Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Blisko ludzi Internet Reklama

O budowaniu marki w mediach społecznościowych rozmawiamy z Martą Chłodnicką

marta chłodnicka

Media społecznościowe to jej specjalność.Przedstawiamy wywiad z Martą Chłodnicką związaną z wydawnictwem Złote Myśli, organizatorką  szkoleń dla kilkuset osób w firmie Rowińska Business Coaching, specjalistkę od komunikacji marki w social media, budowaniu relacji z klientami i copywritingu.

1. Czym się zajmujesz na co dzień ?

Tworzę wyjątkowe teksty na strony www oraz na media społecznościowe dla ludzi, którzy czują, że ktoś mógłby ich z tego wyręczyć. Udzielam również skutecznych konsultacji z zakresu Facebooka. Uczę jak łączyć profil prywatny (osobowy) z fanpage’em oraz wyciskać Facebooka jak cytrynkę do pozyskiwania klientów poprzez działania organiczne (nie inwestując w reklamę).
Jestem również dobra w promowaniu marek osobistych.

2. Jaki był najciekawszy projekt, w jakim brałaś udział?

Najciekawszym projektem było utworzenie całej strategii komunikacyjnej dla osoby, która jechała prezentować swój pomysł do Stanów Zjednoczonych. Chciała pozyskać na niego inwestora. Wymyśliła grę w rzeczywistości rozszerzonej, która zwiększa kompetencje pracowników w ciekawszy sposób, niż np. na szkoleniach zamkniętych.

Utworzyłam dla niej hasło przewodnie i bardzo mocne opisy całej idei, zarówno na stronę internetową, jak i do materiałów, które zostawiała potencjalnym inwestorom.

3. Co najbardziej podoba Ci się w Twojej pracy?

Wolność, reakcje klientów oraz ich efekty. To, że sama decyduję, z kim pracuję, w jakich godzinach i w jakiej stawce. To, jak klienci reagują na dostarczone przeze mnie teksty. To, jak wykorzystują informacje ode mnie na temat tego, jak skutecznie wykorzystywać Facebooka do swojego biznesu.

4. Z klientami jakiej branży najbardziej lubisz pracować ?

Najbardziej lubię pracować z osobami zdecydowanymi, które wierzą w swój produkt lub usługę. Wszelkie branże związane z rozwojem kompetencji i świadomości, są moją mocną stroną.

5. Jaki konkretny problem rozwiązuje Twoja firma?

Przedsiębiorcy w Polsce to osoby często wszechstronnie uzdolnione i ponadprzeciętnie inteligentne. Sami uczą się, jak przekonywać klientów, jak negocjować, jak prowadzić zespół, jak przedstawiać swój produkt. Uczą się przyjmowania odmów z pokorą. Codziennie spotykają ich bardzo stresujące sytuacje, takie jak np. rezygnacja z pracy najlepszego pracownika. Nikt nie uczy ich nierezygnowania ze swoich firm mimo wszystko. Nikt nie uczy ich przyjmowania porażek. Wszystko przeżywają na własnej skórze.

Muszą do tego mieć podstawową wiedzę prawną, zrozumieć zawiłości podatkowe, pamiętać o terminowych płatnościach i jeszcze w tym wszystkim zachować balans między pracą a życiem prywatnym. Polscy przedsiębiorcy pracują często więcej niż osoby zatrudnione. Są moimi bohaterami.

Ściągam z nich ciężar pisania odpowiednich tekstów, które w superlatywach będą przedstawiały ich produkty, usługi czy ich samych. Uczę ich jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku.

6. Czym się wyróżniasz na tle konkurencji?

Przede wszystkim moje teksty są bardzo skuteczne i ujmujące. Potrafię nimi poruszyć, zmotywować, zadziwić lub wywołać inne emocje, które będą najskuteczniej oddziaływały na odbiorcę.

Piszę zawsze od serca. Tak, jak by miało to być dla królowej Anglii.

Jeżeli chodzi o Facebooka, to wyróżniam się doświadczeniem i nastawieniem na ciepłe relacje z odbiorcami. Prowadzę fanpage’e od 10 lat, odbyłam dziesiątki szkoleń stacjonarnych oraz kursów online, poszerzających moją wiedzę. Codziennie śledzę nowości i trendy.

Wyróżniam się również swoją szczerością i autentycznością, którą staram się zawsze wpleść w teksty dla klientów.

Oprócz tego prowadzę bloga www.robicswoje.pl. Ludzie, którzy się do mnie zgłaszają, zazwyczaj przeczytali co najmniej jeden mój wpis i cenią sobie mój światopogląd oraz styl. Gwarantuje to udaną współpracę między nami.

Nie wszyscy ludzie mają profile na mediach społecznościowych, ale ci, którzy mają, mogą zostać naszymi klientami, jeżeli dobrze dostosujemy nasz przekaz.

7. Jak starasz się dotrzeć do potencjalnego klienta ?

Na ten moment wszyscy klienci zgłaszają się do mnie w wyniku tego, co publikuję na Facebooku i Linked-In, z poleceń oraz mojej renomy z poprzednich prac, które wykonywałam.

8. Obecnie w sieci możemy znaleźć wiele portali społecznościowych. Czy każdy z nich nadaje się do promowania swojego biznesu ?

