Portal Praca.pl przygotował raport na temat dress code oraz jego przestrzegania w miejscu pracy. Co to jest dress code? Ilu pracowników przestrzega zasad ubioru w miejscu pracy? Raport wskazuje, że przestrzeganie pozornie prostych zasad, jest nieraz trudne do zrealizowania szczególnie w upalne dni.
Co to jest dress code?
Dress code jest to zasada ubioru, który obowiązuje na danym stanowisku pracy. Dostosowanie ubioru do okazji to jeden z elementów savoir-vivre. To w jaki sposób powinniśmy się prezentować na spotkaniach lub w firmie zależy od miejsca gdzie się znajdujemy, na przykład regionu czy kraju. Inna kultura lub inna religia, to także inna zasada ubioru czyli dress code.
Dress code a upalne dni
Zasady ubioru są łatwe w zrozumieniu, jednak gorzej z ich przestrzeganiem szczególnie w upalne dni. Portal Praca.pl na podstawie ankiety stwierdził, że temperatury w tym roku nie sprzyjają strojom biznesowym. Wynik wskazuje, że niespełna 20% ankietowanych osób przestrzega zasad dotyczących stroju w pracy.
W okresie letnim, a w szczególności podczas tegorocznych upałów, pracownicy wybierają krótkie spódnice/sukienki i spodnie, sandały, klapki. Ulgę przynoszą stroje z prześwitującego materiału oraz odsłaniające ramiona.
Portal Praca.pl na podstawie ankiety stwierdził, że temperatury w tym roku nie sprzyjają strojom biznesowym. Wynik wskazuje, że niespełna 20% ankietowanych osób przestrzega zasad dotyczących stroju w pracy.
Przestrzeganie zasad ubioru
Pracownik powinien zdawać sobie sprawę, że pracodawca ma prawo wymagać przestrzegania konkretnych zasad ubioru w miejscu pracy. W tym celu należy zamieścić odpowiedni wpis w regulaminie. Dotyczy to zarówno służbowych uniform (taki jak przeważnie spotykamy w bankach), jak i ogólnych zasad ubioru w pracy.
Zobacz także: Etyka w biznesie
Jak się ubrać na rozmowę kwalifikacyjną
Spotkanie rekrutacyjne to czas, kiedy o naszym zatrudnieniu może zadecydować pierwsze wrażenie pracodawcy. Nasz wygląd i ubiór w tym momencie jest bardzo ważny. Jak jednak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jeśli na dworze doskwiera upał?
Na to pytanie odpowiada portal praca.pl: Jeśli wybieramy się na rozmowę o pracę i doskwiera nam wysoka temperatura warto ubrać się w stylu smart casual, np. koszulę i spodnie/spódnicę za kolano (w przypadku Panów niekonieczny jest tutaj krawat czy marynarka). Pamiętamy, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz, a rekruter ocenia nas w ciągu zaledwie 10 sekund na podstawie tego jak wyglądamy – warto zatem się postarać.
Praca.pl – jest to portal rekrutacyjny posiadający około 25 000 aktywnych ogłoszeń dziennie, a baza zawiera 1,8 miliona zarejestrowanych użytkowników.
Wywiad na temat rynku pracy dostępny jest po tym linkiem: Rynek pracy na przełomie lat