Wejście w 2020 rok odbiło się negatywnie na dzianiu kas fiskalnych firmy DELIO. Problem dotknął także sieć kin – Multikino.
Kasa fiskalna DELIO z błędem daty
Tysiące przedsiębiorców odczuło skutki błędu, który wystąpił w kasach fiskalnych firmy DELIO. Jak informuje producent, w urządzeniach wystąpił błąd zegara, przez co nie można wystawić paragonu z właściwą datą. Informacja widniejąca na urządzeniu to „ustaw zegar”. Niektóre media porównują usterkę ze spóźnioną „pluskwą milenijną”, która jak się okazało nie spowodowała żadnych większych szkód na przełomie roku 1999/2000.
Producent walczy z usterką, a przedsiębiorcy nie mogą sprzedawać swoich produktów.
Jak wygląda procedura akcji serwisowej? Novitus – firma serwisowa informuje, że naprawa nie jest możliwa w siedzibie Klienta, a usuwanie usterki musi odbyć się w Oddziale Serwisu Novitus.
Drukarki z usterką należy dostarczyć do Partnera Novitus opiekującego się urządzeniem, który zajmie się obsługą naprawy. Dane kontaktowe serwisu znajdują się w książce serwisowej drukarki na pierwszej stronie.
Przewidywany czas naprawy ze względu na ilość urządzeń może się wydłużyć. Niestety nie jest to dobra informacja dla przedsiębiorców, których usługi kwitowane są jedynie paragonami.
Koszt naprawy pokrywa producent.
Multikino także z problemem
W dniu dzisiejszym na profilowej stronie sieci kin – Multikino można przeczytać komunikat:
„Usunęliśmy awarię ‼ Już można kupić bilety i przekąski w kasie każdego kina. Zapraszamy na długi weekend w Multikinie. Bilety na seans kupisz bez problemu w kasach kinowych i barowych, na stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej. Sprawdź repertuar i znajdź wyjątkowy film dla siebie!”
Jak donoszą komentarze, nie we wszystkich miastach problem został rozwiązany. W przypadku kina, klienci mogli kupić bilet na seans poprzez stronę internetową.