Nie. Należy dostosować portal do działalności oraz branży. Należy wcześniej zrobić rozpoznanie, gdzie są nasi klienci. Konsekwentnie, jeżeli chcemy trafić do klienta biznesowego, publikujemy treści na Linked-In w półoficjalnym tonie. Nie wszyscy ludzie mają profile na mediach społecznościowych, ale ci, którzy mają, mogą zostać naszymi klientami, jeżeli dobrze dostosujemy nasz przekaz.

9. Załóżmy, że prowadzę firmę produkującą podkładki pod mysz i przy okazji rozwijam portal rozrywkowy. Czy do promocji obu działalności zastosujemy te same media społecznościowe ?

Portal rozrywkowy może być jak najbardziej promowany na następujących mediach społecznościowych: Facebook, Instagram, Youtube.

Dystrybutora na podkładki na myszy szukałabym raczej przez google.

10. Jak przekonasz przedsiębiorcę do promowania marki w mediach społecznościowych, skoro miesięcznie wydaje krocie na pozycjonowanie strony ?

Pokażę mu skuteczność mediów społecznościowych na przykładach moich dotychczasowych sukcesów i sam zdecyduje czy chce na nich istnieć, czy nie. Są biznesy, w których nie opłaca inwestować w media społecznościowe, przyznaję.

Należy to jednak przetestować i wybrać opcje, które przynoszą największe rezultaty.

11. Czy jest możliwe osiągniecie dobrej jakości wejść na stronę bez pozycjonowania, posługując się jedynie kanałami społecznościowymi ? W jakich przypadkach jest wskazane przerzucenie budżetu na promocje w mediach, kosztem pozycjonowania w Google ?

Tak, jest to możliwe, szczególnie dla osób, które nie są przygotowane na początku na koszt związany z SEO. Uważam jednak, że pieniądze, które zarabiają dzięki promocji na mediach społecznościowych, powinni odkładać, a następnie inwestować w SEO. SEO to proces, który owocuje po czasie – trzeba uzbroić w cierpliwość. Sukces przyjdzie, ale trzeba na niego dłużej pracować.

Google ściąga ruch na stronę na bazie konkretnych potrzeb wyszukiwawczych (słów kluczowych), natomiast media społecznościowe na bazie emocji. Nasi klienci są różni i w inny sposób podejmują decyzje. Stąd obydwa te źródła są ważne i powinny się uzupełniać.

Znam ludzi, którzy piszą tak skuteczne teksty na Facebooku, że nie potrzebują żadnych dodatkowych form promocji. Na końcu wpisu umieszczają link do swojej strony. Mają po kilkadziesiąt udostępnień, które intensywnie pracują na konwersję na zamówienia poprzez stronę www. Mają więcej klientów, niż są w stanie obsłużyć. Uczę się od nich każdego dnia i obserwuję jakie treści działają w taki sposób na ludzi.

Niektóre biznesy, np. oferujące prestiżowe produkty, nie muszą wcale istnieć na Facebooku czy innych mediach społecznościowych. Miałam kiedyś klientkę, która chciała, abym prowadziła jej fanpage, oferujący bardzo ekskluzywne łodzie. Zapytałam ją, ile tych łodzi sprzedaje w roku. Odpowiedziała, że kilka. Zasugerowałam jej inwestycję w SEO i porzucenie działań na Facebooku.

12. Jakie media społecznościowe wg Ciebie zyskują na popularności w kontekście promowania swojej marki ?

Takie, na których ludzie lubią przebywać. Takie, na których czują się dobrze. W Polsce to głównie Facebook, Instagram, Linked-In i Youtube.

13. W jaki sposób firma produkująca podkładki pod mysz może wykorzystać serwis Youtube do promowania swojej marki ? Czy znajdzie się tam miejsce dla takiej branży?

Może zatrudnić firmę z polotem, która na przykład stworzy doskonałego brand hero (taka postać, jak np. rozum i serce w Orange). Pomoże ona w promocji produktu zarówno na stronie www, jak i na YouTube oraz Facebooku.

Marta ChodnickaMARTA CHŁODNICKA

– copywriter;
– social media manager;
– autorka bloga www.robicswoje.pl
– oraz fanpage’a Robić Swoje – inspirujący blog o życiu – Marta Chłodnicka

Przez 10 lat byłam związana z wydawnictwem Złote Myśli, w którym przygotowywałam strategię komunikacyjną książek biznesowych oraz z zakresu rozwoju osobistego. Przez 3 lata organizowałam szkolenia dla kilkuset osób w firmie Rowińska Business Coaching oraz wspierałam budowanie marki firmy w mediach społecznościowych.

Jestem do Waszej dyspozycji, jeżeli chodzi o komunikację marki w social media, budowanie relacji z klientami, a przede wszystkim odpowiednio skonstruowany przekaz marketingowy poprzez słowo.

Jestem specjalistką od copywritingu, przygotowuję teksty sprzedażowe oraz wpisy na bloga. Dbam o teksty w mediach społecznościowych oraz na stronach www.

Dane kontaktowe:
tel. +48 883 083 483
adres email: marta.chlodnicka@gmail.com

Teoriabiznesu.pl prowadzi wywiady z przedsiębiorcami i freelancerami, którzy poprzez pomoc innym mają możliwość zareklamować własną markę.

wywiady biznesowe

Powiązane artykuły

Przyszłość transportu drogowego w dobie kryzysu

teoriabiznesu.pl

Franczyza z PPHU „Wojtex” – największym operatorem franczyzowym

teoriabiznesu.pl

Telepraca w polskich realiach biznesowych

teoriabiznesu.pl