Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

Nadchodzące zmiany w Banku Pocztowym

przerwa w dostepie no usług banku santander

Nowa strategia Banku Pocztowego przewiduje, że w 2024r. wyniki finansowe znacznie się poprawią (zysk netto przekroczy 40 mln zł). Strategia na lata 2021 – 2024 odpowiada na prognozy w najnowszym raporcie NBP o stabilności systemu finansowego. W tych latach przewiduje się wzrastające ożywienie gospodarcze.

Nowa strategia Banku Pocztowego:

 pogłębienie synergii z Pocztą Polską, wspólny rozwój oferty dla klientów – działania ukierunkowane na zwiększenie synergii kosztowych;

  • wzbogacenie oferty (zwłaszcza w obszarze Polski regionalnej);
  • rozwój w obszarze technicznym – automatyzacja i cyfryzacja bez wykluczenia;
  • wyższa jakość obsługi klienta;
  • oszczędności kosztowe;
  • uczestnictwo w programach dystrybucji krajowych i europejskich;
  • orientacja na potrzeby klientów;
  • efektywność finansowa i operacyjna;
  • skuteczne zarządzanie ryzykiem;
  • dostarczanie wartości dla interesariuszy.

Strategia przewiduje, że w 2021r. bank poniesie stratę finansową, by następnie poprawiać wyniki finansowe i w 2024r. osiągnąć swój cel – ponad 40 mln zł netto. Strata będzie spowodowana pandemią, której konsekwencją jest obniżka stóp procentowych NBP oraz mniejsza skala akcji kredytowych. Strata będzie widoczna już w pełni w nachodzącym 2021r. Podstawą zmian oraz transformacji strategicznej banku będzie skuteczna realizacja działań naprawczych ukierunkowanych na wzrost efektywności i oszczędności kosztowe.

Budujemy wartość dla interesariuszy

Podstawą dla zmiany finansowej Banku będzie wzrost efektywności i oszczędności kosztowe. Działania nowego zarządu banku będą ukierunkowane na zwiększenie wartości dla jego społeczeństwa – interesariuszy. Działanie te będą polegały m.in. na większej synergii z Pocztą Polską, przy tworzeniu nowych kanałów sprzedaży (rozwój powiązanej ze sobą w ramach Grupy Kapitałowej platformy internetowej i mobilnej, reorganizacja w ramach Grupy tradycyjnego kanału dystrybucji ukierunkowana na wzrost efektywności) oraz przede wszystkim bogatszej ofercie Banku w Polsce regionalnej. Bank również chce rozwijać się cyfrowo. Zarząd banku zapowiedział też zmiany w samej organizacji. Od 2022r. według przewidywań Bank Pocztowy czeka zdecydowana poprawa wszystkich wskaźników.

Przewidywania

Dzięki nowej strategii, wskaźnik ROE ma wynieść 6,5%, a wskaźnik C/I ukształtować się poniżej 61%. Koszt ryzyka powinien się obniżyć do 1,45%. Według oczekiwań banku w 2022r. liczba klientów powinna ponownie zacząć znacznie rosnąć. Strategia przewiduje również wyhamowanie spadku klientów detalicznych.

 

 

Powiązane artykuły

Przerwa techniczna w ING BANK ŚLĄSKI i Banku Pocztowym

teoriabiznesu.pl

Aplikacja Santander mobile dostępna dla klientów z Ukrainy

teoriabiznesu.pl

Program edukacyjny Banku BNP Paribas

teoriabiznesu.pl