Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Pieniądze

Jak działa merchandising w sprzedaży?

merchandising w sprzedaży

W XXI wieku wiele działań marketingowych zostało przeniesionych do Internetu. W związku z tym już od dłuższego czasu można zauważyć, że w działaniach marketingowych coraz częściej wykorzystywani są influencerzy. Influencer marketing przynosi tak dobre efekty, że coraz częściej jest stosowany nie tylko przez firmy już istniejące na rynku, ale także przez te, które dopiero rozpoczynają działalność. Merchandising dla influencerów okazał się bardzo skutecznym narzędziem do zwiększenia sprzedaży.

Merchandising dla influencerów — jakie ma znacznie dla zwiększenia sprzedaży?

Większość decyzji zakupowych klienci podejmują bezpośrednio na sali zakupowej. Bardzo istotnym elementem sklepowej przestrzeni jeszcze kilka lat temu być merchandising. Początkowo było on zastrzeżony tylko dla dużych sieci handlowych, obecnie wykorzystują go także mniejsze sklepy. W branży marketingowej zachodzą obecnie bardzo duże zmiany. Komunikacja z klientami odbywa się bardzo różnymi kanałami.

Od pewnego czasu w działaniach marketingowych wykorzystywani są influencerzy. Na współpracę z influencerami decyduje się bardzo wiele zarówno popularnych, jak i mniej znanych marek. Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż coraz więcej osób w swoich decyzjach zakupowych kieruje się opiniami innych.

Szczególnie cenione są opinie wyrażane właśnie przez influencerów. Cieszą się oni bardzo dużym zaufaniem wielu obserwatorów. Wystarczy, że polecą oni jakiś produkt, aby jego sprzedaż gwałtownie wzrosła. Merchandising dla influencerów jest obecnie metodą promocji wykorzystywaną naprawdę bardzo często. Blogowanie czy vlogowanie dla wielu osób jest sposobem na życie. Wśród znanych influencerów są zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Bardzo popularną wśród nich tematyką jest szeroko pojęta moda.

Dlaczego konsumenci tak bardzo ufają opiniom influencerów?

Influencer na ogół prowadzi bloga albo vloga. Posiada też konto na YouTube. Twitterze bądź innym kanale społecznościowym. Jest aktywny i bardzo chętnie dzieli się swoimi opiniami. Wyrażając na nich swoje opinie, wpływa na decyzje zakupowe co najmniej kilkudziesięciu osób.

Influencerzy w swoich działaniach są bardzo niezależni. Jest to między innymi powód, dla którego z opiniami tak wielu obserwatorów się liczy. Za to, że na swoim blogu czy vlogu reklamują dany produkt, czy usługę otrzymują oczywiście wynagrodzenie. Dany produkt reklamują jednak w nienachalny sposób. Najczęściej robią to niezwykle dyskretnie.

Jakie są plusy reklamy z udziałem influencerów?

Plusem reklamy z wykorzystaniem influencerów jest także to, że dociera ona do bardzo ściśle określonego grona odbiorców. W przypadku tej formy reklamy odbiorca jest wyjątkowo dobrze stargetowany. Nie można bowiem zapominać o tym, że obserwatorzy danego konta mają bardzo wiele cech wspólnych. Łączy ich nie tylko ta sama płeć, ale także te same zainteresowania.

Na ogół te obserwatorzy danego konta są w tym samym wieku. Facebookowe profile niektórych, najbardziej popularnych, a co za tym idzie wpływowych i opiniotwórczych influencerów mają setki, jeśli nie miliony polubień.