Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności

Nadchodzące zmiany w Banku Pocztowym

przerwa w dostepie no usług banku santander

Nowa strategia Banku Pocztowego przewiduje, że w 2024r. wyniki finansowe znacznie się poprawią (zysk netto przekroczy 40 mln zł). Strategia na lata 2021 – 2024 odpowiada na prognozy w najnowszym raporcie NBP o stabilności systemu finansowego. W tych latach przewiduje się wzrastające ożywienie gospodarcze.

Nowa strategia Banku Pocztowego:

 pogłębienie synergii z Pocztą Polską, wspólny rozwój oferty dla klientów – działania ukierunkowane na zwiększenie synergii kosztowych;

  • wzbogacenie oferty (zwłaszcza w obszarze Polski regionalnej);
  • rozwój w obszarze technicznym – automatyzacja i cyfryzacja bez wykluczenia;
  • wyższa jakość obsługi klienta;
  • oszczędności kosztowe;
  • uczestnictwo w programach dystrybucji krajowych i europejskich;
  • orientacja na potrzeby klientów;
  • efektywność finansowa i operacyjna;
  • skuteczne zarządzanie ryzykiem;
  • dostarczanie wartości dla interesariuszy.

Strategia przewiduje, że w 2021r. bank poniesie stratę finansową, by następnie poprawiać wyniki finansowe i w 2024r. osiągnąć swój cel – ponad 40 mln zł netto. Strata będzie spowodowana pandemią, której konsekwencją jest obniżka stóp procentowych NBP oraz mniejsza skala akcji kredytowych. Strata będzie widoczna już w pełni w nachodzącym 2021r. Podstawą zmian oraz transformacji strategicznej banku będzie skuteczna realizacja działań naprawczych ukierunkowanych na wzrost efektywności i oszczędności kosztowe.

Budujemy wartość dla interesariuszy

Podstawą dla zmiany finansowej Banku będzie wzrost efektywności i oszczędności kosztowe. Działania nowego zarządu banku będą ukierunkowane na zwiększenie wartości dla jego społeczeństwa – interesariuszy. Działanie te będą polegały m.in. na większej synergii z Pocztą Polską, przy tworzeniu nowych kanałów sprzedaży (rozwój powiązanej ze sobą w ramach Grupy Kapitałowej platformy internetowej i mobilnej, reorganizacja w ramach Grupy tradycyjnego kanału dystrybucji ukierunkowana na wzrost efektywności) oraz przede wszystkim bogatszej ofercie Banku w Polsce regionalnej. Bank również chce rozwijać się cyfrowo. Zarząd banku zapowiedział też zmiany w samej organizacji. Od 2022r. według przewidywań Bank Pocztowy czeka zdecydowana poprawa wszystkich wskaźników.

Przewidywania

Dzięki nowej strategii, wskaźnik ROE ma wynieść 6,5%, a wskaźnik C/I ukształtować się poniżej 61%. Koszt ryzyka powinien się obniżyć do 1,45%. Według oczekiwań banku w 2022r. liczba klientów powinna ponownie zacząć znacznie rosnąć. Strategia przewiduje również wyhamowanie spadku klientów detalicznych.

 

 

Powiązane artykuły

Inicjatywa Fundacji CoderDojo oraz ING Banku Śląskiego, dzięki której rozwijają się technologiczne talenty

teoriabiznesu.pl

Przerwa techniczna w Alior Banku – integracja z T-Mobile Usługi Bankowe

teoriabiznesu.pl

Przerwa techniczna w ING BANK ŚLĄSKI i Banku Pocztowym

teoriabiznesu.pl