Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Skuteczny sklep Internetowy – na co warto zwrócić uwagę

cena e-sklepu

Założenie sklepu internetowego nie jest skomplikowanym procesem. Może to zrobić każdy. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z podstawowych technik, które wpływają na poprawę sprzedaży i zadowolenie klientów. Niewiele osób przykłada się do tworzenia marki, niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, co może dla takowej mieć znaczenie. Często pomijamy na przykład aspekt techniczny naszego sklepu, a ma on niebagatelny wpływ na jego zyskowność. Dowiedz się więcej o tym, jak rozbudować sklep internetowy lub rozpocząć jego działanie.

Jeżeli sprzedaż jest niska – nie myślisz przyszłościowo

Wiele sklepów koncentruje się na szybkim, prostym zarobku, bez tworzenia stałej grupy odbiorców. Znacząco ograniczają tym samym swoje szanse na przyszły rozwój. Konsument na pewno zainteresuje się produktem, który będzie najtańszy według algorytmów porównywarki cenowej. Wejdzie na naszą stronę, zetknie się z naszym sklepem i (choć oferta będzie faktycznie bezkonkurencyjna) od razu zrezygnuje z zakupów. Spowodowane może to być wieloma czynnikami. Znaczenie ma wszystko – od stawek za przewóz towaru po ewentualne opłaty za metodę płatności. Ważne jest to, żeby być zawsze uczciwym w stosunku do naszych klientów i podawać im bardzo klarowne informacje, szczególnie jeśli chodzi o cenę. Konsumenci z natury są bardziej nieufni wobec sklepów internetowych – boją się o to, czy gwarancja będzie respektowana, czy sklep nie posiada żadnych ukrytych opłat, czy sprzedawca jest godny zaufania. Nawet dodatek 1 czy 2% do kwoty końcowej za skorzystanie z szybkiego przelewu może skutecznie odstraszyć klienta. Reasumując, strona naszego sklepu internetowego powinna w nienachalny sposób przypominać, że jesteśmy podmiotem uczciwym, rzetelnym, a z naszych usług korzysta wielu klientów. Takie podejście przełoży się na tworzenie marki. Musimy też pamiętać o tym, że skuteczną sprzedaż buduje wiele czynników, nie tylko uczciwość – wygląd strony, liczba opcji i profesjonalizm rozwiązań to klucz w poprawieniu wyników finansowych.

Strona sklepu internetowego – aspekty techniczne, co powinna mieć?

Każda strona sklepu internetowego powinna zawierać wyszukiwarkę produktową oraz odpowiednio dostosowany koszyk zakupowy, który posiada opcję realizacji zamówienia jako zalogowany użytkownik i opcję zakupów bez konieczności rejestracji. Nie musimy narzucać użytkownikowi zakładania konta – wystarczy zaproponować mu w przystępny sposób newsletter i poinformować go o systemie lojalnościowym. Warto stworzyć też panel klienta z historią zamówień i fakturami. Nasza własna infrastruktura systemowa powinna być intuicyjna i łatwa w obsłudze – procedura dodawania produktów do oferty ma być sprawna i prosta. Z bardziej zaawansowanych rozwiązań przydać się może wyświetlacz zmian ilościowych w magazynie, funkcja multistore, obsługa SSL, możliwość prostego upgrade’u sklepu, integracja z Allegro i programami magazynowo-księgowymi. Ważna jest też dowolność w kwestii płatności i generacja feedów, które będą się wyświetlać w porównywarkach i Google Merchant Center. A to jeszcze nie jest wszystko. To nie jest nawet połowa funkcji, którą musi spełniać sklep internetowy. Sami prawdopodobnie nie jesteśmy w stanie zrobić tego w odpowiedni sposób, ewentualnie kosztować nas będzie to wiele zasobów – czasu na dokształcenie się w tej materii i samo wykonanie takiego sklepu. Warto więc zlecić wykonanie szablonu sklepu internetowego odpowiedniej firmie. Silnik sklepu internetowego, który oferuje wszystkie najważniejsze i dodatkowe funkcje, posiada PrestaShop.

Sklep internetowy, cennik usług – ile kosztuje sklep internetowy?

Płacąc za wykonanie witryny sklepu internetowego, płacimy tak naprawdę za godziny pracy programisty. To zapewnia właściwe spożytkowanie naszych pieniędzy – dokładnie wiemy, co ile czasu zajęło, jakie rozwiązania i moduły aplikował programista oraz co właściwie otrzymujemy w ramach danej kwoty. Cena sklepu internetowego zależna jest od tego, jakie możliwości chcemy zaimplementować na naszej stronie. Pomogą nam w tym zaufani specjaliści, którzy dostosują sklep do naszego segmentu rynkowego, budżetu i sprzedawanych towarów.

Powiązane artykuły

Analiza branży e-commerce przed czarnym piątkiem

teoriabiznesu.pl

Oprogramowanie sklepu internetowego – wybór, cena i RODO

teoriabiznesu.pl

Suszone owoce – w sklepie internetowym ze zdrową żywnością nie może ich zabraknąć!

teoriabiznesu.pl