Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Franczyza

Dziennie w Żabcie więcej klientów niż mieszkańców Warszawy

żabka raport okładka

2,4 mln Polaków średnio każdego dnia odwiedza sklepy Żabka – to znacznie więcej niż liczba mieszkańców Warszawy, najludniejszego miasta w kraju. Przeciętne zakupy trwają tu 106 sekund i aż 84 proc. produktów jest konsumowanych od razu po wyjściu ze sklepu. Największe hity sprzedaży to hot-dogi i gorąca kawa na wynos – w ub. roku Żabka sprzedała aż 36 mln tych przekąsek na ciepło i ponad 7 mln kaw.

 Dane te można znaleźć w Raporcie „Blisko i odpowiedzialnie”. To pierwsza tego typu publikacja Żabki, w której sieć kompleksowo podsumowuje działania w obszarze CSR, zgodnie z międzynarodowym standardem GRI. Raportując dane ESG, czyli środowiskowe, społeczne i dotyczące ładu korporacyjnego, Żabka wyznacza standardy na rynku. Spółka nie jest bowiem zobowiązana do raportowania ESG, a upublicznienie tych danych jest realizacją jednej z jej głównych wartości, jaką jest otwartość i związana z nią transparentność.

Każdego dnia witamy w naszych sklepach 2,4 mln osób. Dlatego też w Żabce czujemy się odpowiedzialni za konsumentów. Oszczędzamy ich czas. Wystarczy, że wpadną do nas na niecałe dwie minuty. Nasze sklepy powstają w dogodnych dla nich lokalizacjach. Umożliwiamy łatwy wybór towarów, a także zapewniamy możliwość skorzystania z  dodatkowych usług i wypicia gorącej kawy. Nasi klienci doceniają również to, że na co dzień dbamy nie tylko o nich, ale także myślimy o środowisku naturalnym. Eliminujemy plastik z opakowań marki własnej, wprowadzamy rozwiązania i produkty wspierające zrównoważony rozwój, a także poddajemy recyklingowi plastik i kartony używane w naszych punktach. Taką postawą, naszą ofertą oraz rodzajem komunikacji zdobywamy zaufanie konsumentów, o czym świadczy systematyczny wzrost ich liczby w naszych sklepach – mówi cytowana w raporcie Anna Grabowska, wiceprezes ds. komercyjnych Żabka Polska.

żabka raport 12,5 mln Polaków ma mniej niż 300 m do najbliższej Żabki, a 57 proc. klientów odwiedza Żabkę przynajmniej raz w tygodniu. Żabka Polska jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych typu convenience w Europie. Nasz rozwój wspierają nowoczesne narzędzia pracy, innowacyjne rozwiązania oraz efektywna komunikacja. Decyzje biznesowe pomaga nam podejmować sztuczna inteligencja. Jednak my nowoczesność rozumiemy znacznie szerzej. Realizację strategicznych priorytetów łączymy ze społeczną odpowiedzialnością. W centrum naszej uwagi stawiamy przede wszystkim człowieka i jego potrzeby, nie zapominając jednak o wspólnej odpowiedzialności za środowisko naturalne i nasze najbliższe otoczenie. Satysfakcja całego zespołu, zadowolenie każdego klienta, troska o lokalne społeczności i ekologię są filarami działań Żabki w obszarze CSR – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.

Firma w 2019 roku rozpoczęła dyskusję z pracownikami i współpracownikami na temat redefinicji zestawu najistotniejszych dla niej wartości. Dzięki temu już rok po zdefiniowaniu kodeksu postępowania, ponad 90 proc. pracowników poprawnie identyfikowało wartości Żabki, a 75 proc. utożsamiało się z nimi.

Rok 2019 był dla Żabki wyjątkowy nie tylko z uwagi na świetne wyniki. W tym roku po raz pierwszy rozpoczęliśmy otwarty dialog z całym zespołem na temat wartości, jakimi Żabka chce się kierować w swojej codziennej działalności biznesowej. Otwartość, wiarygodność, odpowiedzialność i ambicja na stałe wpisały się do kodeksu naszego postępowania. Podobne rozumienie filozofii organizacji stało się kluczem do jej sukcesu. Jesteśmy świadomi, że tylko otwarty na innowacje, wyzwania i drugiego człowieka, ambitny zespół jest w stanie w takim tempie rozwijać naszą sieć – dodaje Tomasz Suchański.

Raport ESG Żabki za 2019 oraz publikacja dot. działań podjętych przez firmę w związku z pandemią Covid-19 dostępne są na stronie internetowej: https://www.zabka.pl/nasza-odpowiedzialnosc

Powiązane artykuły

Czy 15 sierpnia sklepy i kina są otwarte?

teoriabiznesu.pl

Franczyzodawca Dom Finansowy QS – wywiad

teoriabiznesu.pl

Żabka zaoszczędziła tyle energii, ile rocznie zużywa 9 tysięcy rodzin

teoriabiznesu.pl