Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Reklama

Atak hackerski na Virgin Mobile – wyciekły dane klientów

logo virgin mobile

Na swoim profilowym Facebooku oraz poprzez inne kanały społecznościowe i informacyjne, Virgin Mobile Polska przekazała informację dotyczącą ataku hackerskiego, wskutek którego „doszło do nieuprawnionego ujawnienia danych rejestrowych”. Jak się okazuje, problem dotyczy 12,5% osób zarejestrowanych w tej sieci, ale także takich, które już przeniosły numer do innej sieci lub zrezygnowały całkowicie z usług. „Atak hakerski nie dotyczy abonentów Virgin Mobile Polska korzystających z oferty abonamentowej, którzy nie dokonywali rejestracji prepaid.” – informuje operator.

Problem użytkowników Virgin Mobile Polska

Użytkownicy założyli specjalną grupę na Facebooku zrzeszająca poszkodowanych użytkowników operatora sieci – „Poszkodowani – wyciek danych Virgin Mobile”. Wzajemne porady mają za zadanie informować innych użytkowników o przebiegu pracy policji w tej sprawie oraz wskazywać jak zabezpieczyć prawidłowo swoje dane.
Według niektórych użytkowników informacja dotycząca wycieku danych została opublikowana zdecydowanie za późno. Znane są przypadki dużych przedsiębiorstw, w których takie informacje zostały zatajone przed użytkownikami.

Stanowisko Virgin Mobile Polska

Jak czytamy w publicznym oświadczeniu na stronie operatora – „Virgin Mobile Polska niezwłocznie po wykryciu ataku podjęła działania mające na celu zabezpieczenie danych abonentów przed dalszymi atakami, złożyła stosowne zawiadomienie do organu nadzoru zgodnie z RODO, złoży również zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa do organów ścigania.”

Takie podjęte kroki nie przekonują jednak użytkowników.

„Spółka podkreśla, iż opisany wyżej incydent jest wynikiem zaplanowanego i umyślnego ataku, oraz że atak dotyczy wyłącznie części abonentów naszej Spółki dokonujących rejestracji prepaid. Podkreślamy, że dane abonentów Spółki są bezpieczne, a Spółka podjęła wszystkie działania wymagane przez RODO. Atakujący nie uzyskał dostępu do baz ani infrastruktury Virgin Mobile Polska, a jedynie do części danych udostępnianych przez pojedynczą aplikację.” – czytamy w końcowych słowach oświadczenia zamieszczonego na Facebooku.

Powiązane artykuły

Oszustwa z użyciem syntetycznej tożsamości – kradzież na miarę XXI wieku

teoriabiznesu.pl

Google plus na stałe zniknie z internetu

teoriabiznesu.pl