Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

SEO poradnik dla początkujących? To nie takie trudne!

podstawy SEO

Widzisz hasło SEO i wiesz, że to coś, dzięki czemu możesz powalczyć o pozycję swojej strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwarki Google? Dobry początek! SEO, czyli Search Engine Optimization to proces, którego celem jest właśnie zwiększenie wartościowej widoczności strony www w sieci, a co za tym idzie – pozyskanie klientów. Na czym polega SEO i jakimi zasadami się rządzi? Oto garść podstawowych informacji, które pozwolą Ci zrozumieć ten proces.

Czym jest i jak działa SEO?

SEO jest procesem optymalizacji strony internetowej pod działanie wyszukiwarek, z naciskiem na wyszukiwarkę Google, która odpowiada za ponad 95% zapytań formułowanych w Polsce. W ramach strategii SEO przygotowuje się stronę zarówno od strony technicznej (tak, by maksymalnie ułatwić jej skanowanie robotom Google), jak i treściowej (tak, by treści znajdujące się na stronie jak najpełniej odpowiadały na potrzeby potencjalnych klientów).

Wszelkie działania realizowane w ramach strategii można zasadniczo sprowadzić do dwóch prostych zadań: udzielania odpowiedzi na pytania potencjalnych klientów oraz zdobywanie zaufania robotów Google.

SEO, czyli odpowiadanie na pytania konsumentów

Na zoptymalizowanej stronie internetowej powinny znajdować się wysokiej jakości treści – oryginalne, poprawne merytoryczne i stylistycznie. Przy czym teksty, które umieścimy na stronie powinny jak najpełniej odpowiadać na większość problemów / pytań zadawanych przez potencjalnych klientów właśnie w wyszukiwarce Google, a dotyczących Twojego biznesu. Kluczem do sukcesu są tutaj… frazy i słowa kluczowe, które odpowiednio zastosowane przyczynią się do wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

SEO, czyli zdobywanie zaufania wyszukiwarki Google

Wysokiej jakości teksty, w których będą znajdować się rozwiązania problemów konsumentów lub odpowiedzi na zadawane przez nich pytania to najważniejszy krok do zdobycia zaufania robotów Google. Jest ono niezbędne, by wyszukiwarka prezentowała właśnie Twoją stronę w wynikach wyszukiwania. Budowanie zaufania w strategii, podobnie jak w życiu, wymaga czasu, cierpliwości oraz solidnego i konsekwentnego realizowania kolejnych działań – zawsze na wysokim poziomie.

Od czego zacząć budowanie biznesu w sieci? Od SEO!

Warto mieć świadomość, że budowa Twojej strony internetowej jest ściśle związana z SEO i w wielu aspektach powinna zależeć od strategii pozycjonowania. Właśnie dlatego budowę strony warto rozpocząć od analizy słów kluczowych oraz sprawdzenia, czego tak naprawdę Twoi potencjalni klienci szukają w Google. To na podstawie wyników tej analizy będzie można ustalić m.in. optymalną ilość i tematykę podstron. Masz już stronę www, ale interes w sieci “nie działa”? Profesjonalny audyt SEO da Ci odpowiedź, dlaczego tak się dzieje (lub wprost: dlaczego nic się nie dzieje!) oraz pozwoli zaplanować szereg działań w ramach strategii przygotowanej indywidualnie dla Twojego biznesu. Musisz być przygotowany na to, że wdrożenie skutecznej strategii SEO może wiązać się z koniecznością gruntownej przebudowy strony lub zbudowania jej od nowa.

Czy SEO jest dla Ciebie?

W zdecydowanej większości przypadków odpowiedź brzmi: TAK! Dzięki właściwie zaprojektowanej i konsekwentnie realizowanej strategii SEO – Twoja strona internetowa, jej konstrukcja i treść, może zostać zoptymalizowana w sposób, który zagwarantuje wysokie miejsca w wyszukiwaniach. Optymalizacja pod wyszukiwarki nie ma sensu wyłącznie w niewielkim procencie biznesów: krótkoterminowych (wdrożenie strategii SEO wymaga czasu, najczęściej minimum kilku miesięcy, a Ty chcesz sprzedać swój produkt lub usługę tu i teraz) oraz niszowych / wysokospecjalistycznych, które z założenia nie są przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców (nikt lub prawie nikt nie szuka Twoich produktów lub usług w sieci).

klienci z Google

Podsumowanie: sprawdzone informacje o SEO

W sieci znajdziemy mnóstwo poradników, blogowych wpisów oraz sążnistych artykułów na temat SEO. Część z nich odstraszy osoby początkujące nadmiarem informacji lub stopnień skomplikowania treści. Tymczasem SEO to nie zestaw tajnych trików, przygotowanych w oparciu o niedostępną wiedzę! SEO to umiejętne wykorzystanie podstawowych narzędzi do pozycjonowania, a przede wszystkim przygotowywanie i promowanie treści strony, dzięki którym Google uzna ją za wartościowe źródło informacji dla swoich, zadających rozmaite pytania i poszukujących różnych informacji, produktów i usług, użytkowników.

Gdzie szukasz informacji o SEO? W wyszukiwarce Google, prawda? Warto sprawdzić przede wszystkim te artykuły i poradniki SEO, które znajdziesz wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Możemy założyć z dość wysokim prawdopodobieństwem, że zostały przygotowane przez specjalistów, którzy znają się na rzeczy i potrafią teorię przekuć w praktykę.

Chciałbyś dowiedzieć się wszystkiego o SEO? Zobacz kompleksowy poradnik znajdujący się pod tym adresem: https://octamedia.pl/blog/co-powinienes-wiedziec-o-seo/

Powiązane artykuły

Wykorzystaj pozycjonowanie i ponoś koszty docierania tylko do tych, których łatwo skłonić do zakupu!

teoriabiznesu.pl

O aktualizacji algorytmu Google i różnych wersjach strony opowiada Justyna Zienkiewicz

teoriabiznesu.pl

Platforma Senuto wspierająca działania SEO – wywiad

teoriabiznesu.pl