Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Artykuły sponsorowane – czym są i czy warto w nie inwestować?

Artykuły sponsorowane - Premiumeo.pl

Dziś, aby zainteresować klienta swoją ofertą trzeba zmienić podejście. Typowe reklamy w sieci takie jak choćby display od dawna tracą na skuteczności. Użytkownicy mają już dość nachalnych reklam, a co więcej, większość użytkowników je po prostu blokuje. Dlatego obecnie skuteczna promocja w sieci opiera się głównie na content marketingu, a konkretnie na publikacji wartościowych artykułów sponsorowanych.

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to nic innego jak typowy artykuł, który publikowany jest w wybranych serwisie internetowym. Najczęściej jest to publikacja odpłatna. Zadaniem artykułu sponsorowanego jest dostarczenie użytkownikom, a więc potencjalnym klientom, wartościowych treści. Oczywiście tematyka artykułu sponsorowanego związana jest z oferowanym przez firmę produktem bądź usługą. Nie jest to jednak typowa reklama. Artykuł sponsorowany musi być pisany w sposób obiektywy. Jego celem jest zainteresowanie użytkownika daną tematyką, a tym samym zachęcenie go do poszukania kolejnych informacji, do wejścia na stronę internetową, której artykuł dotyczy.

Rodzaje artykułów sponsorowanych

Wyróżnić można kilka rodzajów artykułów sponsorowanych. Może być to typowy artykuł sponsorowany reklamowy. Charakteryzuje się tym, że w sposób bezpośredni informuje o konkretnej marce, produkcie czy usłudze. Nie może jednak stanowić typowej reklamy. Jego treść pisana powinna być w sposób obiektywny. Innym rodzajem artykułu sponsorowanego może być artykuł tematyczny, który nawiązuje do reklamodawcy. W tym przypadku poruszany jest konkretny temat, a w treści artykułu proponowane jest rozwiązanie poruszanego problemu. Jest to oczywiście rozwiązanie, które oferuje reklamodawca, jednak konkretna nazwa firmy w artykule nie pada. Wyróżnić można jeszcze eksperckie artykuły sponsorowane. Jest to wartościowy artykuł, który w sposób wyczerpujący i profesjonalny opisuje dany temat. Informacja o marce jest w takim artykule jedynie delikatnie przemycana. Artykułów sponsorowanych nie trzeba pisać samodzielnie. Można je zamówić choćby w sklepie z artykułami sponsorowanymi.

Artykuły sponsorowane - Premiumeo.pl

Content marketing a wyniki wyszukiwania

Jeśli chce się napisać dobry artykuł sponsorowany nie można zapomnieć o linkowaniu. Publikacja artykułów sponsorowanych ma bezpośredni wpływ na wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wszystko dzięki temu, że w treści artykułu zawsze zamieszczany jest link do strony, która jest promowana i pozycjonowana. Dzięki temu w sposób naturalny zwiększyć można ilość linków przychodzących, co ma ogromne znaczenie w kontekście pozycjonowania. Pamiętać jednak trzeba, aby stosować różne linki. Mowa tu o zróżnicowaniu anchorów.

Publikacja artykułów sponsorowanych to jeden z najskuteczniejszych sposobów na promocję i pozycjonowanie strony. Ważne jest jednak, aby tworzyć artykuły wartościowe i unikalne, ale publikować je na dobrych serwisach internetowych. Dobrych, czyli takich, które powiązane są tematycznie z promowaną stroną oraz cieszących się popularnością wśród użytkowników.

Powiązane artykuły

Jak zdobywać ruch z wyszukiwarek? Wywiad z przedstawicielem agencji marketingowej LTB

teoriabiznesu.pl

Jak dotrzeć do klientów w czasie pandemii

teoriabiznesu.pl

O budowaniu marki w mediach społecznościowych rozmawiamy z Martą Chłodnicką

teoriabiznesu.pl