Pomysł na biznes / Franczyza / Pomysł na firmę
Internet Reklama

Pozycjonowanie stron opartych o skrypt WordPress

pozycjnowanie

W tym artykule przyjrzymy się, jak zoptymalizować stronę opartą na najpopularniejszym skrypcie wykorzystywanym do tworzenia stron firmowych, blogów i portali. Mowa tutaj o WordPressie. Chociaż wskazówki jakie przedstawimy dotyczą głownie tego skryptu, to ponad połowa z nich może zostać zastosowana także na stronach internetowych opartych o inne skrypty. Jeżeli posiadasz podstawowe umiejętności w zakresie obsługi stron internetowych większość z tych rad możesz zastosować sam, bez pomocy wykwalifikowanej firmy informatycznej.

Pozycjonowanie stron WordPress

Pozycjonowanie stron opartych o skrypt Worppress nie jest trudne. Pomocne okazują się wtyczki ( dodatki, które możesz zainstalować z poziomu panelu administracyjnego, będące uzupełnieniem standardowego skryptu ). Jeżeli posiadasz stronę opartą o inny skrypt może warto zastanowić się nad przejściem właśnie na WordPressa ? Zapewnisz sobie tym samym dostęp do setek szablonów i dodatków usprawniających działanie Twojego serwisu internetowego. Dodatkowo będziesz na bieżąco ze wszystkimi aktualizacjami przewidzianymi dla tego skryptu.

Wtyczka Yoast SEO

Jedną z najpopularniejszych wtyczek wspomagających optymalizację naszej strony jest Yoast SEO. Wspomaga ona pisanie artykułu pod kątem frazy kluczowej na którą chcemy być widoczni w wynikach wyszukiwania. Bezpłatna wersja pomaga redagować artykuł pod kątem jednej frazy. Zaleca wstawianie słowa kluczowego w odpowiednich miejscach, ale także podpowiada jakiej jakości jest nasza treść. Dowiadujemy się między innymi czy nasz tekst nie jest za krótki oraz czy odpowiednio sformowaliśmy zdania. Dzięki zastosowaniu tej wtyczki możemy stworzyć mapę strony, a także obsługiwać tytuł i opis naszego artykułu. Wersja Premium pozwala na redagowanie artykułu pod kątem wielu słów kluczowych oraz zapewnia pełne wsparcie developera.

Bezpośrednie odnośniki

bezpośrednie odnośnikiInformacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
Instalując świeżą kopie skryptu WordPress warto zwrócić uwagę, w jaki sposób wyświetlają się nasze poddstrony. Służy do tego funkcja „Ustawienia bezpośrednie odnośników”, które znajdziemy w sekcji ustawień w naszym panelu administracyjnym. Zwróć uwagę, aby Twoje linki były czytelne i zawierały w swojej nazwie słowa kluczowe. Jeżeli Twoje odnośniki po wejściu w kategorię, lub artykuł wyglądają tak: Https://teoriabiznesu.pl/12432 warto rozważyć jego zmianę. Funkcja dostępna w panelu administratora pomaga zmienić linki na takie, aby były przyjazne dla wyszukiwarki i czytelnika.

Mapa strony

Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
mapa stronyWarto utworzyć tzw. mapę witryny. Umożliwia to wyżej wymieniony dodatek Yoast SEO.
Dodatkowo należy pamiętać, aby nasza mapa został zgłoszona do wyszukiwarki Google poprzez panel „ Narzędzia dla webmasterów” ( dodanie naszej strony do panelu wymaga weryfikacji np. poprzez umieszczenie odpowiedniego piku na naszym serwerze ). Pomożemy w ten sposób lepiej zaindeksować nasze poddstrony i ułatwimy wyszukiwarce zrozumieć strukturę naszych odnośników.

Aktualizacja WordPressa, motywu i wtyczek

Aktualizacja poszczególnych elementów z jakich składa się nasza strona oparta na Wordpresie pomoże wyeliminować problemy związane z wydajnością strony oraz jej bezpieczeństwem. Na szczęście panel administracyjny wyraźnie wskazuje, dla jakich elementów przygotowano aktualizację. Przed przystąpieniem do aktualizacji skryptu, wtyczek lub motywu warto zrobić kopie zapasowe.

Przyśpiesz ładowanie swojej strony

szybkosc ladowania stronyInformacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress

Ważnym czynnikiem wpływającym na lepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony zarówno na urządzeniach desktopowych ( laptopy, komputery stacjonarne ) jak i urządzeniach mobilnych ( smartfony, tablety ). W celu sprawdzenia jak nasza strona wypada w testach szybkości, wpisujemy w wyszukiwarkę Google hasło: PageSpeed Insights. Następnie wpisujemy adres naszej strony głównej lub poddstrony np. z nowo dodanym artykułem. To bezpłatne narzędzie pokazuje jakie błędy spowalniają naszą stronę internetową. Wymagane może być zastosowanie optymalizacji obrazów lub kompresowanie skryptów CSS i JavaScript.

