Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Raport Gemius podsumowujący rynek e-commerce w Polsce

e-commerce

Najlepiej rozwijające się firmy z branży e-commerce to takie, które cechuje zdolność do nadążania za zmianami technologii, terminowym wysyłaniem zamówień a także zapewnianiem wglądu w realizację zamówienia klienta w czasie rzeczywistym. Najszybciej rozwijające się firmy w tym sektorze stawiają także na aplikacje mobilne, które są kluczem do rozwoju tego sektora handlu. Jak wynika z poniższego badania Genius, to właśnie smartfony stanowią jedno z najpopularniejszych narzędzi, służących do realizacji zakupów online.

Genius opublikował raport podsumowujący rynek e-commere w Polsce. Kompendium wiedzy „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” to wynik współpracy Gemius z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Raport prezentuje wyniki najnowszych badań zrealizowanych wśród internautów, którzy kupują w sieci, a także tych wolących dokonać zakupów w sklepach stacjonarnych. Dane zbierano od 23 do 30 marca 2020 roku.

 73% internautów robi zakupy online

Jak wynika z przeprowadzonych badań, aż 73 procent internautów robi zakupy w internecie. Tym samym poprawiono wynik sprzed roku, a przyczynić mogła się do tego m.in. pandemia, a także wprowadzenie obostrzeń w gospodarce i życiu codziennym.

Internauci korzystający ze sklepów online różnią się od większości osób kupujących stacjonarnie. U tych pierwszych przeważają osoby młodsze, z wyższym wykształceniem. Dużą popularnością cieszą się także zakupy na zagranicznych portalach. Jedna trzecia kupujących online korzysta z zagranicznych serwisów e-commerce.

Jakie urządzenia wykorzystują klienci do realizacji zakupów online?

Osoby dokonujące zakupów w Internecie najczęściej robią to za pomocą komputerów przenośnych (laptopów). 80 procent ankietowanych wskazało tą formę, a przyczynić mogła się do tego na przykład wygoda przeglądania produktów. Kolejne miejsce zajmują urządzenia mobilne, takie jak smartfon i tablet (69%), a na końcu komputery stacjonarne (50%).

Na uwagę zasługuje fakt, że wśród osób od 15 do 24 roku życia, głównym narzędziem służącym do realizowania zakupów online jest smartfon.

Wolą fizyczny kontakt z produktem

Grupa stanowiąca 27 procent badanych, to osoby które wolą dokonać zakupów stacjonarnie. Na ich decyzję wpływa potrzeba fizycznego kontaktu z produktem przez zakupem, ale nie tylko. Ankietowani wskazali także na niższe ceny produktów (na przykład nie zawierają one przesyłki kurierskiej), pewniejszą dostawę oraz bezpieczniejszą formę płatności.

Więcej zamówień, to więcej pracy dla kurierów

Tak dynamiczny rozkwit branży e-commerce nie byłby możliwy bez pracy kurierów. To oni dostarczają zamówimy produkt, w wielu przypadkach już na następny dzień. Sprzedawca może skorzystać z opcji „nadaj paczkę kurierem” w celu zrealizowania zamówienia. Coraz więcej przesyłek dostarczanych jest już na następny dzień, dzięki czemu zakupy online cieszą się tak dużą popularnością. Kupujący zazwyczaj ma do wyboru kilka opcji wysyłki – firmy, sposobu dostawy, czasu dostarczenia produktu.

 

 

Źródło: Gemius

Powiązane artykuły

Monitorowanie cen konkurencji w e-commerce – co zyskasz dzięki automatyzacji?

teoriabiznesu.pl

E-handel w Polsce bije kolejne rekordy

teoriabiznesu.pl

Golden Marketing Conference z Jurkiem Owsiakiem – Twórcą Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

teoriabiznesu.pl