Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Strona internetowa jako element budujący wizerunek marki

strona internetowa

Często strona internetowa to jeden z pierwszych kontaktów klienta z daną marką. Wizytówka firmy w świecie online – i nie tylko. Design witryny, ale i jej funkcjonalności projektują wrażenia konsumentów, wpływając bezpośrednio na wizerunek firmy. Dowiedz się, jak za pomocą strony zbudować silny brand i od czego zależy powodzenie takiego projektu.

Dlaczego kreowanie wizerunku jest ważne?

To, jakie zdanie o firmie mają jej klienci, wpływa na wartość przedsiębiorstwa. Sam produkt nawet wysokiej jakości i najlepszy na rynku nie sprzeda się bez odpowiedniego opakowania. Tym opakowaniem jest wizerunek marki, na który składa się wiele elementów. Wizerunek marki kreuje podejście klienta do produktu, jeśli konsument lubi daną markę, chętniej korzysta z jej usług, poleca ją znajomym, chwali się zakupami w social mediach, wystawia pozytywne komentarze, kupuje kolejne produkty, a nawet łatwiej wybacza marce wpadki. Tym samym zdanie klienta na temat marki i jego podejście do niej przekłada się na zysk firmy. Wizerunek wpływa na słupki sprzedaży, a strona internetowa na wizerunek.

Wpływ strony www na wizerunek marki

Najważniejszymi wymiarami kreowania wizerunku marki są aspekty wizualne, obsługa klienta i marketing. Wszystkie trzy bezsprzecznie są związane ze stroną. Aspekty wizualne i graficzne to wygląd materiałów marketingowych, reklam czy wizytówek firmowych, ale również design strony, do której wizytówka czy materiały marketingowe odsyłają konsumenta. Obsługa klienta to także obsługa czatu firmowego na www, prawidłowe działanie formularzy kontaktowych czy użyteczność strony, za pomocą której klient kontaktuje się z marką. Marketing, czyli reklamy płatne, które odsyłają do witryny, czyli social media, blog, cały content, który musi być spójny ze stroną, zależy od jej prawidłowego funkcjonowania, a właściwie nie może istnieć bez niej. Współcześnie wizerunek marki jest uzależniony od wizerunku strony, pośrednio i bezpośrednio z nią związany. Jak więc wykorzystać ją do jego kreowania?

Jak za pomocą strony zbudować silny brand

Strona internetowa na różne sposoby wpływa na wizerunek marki. Warto mieć tego świadomość i nie tylko wystrzegać się błędów przy projektowaniu www, ale wykorzystać witrynę jako kanał budujący silny brand. Na co zwrócić uwagę?

  • kolorystyka – Dominujący kolor strony to jedna z pierwszych rzeczy kojarzonych z wizerunkiem marki. Kolory budują określone emocje, dlatego wybierając podstawowy kolor marki, warto pamiętać o założeniach psychologii kolorów. Dominujący kolor strony jak i cała jej kolorystyka powinna być spójna z marką, materiałami graficznymi, ulotkami, wizytówkami, opakowaniami. Klient nie powinien po wejściu na stronę zastanawiać się, czy nie pomylił adresów.
  • użyteczność – Strona musi być funkcjonalna. Wraz z rozwojem technologii klienci są coraz bardziej wymagający. Są przyzwyczajeni do szybko działających witryn, domyślnych formularzy kontaktowych, które niemal same się uzupełniają, wygodnych sklepów online i zakupów w kilku prostych krokach. Wszystko, co robimy na stronie, musi być zaprojektowane pod klienta. Konsument musi czuć się tutaj zaopiekowany.
  • dowód społeczny – Marka musi wzbudzać zaufanie. Klient na stronie musi czuć się bezpiecznie. Służy temu właściwa nawigacja strony, ale i dowody społeczne takie jak referencje i opinie klientów. Warto pokazać największe realizacje, pochwalić się współpracą, pokazać opinie użytkowników.
  • content – Marketing treści bardzo silnie oddziałuje na wizerunek marki. Klienci muszą mieć łatwy dostęp do wyszukiwanych informacji na stronie. Tekst powinien być czytelny i łatwo dostępny zarówno wizualnie, jak i jakościowo. Teksty powinny być profesjonalne i dopasowane do grupy docelowej.
  • trendy w projektowaniu – Co roku należy pamiętać o dopasowaniu strony do najnowszych trendów. One wskazują na aktualność witryny i marki oraz jej rozwój.

Od czego zależy powodzenie projektu?

Wykonawca strony internetowej jest bardzo ważny. Nieprawidłowo wdrożony projekt może naprawdę negatywnie wpłynąć na wizerunek marki. Przerwy w funkcjonowaniu strony, problemy z użytecznością, niewłaściwie działające formularze, zagubione maile czy zamówienia, źle skonfigurowane płatności, wreszcie nieatrakcyjny dla klienta wygląd strony, mogą rzeczywiście odstraszać. A wszystkiego powodem najczęściej jest niewłaściwy sofware house. Wybierając wykonawcę, zwróć uwagę na jego kompleksowość, doświadczenie, zaplecze, na wiedzę, ale i jakość obsługi, elastyczność, otwartość i chęć pomocy. Smartbees to taki wykonawca.  Oferuje profesjonalne rozwiązania, dopasowane do danego biznesu – tworzenie stron internetowych, sklepów online, aplikacji.

Nie każda strona buduje wizerunek marki

Są biznesy, których strony internetowe nie wpływają znacząco na ich wizerunek. To głównie popularne marki, marki osobiste, brandy związane z rozpoznawalnym produktem. Jest ich niewiele. Dlaczego? Bo zdecydowana większość – nawet rozpoznawalnych marek, ostatecznie wiąże się z komunikacją z klientem. Nawet jeśli konsument zobaczył reklamę laptopa w telewizji, kupił go w sklepie stacjonarnym, to reklamując go lub czytając o nim, korzysta ze strony producenta. Strona zawsze w jakiś sposób, w końcu, wpływa na odczucia konsumenta, jeśli… istnieje. Chociaż ostatecznie jej brak może również wyrabiać opinię. Warto mieć wpływ na to, co myślą o naszej marce inni i zainwestować w profesjonalną stronę internetową.

Powiązane artykuły

home.pl zadba o bezpieczeństwo strony internetowej

teoriabiznesu.pl

Nowa strona internetowa banku Santander

teoriabiznesu.pl

Pomysł na biznes – Blogowanie

teoriabiznesu.pl