Trendy w projektowaniu stron internetowych dla małych firm w 2022 roku
Dwudziesty pierwszy wiek to czas, w którym nowoczesne technologie komputerowe wywierają znaczny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw. Internet umożliwia między innymi prowadzenie promocji marki w sieci. Podstawą do skutecznych działań marketingowych online jest atrakcyjna dla użytkownika – zarówno pod kątem wizualnym, jak i funkcjonalnym – strona internetowa. Dzięki temu rozwiązaniu nawet niewielka firma uzyskuje dostęp do rynku krajowego. Jakie są w 2022 roku trendy w projektowaniu stron internetowych?
Najważniejsze trendy w projektowaniu stron internetowych dla małych firm w 2022 roku
Chcąc przygotować atrakcyjną stronę internetową, warto nawiązywać do najnowszych trendów w projektowaniu. Tylko wówczas mamy szansę, ze dana witryna nie zostanie uznana przez odwiedzających ją użytkowników za przestarzałą.
Minimalizm to podstawa w XXI wieku
Jeśli chodzi o projektowanie firmowych stron w sieci, to wszystko wskazuje na to, że w 2022 roku – podobnie jak w ciągu kilku ostatnich lat – nacisk będzie kładziony na minimalizm. Dzięki takiemu podejściu strona zostanie uznana za profesjonalną; ponadto, minimalistyczna strona będzie ciekawe wyglądać także na urządzeniach mobilnych (zgodnie z podejściem mobile first). Rozwiązanie przeciwne, tj. nagromadzenie kolorowych elementów (tekstu, etykiet, przycisków) może przytłoczyć odwiedzającego. Zaleca się, by przygotowywać minimalistyczne strony internetowe szczególnie w przypadku firm działających w obszarze IT, marketingu oraz innych branż opartych na świadczeniu specjalistycznych usług.
Gra kolorami także może zaciekawić odwiedzającego
Podczas projektowania strony internetowych warto przykładać duże znaczenie do odpowiedniej kolorystyki. Oczywiście, podstawą jest odpowiednie dopasowanie palety kolorów do przedmiotu działalności przedsiębiorstwa oraz specyfiki danej strony internetowej. Przykładowo, w przypadku wspomnianego już projektowania minimalistycznego witryny dla przedsiębiorstwa IT zaleca się użyć takich neutralnych barw jak czerń, biel czy kolor szary.
Należy jednak pamiętać, że właściwy dobór kolorów to jedynie połowa sukcesu. Warto zastosować także opcję popularną w 2022 roku, tj. dynamiczny kolor tła podczas przewijania. Dzięki temu poruszaniu się po danej witrynie (przesuwaniu jej) będzie towarzyszyć Ci ciekawy efekt wizualny. Koniecznie trzeba pamiętać o tym, aby takie rozwiązanie nie wpływało na szybkość strony, wolna strona z kolei wpływa na pozycjonowanie strony.
Wielka czcionka, niewiele tekstu
Wbrew pozorom, rozmiar czcionki także jest ważny podczas projektowania strony. Warto w tym celu umieścić na stronie mniej tekstu, ale z ustawieniem większej czcionki. Takie działanie powinno wzmocnić treść przekazu.
Oryginalne zdjęcia
Wszystko wskazuje na to, że umieszczanie na stronie internetowej stockowych zdjęć z powszechnie dostępnych galerii obrazów nie jest już dobrym rozwiązaniem. Użytkownicy, widząc fotografię niedopasowaną do danego przedsiębiorstwa, mogą stać się mniej ufni wobec marki. To właśnie dlatego zdecydowanie lepszym pomysłem jest sesja fotograficzna np. z oryginalnymi zdjęciami siedziby firmy.
Trendy w projektowaniu stron internetowych małych firm – co jeszcze jest ważne?
Należy przy tym pamiętać, że design strony internetowej, choć ważny, to nie jedyny aspekt kluczowy podczas przygotowywania witryny firmowej. Konieczne jest także zadbanie o odpowiednią jakość w zakresie aspektów technicznych. Elementem, który stanowi absolutne must have podczas prowadzenia strony, jest hosting, czyli usługa umożliwiająca udostępnianie zasobów strony odwiedzającym ją użytkownikom. Choć większość rozwiązań w tym zakresie jest płatna, nie oznacza to jeszcze, że nie ma darmowych usług. Wręcz przeciwnie – istnieje wiele darmowych hostingów stron internetowych, które także cechują się wysoką jakością. Darmowy hosting może być wykorzystany w przypadku prowadzenia strony dla niewielkiej firmy, która dopiero stawia pierwsze kroki na rynku. Zwiększenie hostingu zaleca się dopiero w przypadku, gdy dana strona zyska na popularności.
Podsumowanie
Wbrew pozorom, przygotowanie takiej strony internetowej dla firmy, która będzie nie tylko poprawnie działać, ale także zachęci użytkowników, nie jest proste. Jak przygotować nowoczesną, atrakcyjną witrynę dla małego przedsiębiorstwa? Niestety, nie ma na to pytanie jednoznacznej, uniwersalnej odpowiedzi, aczkolwiek trendy, które możemy zaobserwować w 2022 roku, pokazują, jakie metody podczas projektowania warto wypróbować. To, jaka powinna być wersja finalna strony, zależy przede wszystkim od profilu samego przedsiębiorstwa.