Optymalizujemy obrazy:

W tym celu wchodzimy na stronę https://imagecompressor.com/pl/ na której możemy zmniejszyć rozmiar naszego zdjęcia bez znaczącej straty jakości zdjęcia. Możemy także zainstalować odpowiednie dodatki na naszą stronę.

Kompresowanie skryptów CSS i JavaScript:

W tym celu warto zainstalować W3 Total Cache, która umożliwia nam zmniejszenie rozmiaru skryptów CSS i JavaScript.

Błąd 404 – Strony nie znaleziono

404Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
Jeżeli nasza strona została w jakiś sposób zmodyfikowana, np. poprzez usunięcie starych artykułów, wycofaniu nieistniejących produktów w naszym sklepie internetowym lub zmianie szablony mogą wystąpić błędy 404. Chociaż oficjalnie otrzymujemy informację, że nie wpływa to na pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania w Google, to jednak warto przekierować takie odnośniki do wartościowej i aktywnej treści na naszej witrynie.

Komentarze na naszej stronie

Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
komentarze spamWarto zadbać o jakość treści na naszej stronie, także w sekcji komentarzy. W wypadku niektórych stron komentowanie jest moderowane lub całkowicie zabronione. Większość komentarzy jest wstawiana tylko i wyłącznie w celu pozyskania linku zwrotnego do swojej strony internetowej. Chociaż może się wydawać, że taki komentarz jest przemyślany, to w większości wypadków zostaje umieszczony w celu pozostawienia linku do swojej strony.

W takim wypadku możemy zastosować 3 rozwiązania:
– nadajemy wpisom atrybut nofollow ( Google ignoruje ten link )
– włączamy funkcję moderowanych komentarzy.
– wyłączamy całkowicie możliwość komentowania.

Warto zadbać o to, aby nasza strona nie stała się „farmą linków” i dobrym miejscem dla spamerów.

Plik robots.txt

Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
Plik ten informuje roboty, które katalogi w ramach naszej strony ma indeksować, a które ma omijać. W celu konfiguracji tego pliku zalecane jest skorzystanie z pomocy specjalisty. Nieświadomie możemy wyłączyć indeksowanie ważnych dla nas elementów strony, lub całkowicie usunąć naszą stronę w wyników wyszukiwania.

Usuwanie niepotrzebnych wtyczek

Warto zastanowić się czy wszystkie wtyczki ( dodatki do naszej strony ) są na potrzebne. Jeżeli nie wiemy do czego dokładnie służy dana wtyczka, warto zaczerpnąć wiedzy specjalisty, lub wyszukać informacje na temat jej działania w Internecie. Instalujmy tylko i wyłącznie potrzebne wtyczki. Pamiętajmy także o ich aktualizacjach.

Używaj nagłówków H1, H2, H3, H4

Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
Znaczniki H1, H2, H3, H4 itd. pozwalają zrozumieć wyszukiwarce Google trafność treści zamieszczonej na Twojej stronie. Nagłówek H1 ( może to być np. tytuł ) wskazuje o czym jest artykuł. Zadbaj, aby umieścić w nim słowo kluczowe i zastosuj go tylko raz, Kolejne nagłówki to śródtytuły w których także możesz zamieścić słowa kluczowe. Przykład zastosowania nagłówków:

nagłówkiH1 – Franczyza
H2 – Czym jest franczyza
H3 – Zalety franczyzy
H2 – Katalog franczyz
H3 – gastronomia
H3 – edukacja

Edytor treści WordPressa dostępny podczas redagowania nowego artykułu, udostępnia w przejrzysty sposób tworzenie znaczników H1, H2 itd.

Atrybuty ALT dla obrazków

Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
alt obrazkiWarto zadbać, aby nasze obrazki miały nadane atrybuty. Kod obrazka powinien zawierać tytuł i opis. Jeżeli korzystamy z WordPressa zadanie to mamy ułatwione dzięki wbudowanemu edytorowi obrazków. Podczas wstawiania ilustracji możemy nadać jej tytuł i opis.

Domena

Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
Korzystając z wyszukiwarki internetowej zapewne zwróciłeś uwagę na długość niektórych domen. Warto zadbać, aby nasza domena był krótka i rzeczowa. Unikajmy nazwy naszej strony podobnej do tej www.panelepodlogowelakierowane.pl. Jeżeli zależy nam na pozycjonowaniu strony pod frazą „ panele podłogowe lakierowane” warto zadbać o odpowiednią optymalizację strony pod tym kątem, a nie ratować się długą domeną. Krótkie i rzeczowe adresy są zachętą dla użytkownika, aby wejść na naszą stronę.

