Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Startupy

Zgłoś swój start-up do FootballCan 2041

Santander bank

Konkurs FootballCan2041 wyłoni najbardziej zaskakujące, innowacyjne rozwiązania, które przyczynią się do wzrostu różnorodności i zrównoważonego rozwoju w piłce nożnej. Pomysłodawcą inicjatywy są Grupa Santander i Global Sports Innovation Center wspierane przez Microsoft. Co więcej, Grupa Santander nawiązuje tą inicjatywą do swojej strategii wywierania przyjaznego wpływu pośród społeczeństwa za pośrednictwem piłki nożnej.

Cele FootballCan 2041

Organizatorzy konkursu pragną wybrać spośród zgłoszeń najbardziej obiecujące i przyszłościowe rozwiązania technologiczne. Kryteriów oceny jest jednak kilka. Przede wszystkim jest to promocja inicjatyw, które zwiększą dostępność i powszechność wydarzeń sportowych oraz spojrzenie pro-ekologiczne wśród kibiców piłki nożnej. Start-up’y powinny zaprezentować rozwiązania technologiczne, które przysporzą wielu nowych pozytywnych doświadczeń uczestnikom wydarzeń sportowych. Kluczowe jest również rozbudowanie funkcji Fieeld- urządzenia stworzonego przez Santander, aby umożliwić osobom niedowidzącym lub niewidomym obserwację przebiegu meczów piłki nożnej poprzez śledzenie ruchów piłki na murawie za pomocą palców.

Grupa Santander i GSIC stawiają na współpracę

Bank pod egidą FootballCan realizuje cele obejmujące poprawę różnorodności, inkluzywności i zbalansowanego rozwoju przy pomocy piłki nożnej. Natomiast, GSIC podkreśla, że chętnie podejmują współprace z innowacyjnymi spółkami, które angażują się w rozwój dygitalizacji sportu.  Co więcej, to właśnie GSIC zaoferuje trzem zwycięskim start-up’om swoje członkostwo, które obejmuje dostęp do sieci kontaktów, ekspertów i ambasadorów, a także udział w działaniach przyczyniających się do realizacji pilotażowego projektu Santander.

Innowacyjność- to się liczy

 Grupa Santander pragnie rozwiązań dla narażonych na wykluczenie grup społecznych, które podkreślą jak istotne jest równe traktowanie w futbolu, a także nawiążą do odpowiedzialności zawodowej piłki nożnej w zakresie ekologii, zmian klimatycznych i rozwagi w zużyciu energii.

Firmy mogą posłużyć się wieloma narzędziami. Dynamicznie rozwijająca się sztuczna inteligencja czy Internet of Things są obecnie popularnymi i cenionymi technologiami, ale możliwości jest wiele- uczenie maszynowe, wirtualna rzeczywistość czy blockchain eksplorujący bitcoiny.

Co może zyskać Twój start-up?

 Zgłoszenia swoich rozwiązań technologicznych można nadsyłać do 18 kwietnia. Eksperci z Santander, GSIC i Microsoft wybiorą 30 najlepszych star-up’ów, które następnie przedstawią swoje projekty online. Wyników drugiego etapu można spodziewać się pod kwietnia- 10 finalistów weźmie udział w wielkim finale w maju. Trzy firmy, które zrealizują projekt pilatożowy z Santander wybierze jury w składzie: przedstawiciele UEFA i LaLiga i Ronaldo Nazário. Na wygrane start-up’y czeka wiele innych nagród. Każda z firm otrzyma 10 000 euro, a projekt, który przyczyni się do poprawy narzędzia Fieeld otrzyma dodatkowe 5 000 euro. Oprócz rocznego  członkostwa w Global Sport Innovation Centrer, do wygrania jest  mentoring i projekt pilotażowy o wartości 12 000 euro, a także wsparcie w jego wykonaniu.

Opracowała: Weronika Walasek

Powiązane artykuły

Biznes przyszłości – na co zwrócić uwagę w ofercie leasingowej Santander Consumer Multirent?

teoriabiznesu.pl

Polacy coraz chętniej zakładają profile zaufane używając bankowości elektronicznej

teoriabiznesu.pl

Bank Santander zapowiada przerwę techniczną – z 17 na 18 września

teoriabiznesu.pl