Dobry wizerunek pracodawcy to pożądana cecha firmy. Pozwala pozyskiwać najlepszych pracowników, obniżyć koszty spowodowane rotacją pracowników oraz te związane z procesem rekrutacji. Antal przeprowadził badanie, które obrazuje co jest ważne przy dbaniu o reputację oraz jak stworzyć przyjazne środowisko pracy.
Ważnym udogodnieniem dla pracownika jest elastyczny czas pracy. Większość firm wprowadza tryb 2 na 3, czyli 2 dni pracy w domu i 3 w biurze lub odwrotnie. Niektóre działalności wcale nie wyznaczają stałego miejsca pracy, wtedy można pracować wyłącznie zdalnie. Jest to spore ułatwienie, ponieważ można zaoszczędzić czas i pieniądze na dojazdy. Takie rozwiązanie jednak często nie podoba się pracodawcom, którzy wolą móc kontrolować pracę face to face. Mimo to, wiele firm technologicznych, które wprowadziły tryb pracy zdalnej, deklaruje że nie planuje powrotu do biur.
Niezadowolenie pracodawców, którzy woleliby, aby ich pracownicy wykonywali pracę wyłącznie stacjonarną, może wynikać z tego, że boją się, że ich pracownicy nie oddzielą życia zawodowego od prywatnego, co odbije się na wykonywanych obowiązkach. Sposobem na rozwiązanie takiej obawy może być wprowadzenie idei work-life integration. Chodzi o to, aby nie oddzielać spraw prywatnych od zawodowych, ale zaprowadzić w nich harmonię. Jak mówi CEE Marketing & Employer Branding Manager Iwo Paliszewski –o wiele łatwiej jest te dwie sfery łączyć niż rozdzielać na siłę.
Poza elastycznym czasem pracy znaczenie ma stabilność biznesowa firmy, możliwość rozwoju zawodowego, przyjazna atmosfera pracy, wysokość wynagrodzenia. Z badań wynika, że ważnym aspektem jest to, aby pracownik mógł czuć się jak obywatel firmy, a nie jej siła robocza. To jak czuje się w pracy, może przekładać się na wykonywane przez niego obowiązki.