więc z dnia na dzień na home office.

Mówimy o wielu zaletach pracy zdalnej. Jakie jednak minusy dostrzegacie w takiej formie współpracy między pracownikami i klientami?

NEXT MOBILE:

Przede wszystkim dostrzegamy brak możliwości spotkania się z naszymi klientami, partnerami oraz z całym zespołem. Odczuwalny jest także brak „socjalnej” części życia, które toczyło się w całej firmie i powodowało możliwość spontanicznej rozmowy oraz nawiązania bliższych relacji. Teraz, w tygodniu pracy, organizowane i planowane są „calle”, które koncentrują zespół na danym, konkretnym projekcie, eliminują rozproszenie na inne kwestie, dając tym samym dla wielu osób możliwość bardziej wydajnej pracy i skupienia się na wyznaczonym celu i KPI firmy – jest to jednak bardzo indywidualna kwestia dla każdej osoby, pracującej zdalnie. Każdy z nas preferuje bowiem inny model pracy.

Jakiego programu używacie do rozdzielania zadań, wideokonferencji oraz do kontaktu z klientami i współpracownikami. Jakie zalety dostrzegacie w tego typu współpracy?

NEXT MOBILE:

Korzystamy z aplikacji MS Teams, zarówno dla wideokonferencji z klientami, jak i do rozmów pomiędzy pracownikami. Jesteśmy z niej na chwilę obecną zadowoleni.

Czy po zakończeniu epidemii, planujecie „przerzucić” się w całości na pracę zdalną?

NEXT MOBILE:

Możliwość pracy zdalnej na pewno uświadomiła, że wiele rzeczy możemy robić bardziej efektywnie, nie będąc fizycznie w firmie, nie tracąc czasu i energii na dojazdy, jednak niewątpliwie większość z nas czeka na moment, aby znowu spotkać się całym zespołem na kawie w kuchni i móc powrócić do „poprzedniego” rytmu pracy. Dla innych osób jest to niebywała okazja, aby w końcu zmienić tryb nie tylko swojej pracy, ale całego życia o 180 stopni i ustalić nowy rytm i nowy priorytet w zupełnie nowej rzeczywistości, która nas czeka.

Surfer o pracy zdalnej

surfer

Kiedy Wasza firma zdecydowała się na przejście na pracę zdalną oraz czydo tej formy oddelegowani zostali wszyscy pracownicy?

W Surferze część zespołu na stałe pracuje zdalnie. Nasze biuro we Wrocławiu zamykaliśmy stopniowo od początku kwietnia dając wolną rękę pracownikom w kwestii pracy zdalnej, by w stosunkowo krótkim czasie zamknąć je zupełnie. Przejście na pracę zdalna było dobrowolne.  

Mówimy o wielu zaletach pracy zdalnej. Jakie jednak minusy dostrzegacie w takiej formie współpracy między pracownikami i klientami?

Osoby nie przyzwyczajone do pracy zdalnej mają problemy z organizacją czasu i stanowiska pracy. To są nie tylko problemy związane z rozpraszaniem uwagi w domu, ale też logistyczne – przewiezienie fotela czy PC. U osób, które nie są doświadczonymi remote workerami może pojawiać się obniżona wydajność. Trzeba być tego świadomym.

Jeśli chodzi o klientów – nic się nie zmienia. Tutaj od początku do końca zawsze działamy zdalnie. 

Jakiego programu używacie do rozdzielania zadań, wideokonferencji oraz do kontaktu z klientami i współpracownikami?

Na codzień wykorzystujemy Slacka do komunikacji wewnątrz firmy. Zadania w teamie marketingowym planujemy na Notion, natomiast devteam działa w oparciu o Trello.

Klienci obsługiwani są za pomocą Google Hangouts oraz livechatu w aplikacji. 

Jakie zalety dostrzegacie w tego typu współpracy?

Praca zdalna daje pełną swobodę pracownikom. Jeśli w firmie wdrożone są odpowiednie procesy, a zespół jest zgrany i pewny to nie ma zagrożeń wynikających z pracy zdalnej. Zalety? To zależy przede wszystkim od osobistych preferencji. Część osób woli pracować w biurze, część zdalnie. Warto dać ludziom wybór, aby każdy pracował tak jak mu najwygodniej. 

Czy po zakończeniu epidemii, planujecie „przerzucić” się w całości na pracę zdalną?

Zdecydowanie nie, ze względu na argument wymieniony powyżej. Część osób preferuje pracę z biura, lepiej się skupia, nie wynosi pracy do domu – to zdrowe podejście dające spokój, poczucie przynależności do zespołu i zwiększoną wydajność. Nie warto z tego rezygnować. Myślę, że te osoby, które pracowały do tej pory zdalnie – zostaną w domu, a Ci, którzy wolą biuro będą odliczać dni od jego otwarcia.

 

 

Dodaj firmę do katalogu

Powiązane artykuły

Next Mobile – stwórz własną sieć komórkową

teoriabiznesu.pl

O co franczyzobiorca powinien zapytać franczyzodawcę ?

teoriabiznesu.pl

Jak zdobywać ruch z wyszukiwarek? Wywiad z przedstawicielem agencji marketingowej LTB

teoriabiznesu.pl