Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Blisko ludzi

Mastercard nawiązał współpracę z Polską Organizacją Turystyczną

płacenie kartą

Głównym celem współpracy nawiązanej między Mastercard a Polską Organizacją Turystyczną (POT) jest ponowne przyciągnięcie do Polski turystów. W ramach tego porozumienia POT otrzymała dostęp do platformy analitycznej „Tourism Insights”. Narzędzie to pozwala na kompleksowy podgląd podróży zagranicznych turystów do Polski. Od jej planowania, poprzez czas spędzany na miejscu, aż po wymianę doświadczeń w mediach społecznościowych po powrocie z wyprawy. Pomoże to w planowaniu działań, które ukierunkowane są na ponowne przyciągnięcie zagranicznych gości do Polski. W rezultacie przemysł turystyczny, który według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego i GUS generuje rocznie ok. 85 mld zł. PKB otrzyma szansę na szybki, dynamiczny wzrost i rozwój w nowych, trudnych warunkach, których powodem jest pandemia koronawirusa.

Platforma „Tourism Insights” agreguje dane z wyszukiwarek, aplikacji i platform służących do rezerwacji wszelkiego rodzaju lotów i noclegów. Wszystkie zebrane informacje są wzbogacone o opinie turystów w social mediach na temat różnych miejsc i atrakcji znajdujących się w miejscu, do którego podróżowali. Całość dopełniają dane Mastercard, które pozwalają odpowiedzieć na pytanie, ile i na co dokładnie pieniędzy wydają turyści decydujący się na odwiedzenie Polski.

W obecnej sytuacji posiadanie takiej wiedzy daje dużą przewagę konkurencyjną Polskiej Organizacji Turystycznej w walce o przyciągnięcie turystów do Polski. Dzięki dostępowi do zaawansowanej analityki POT będzie mogła na przykład lepiej zrozumieć charakterystykę gości z wybranych rynków i regionów odwiedzających nasz kraj. Zwracając w tym większą uwagę na takie aspekty jak ich wydatki, preferencje i potrzeby. Ta wiedza pozwoli na podjęcie precyzyjnie skierowanych działań promocyjnych i w konsekwencji przyciągnięcie ich powtórnie do Polski. Opinie i odczucia turystów pisane w social mediach wskażą POT miejsca i atrakcje, które najbardziej przyciągają uwagę w momencie odwiedzin naszego kraju. Co za tym idzie da to sygnał POT do tego, aby silniej komunikować obecność tych miejsc w naszym kraju na rynku światowym, ze względu na ich pozytywny odbiór. Co więcej, wiedza oraz wnioski osiągnięte dzięki tym danym, będą użyteczne także na potrzeby działań lokalnych, których celem będzie poprawa odbioru Polski wśród osób odwiedzających nasz kraj.

 „Udostępniamy Polskiej Organizacji Turystycznej narzędzie, które dzięki analizie danych pozwoli na lepsze poznanie trendów związanych z turystami odwiedzającymi Polskę, pod kątem ich wydatków, preferencji i poziomu zadowolenia. Dostęp do tych zasobów umożliwi przekucie informacji płynących z danych w konkretne plany i działania ukierunkowane na promocję naszego kraju lub wybranych miast, co – miejmy nadzieję – poskutkuje przyciągnięciem większej liczby odwiedzających. Wierzymy, że pomoże to złagodzić skutki pandemii w branży turystycznej, a w dłuższym okresie pozwoli powrócić całej branży na ścieżkę wzrostu” – mówi Krzysztof Sobala, Vice President Mastercard Data & Services w polskim oddziale Mastercard Europe.

„W związku z pandemią COVID-19 Polska Organizacja Turystyczna cały czas dostosowuje strategie na rynki zagraniczne do obecnej sytuacji. Naszym zadaniem jest przyciągnięcie do kraju jak największej liczby turystów. Należy zrobić to jednak w taki sposób, by rozłożyć ruch turystyczny na teren całego kraju. Z pewnością wykorzystamy do tego platformę „Tourism Insights” i będziemy przygotowani na wdrażanie działań i kampanii na poszczególnych rynkach, gdy pozwoli na to sytuacja epidemiologiczna” – mówi Rafał Szlachta, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Wszyscy korzystający z usług Mastercard – konsumenci jak i partnerzy biznesowi Mastercard, mogą być pewni, że firma analizuje trendy w wydatkach z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i ochrony prywatności. Stanowią one podstawę modelu biznesowego Mastercard i są nieodłącznym elementem wszystkich produktów i usług firmy. Bezpieczeństwo jest zwiększone dzięki zastosowaniu innowacyjnych mechanizmów agregacji i anonimizacji danych. Wszystkie informacje dotyczące konkretnych transakcji pozostają niewidoczne i nigdy nie są analizowane, ani udostępniane.

Źródło: https://www.mastercard.com/news/europe/pl-pl/centrum-prasowe/aktualnosci/pl-pl/2021/kwiecien/mastercard-wesprze-polska-organizacje-turystyczna-w-ponownym-przyciagnieciu-turystow-do-polski/

Opracowała: Grażyna Lubaczewska

Powiązane artykuły

Czy czeka nas rozwój infrastruktury caravaningowej? Camping jako pomysł na biznes.

teoriabiznesu.pl