PKO Bank Polski na swojej stronie internetowej poinformował klientów o próbie oszustwa ze strony osób podających się za pracowników banku. Powołują się oni na dyrektywę PSD2 i proszą o zainstalowanie dodatkowego oprogramowania, które wysyłają na maila.
Klient banku otwierając załącznik dołączony do wiadomości aktywuje program służący wyłudzeniu danych do logowania i kodów autoryzacyjnych. Ostrzeżenie Banku PKO BP zawiera jasne wskazówki dotyczące bezpiecznego korzystania z konta bankowego, w tym informację, aby nie podawać żadnych danych, nie zgadzać się na przesłanie oprogramowania, a o zaistniałej sytuacji powiadomić bank.
Rozmowa z oszustem może przebiegać w różnej formie, najczęściej jednak ma być ona na tyle przekonywująca, aby uśpić czujność. Rzekomy pracownik banku może prosić o wyrażenie specjalnej zgody na administrowanie danymi osobowymi, która wyświetla się po wpisaniu danych w fałszywym formularzu.
PKO zaleca, aby wszystkie nietypowe zachowania takie jak podejrzane maile, smsy, telefony od razu zgłaszać telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60.
Bank przypomina:
- Bank nie prosi o instalację żadnego dodatkowego oprogramowania w związku z wejściem w życie dyrektywy PSD2.
- Nie otwieraj załączników z niepewnych źródeł i nie klikaj w podejrzane linki.
- Bank nigdy nie wymaga podania kodu jednorazowego w trakcie rozmowy telefonicznej nawiązanej przez pracownika Banku, chyba że kontakt telefoniczny następuje z Twojej inicjatywy.
- Podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego jest niezbędne wyłącznie do zatwierdzenia zleconej przez Ciebie dyspozycji.
Źródło: https://www.pkobp.pl