Hosting

Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
Hosting to nic innego jak miejsce na którym umieścimy zawartość naszej strony. Wcześniejsze punkty wskazywały jak ważna jest wydajność strony i szybkość jej ładowania. Wybierz taki hosting, aby był dostosowany pod skrypt jaki chcesz używać. Warto w tym celu skorzystać z pomocy specjalisty lub skorzystać z obiektywnych testów wydajności serwerów.

Media społecznościowe

Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
W trakcie tworzenia i wdrażania strony internetowej, warto pamiętać o mediach społecznościowych. Na naszej stronie możemy utworzyć specjalne przyciski społecznościowe, dzięki którym jednym kliknięciem udostępnimy wpis na tablicy swojej lub naszego czytelnika. Chociaż ta metoda nie wpłynie bezpośrednio na pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google, to spowoduje lepszą rozpoznawalność naszej marki.

Https i protokół SSL

sslInformacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
Instalacja certyfikatu SSL, a co za tym idzie przejście na protokół HTTPS informuje użytkownika, że nasza strona jest bezpieczna. Korzystanie z protokołu SSL jest docenione także przez wyszukiwarki internetowe. Certyfikat SSL możemy zakupić u swojego dostawcy domeny lub hostingodawcy.

Wartościowe treści na stronie – blog firmowy

Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
Jednym z ważniejszych czynników dzięki którym Twoja strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania jest wartościowa treść. Zadbaj o to, aby wraz z nagłówkami, optymalizacją treści i szybkością ładowania strony treść zawarta w artykułach była unikalna i wysokiej jakości. Nie zamykaj się na kilkanaście zdań. Rozwiń swoją wypowiedź dzieląc artykuł na kilka akapitów. Jeżeli prowadzisz firmę, a opisy usług nie pozwalają na rozwinięcie treści, warto stworzyć blog firmowy na którym opisz jakie trendy związane z Twoją branżą są obecnie na topie. Wykorzystaj serwis YouTube aby prezentować poradniki. Udostępniaj treści w mediach społecznościowych takich jak np. Facebook.

Linki prowadzące do naszej strony

Informacje dotyczą także stron, które nie są oparte na skrypcie WordPress
Z artykułu nauczyliśmy się, że jeżeli chcemy, aby nasza strona była widoczna w wyszukiwarce Google musimy zadbać o wartościową treść. Przyczynia się ona do zainteresowania naszym artykułem oraz artykułami pobocznymi. Jeżeli czytelnika zaciekawi nasza treść, może ją udostępnić dalej np. w postaci linka na forum tematycznym związanym z naszą branżą. Dodatkowo możemy zadbać, aby nasza strona była rozpoznawalna w serwisach tematycznych np. poprzez dodanie jej do katalogu branżowego. Unikajmy stron będących „farmą linków”, ponieważ takie strony są bezwartościowe i narażają nas całkowite usunięcie z wyników wyszukiwania. Udzielaj się na forach tematycznych, przekazuj drugim wiedzę zgromadzoną na Twojej stronie, ale unikaj spamowania.

Usprawnij działanie swojej strony

Kopia zapasowa strony

Omówiliśmy większość czynników które możesz poprawić, aby usprawnić działanie strony internetowej opartej o skrypt WordPress. Nie zapomnij o wykonywaniu kopi zapasowej swojej strony oraz bazy danych, Wybierając odpowiedni serwer jesteś w stanie takie kopie wykonywać przy pomocy jednego kliknięcia. Niektórzy hostingodawcy oferują tworzenie kopi zapasowej automatycznie np. raz w tygodniu.

Wywiady biznesowe

Nasza strona internetowa zawiera dział „Blisko ludzi”. Informacje dostępne w tej kategorii pomagają zrozumieć biznes dzięki wywiadom z osobami, które prowadzą swoje firmy. Dodatkowo rozmowy z przedstawicielami agencji SEO pomogą zrozumieć jak działa wyszukiwarka Google i w jaki sposób można wykorzystać media społecznościowe do promocji witryny.

Jeżeli optymalizacja strony wg powyższych reguł jest dla Ciebie niezrozumiała, warto zwrócić się o pomoc do specjalisty. Nieumiejętne skonfigurowanie strony może sprawić, że nie będzie ona widoczna w wyszukiwarce Google.

Jeżeli potrzebujesz dodatkowej wiedzy na temat tworzenia, optymalizacji i pozycjonowania strony zwróć się do nas poprzez wysłanie maila na adres zawarty w dziale kontakt.

Powiązane artykuły

WBK pod nowym szyldem. Bank zmienia nazwę na Santander

teoriabiznesu.pl

O aktualizacji algorytmu Google i różnych wersjach strony opowiada Justyna Zienkiewicz

teoriabiznesu.pl

Kary od Google, wirtualna rzeczywistość i okulary Hololens – wywiad

teoriabiznesu.pl