Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Aktualności Pieniądze Reklama

mBank z ważnymi zmianami od 14 września. To efekt dyrektywy PSD2

mbank

Od 14 września klienci banków muszą przygotować się na liczne i znaczące zmiany dotyczące sposobu logowania do swojego konta bankowego, płatności i korzystania z aplikacji. Poniżej omówimy najważniejsze zmiany, na które muszą przygotować się klienci mBanku.

Logowanie do mBanku

Klienci mBanku chcący zalogować się do swojego konta bankowego, będą poproszeni o wpisanie swojego identyfikatora oraz hasła. Ta procedura pozostaje bez zmian, jednak kolejna czynność jaką musi wykonać klient mBanku to przejście przez silne uwierzytelnienie, czyli ponowne potwierdzenie logowania tym razem za pomocą aplikacji mobilnej, lub poprzez hasło SMS. Nie zmieni się sposób logowania z urządzenia mobilnego do aplikacji bankowej.

Szybsze logowanie do konta

Dodanie swojego komputera, telefonu, lub tabletu do urządzeń zaufanych przyspieszy i ułatwi procedurę logowania do konta. Klient nie będzie musiał przy każdym logowaniu do serwisu transakcyjnego potwierdzać tego mobilną autoryzacją, lub wpisywać dodatkowo hasła SMS. Istnieje możliwość dodania więcej niż jednego zaufanego urządzenia. Bank może jednak co jakiś czas poprosić o dodatkowe potwierdzenie logowania nawet na zaufanym urządzeniu.

Łączenie aplikacji mobilnej z kontem

Podczas instalacji aplikacji mobilnej po raz pierwszy, lub chęci skorzystania z niej na innym urządzeniu obowiązywać będzie podanie kodu PIN do ostatnio zainstalowanej aplikacji mobilnej, lub hasła do serwisu transakcyjnego oraz wybranych cyfr z numeru karty płatniczej.

Mobilna autoryzacja

Mobilna autoryzacja będzie możliwa na każdym urządzeniu, na którym jest zainstalowana aplikacja bankowa. Oznacza to, że w wypadku kradzieży urządzenia, klient mBanku zobaczy powiadomienie autoryzacyjne także na urządzeniu, które ma przy sobie i bez problemu anuluje operację.

Hasła jednorazowe

Autoryzacja za pomocą haseł jednorazowych zostanie wycofana z oferty banku, ponieważ nie spełniają one warunków dyrektywy PSD2 (art. 32i znowelizowanej ustawy o usługach płatniczych). Lista haseł jednorazowych przestanie być aktywna od 14 września 2019 roku i za jej pomocą klient mBanku nie zaloguje się do serwisu transakcyjnego i nie zleci żadnego przelewu ani operacji.

Lekka wersja serwisu transakcyjnego

W związku z coraz mniejszym zainteresowanie lekką wersją serwisu transakcyjnego, zostanie ona wyłączona, a klienci skorzystają z jej alternatywy, czyli aplikacji mobilnej. Lekka wersja dostępna na telefonie i tablecie przez wyszukiwarkę internetową znajduje się pod adresem www.m.mbank.pl.

Płatność kartą a kod PIN

Osoby korzystające z kart płatniczych muszą przygotować się na kolejną zmianę, a dotyczy ona płatności kwotami poniżej 50 złotych. Dla bezpieczeństwa, mBank może poprosić o podanie kodu PIN podczas płatności zbliżeniowych. Nowa dyrektywa stawia na większe bezpieczeństwo, w tym wypadku podczas dostania się karty w niepowołane ręce. Jak informuje mBank, zasady płatności kwotami powyżej 50 zł nie zmienią się.

Koszty przelewów zagranicznych

Od 14 września większa kontrola płatności kartą, na przykład podczas rezerwacji pokoju hotelowego, samochodu lub mieszkania. Zgodnie z nowymi przepisami ustawy o usługach płatniczych, odbiorca płatności może zablokować środki na Twojej karcie dopiero po zatwierdzeniu dokładnej kwoty transakcji.

Zobacz także: Sesje przelewów mBank

Odpowiedzialność za nieautoryzowane transakcje płatnicze

Zmiana ta jest ważna szczególnie dla osób, które zgubią kartę, telefon lub inne urządzenie płatnicze i zgłoszą ten fakt na przykład poprzez infolinię mBanku. Odpowiedzialność za nieautoryzowane transakcje spoczywa po stronie klienta banku, jednak przed PSD2 była to kwota do 150 euro, a teraz – do 50 euro niezależnie od tego, czy jest to transakcja zbliżeniowa czy inna.

Reklamacje transakcji płatniczej

Do 15 dni roboczych skróci się czas rozpatrywania reklamacji. Do tej poru było to 30 dni kalendarzowych. W wypadku bardziej skomplikowanych spraw, klient mBanku otrzyma stosowną informację, a reklamacja zostanie rozpatrzona do 35 dni roboczych ( poprzednio było to 60 dni ).

Na stronie mBanku przeczytamy także o takich zmianach jak:

  • Hasła i odzewy dla klientów private banking
  • mBank API

źródło: https://www.mbank.pl/psd2/informacje-dla-klientow/

Zobacz także: Santander i dyrektywa Unijna PSD2 – zmiany w logowaniu

Powiązane artykuły

Bezpieczeństwo w sieci w erze dynamicznego rozwoju cyfrowej bankowości

teoriabiznesu.pl

mBank rezygnuje z drukowania ulotek

teoriabiznesu.pl

W marcu 2021 r. mBank podniesie opłaty za korzystanie z usług bankowych

teoriabiznesu.pl