Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet Reklama

Co to jest LinkedIn? Praca dzięki LinkedIn

Linkedin facebook twitter

Zastanawiasz się co to jest LinedIn? Internet to źródło praktycznej wiedzy. Spośród setek milionów stron internetowych nie zabrakło takich, które zrzeszają społeczności interesujące się różnymi tematykami. Do jednym z nich należy coraz popularniejszy w Polsce portal społeczności owy LinkedIn.  Jakie osoby korzystają z Linkedin ? Czy można znaleźć pracę poprzez portal społecznościowy jakim jest LinkedIn?

Co to jest Linkedin?

LinkedIn to portal społecznościowy zrzeszający osoby prowadzące własną działalność gospodarczą, zarządzające i reprezentujące instytucje oraz szukające zatrudnienia. Portal społecznościowy LinkedIn ma za zadanie dostarczyć praktyczną wiedzę, z której nawet korzystają wysoko ustawione osoby w danym przedsiębiorstwie. Serwis istnieje od 2003 roku, a od 2012 roku możemy korzystać z niego także w polskiej wersji językowej. Obecnie jest to największa sieć społeczności zawodowej na świecie – liczy ponad 540 milionów użytkowników.

  • portal społecznościowy zrzeszający przedsiębiorców
  • portal z ofertami pracy
  • praktyczne rady z każdej branży

Praca dzięki LinkedIn

Portal społecznościowy LinkedIn oferuje wysokiej jakości oferty pracy skierowane do osób o różnych kwalifikacjach zawodowych. Dział praca zawiera aktualne oferty na które można składać kandydaturę bezpośrednio z portalu, który pełni niejako formę CV. Uzupełniając wszystkie pola w naszym profilu stajemy się lepiej zauważalni przez naszego potencjalnego pracodawcę. System poleceń ( podobnie jak na Facebooku system Like ) pomaga rozszerzyć grono odbiorców, którzy obejrzą naszą ofertę pracy lub zgłoszoną kandydaturę. Dzięki zastosowaniu #hasztagów, możemy wspomnieć o danej osobie lub instytucji.

Funkcjonalność LinkedIn

Osoby korzystające z portali społecznościowych w tym z Facebooka, bardzo łatwo odnajdą się także w tym biznesowym portalu społecznościowych. Polecanie publikacji, wiadomości prywatne, wspomnienie o kimś lub komentowanie wpisów to tylko nieliczne podobieństwa jakie można znaleźć w porównaniu z serwisem społecznościowym jakim jest Facebook.
LinkedIn pozwala odnaleźć kontakty biznesowe z osobami spokrewnionymi z branżą jaką wykonujemy. Istnieje wielu specjalistów, uczących niejako korzystać z niego, jako narzędzie do kreowania swojego wizerunku, reklamowania produktów czy szkoleń.

Dostępne funkcje serwisu LinkedIn zostały dobrze opisane w artykule: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/97/linkedin-%E2%80%93-przewodnik-dla-poczatkujacych

Profil zawodowy na LinkedIn

Jak nadmieniono w tym artykule, LinkedIn to niejako nasze CV. Pola które wypełniamy „zdradzają” czym się tak naprawdę zajmujemy. W naszym profilu możemy zamieścić linki do przeczytanych artykułów, szkoły jakie ukończyliśmy oraz zainteresowania.
Przeglądając nasz profil możemy natrafić na bardzo ciekawą funkcję, Nasi znajomi mają możliwość potwierdzenia naszych umiejętności wybierając proponowane przez portal specjalności. Dzięki temu nasz profil staje się bardziej profesjonalny. Ostatnio coraz więcej osób korzysta z bezpośredniego linku do swojego profilu, zamieszczając go w swoim CV.

Firma na LinkedIn

Podobnie jak na Faceboooku, LinkedIn pozwala na stworzenie strony firmowej. Dzięki tej opcji możemy połączyć naszą instytucję z profilem osobistym dzięki czemu zyskujemy nad nią kontrolę bezpośrednio z naszego profilu. Prowadzenie i aktualizowanie firmowego profilu pozwala kreować wizerunek firmy oraz pokazuje czym zajmuje się dana firma. Dodatkowo istnieje możliwość dodania pracowników obecnych w portalu społecznościowym. Dzięki funkcji obserwowania profilu formowego jesteśmy na bieżąco z informacjami i wydarzeniami, a także wiemy czy w danej chwili instytucja nie prowadzi rekrutacji.

Reklama na LinkedIn

Osoby zainteresowane reklamą na portalu społecznościwym mają do dyspozycji wiele opcji. Mogą określić grupę odbiorców do których trafi reklama i przeznaczyć na to konkretny budżet. Warto zaznaczyć , że reklama na LinkedIn opłaca jest za pomocą uprzednio dodanej karty kredytowej. Nie ma możliwości zapłaty za kampanię reklamową poprzez tradycyjny przelew bankowy. Reklama, chociaż jest bardzo droga, to skutecznie trafia do interesującej nas grupy odbiorczej. Zakres branży jaką określimy podczas tworzenia kampanii i lokalizacja, pomoże trafić do klienta o którego najbardziej chcemy zabiegać.

Dla kogo jest LinkedIn

LinkedIn to odpowiednie miejsce dla wszystkich osób chcących nawiązać wartościowe kontakty biznesowe. Portal społeczności wraz z biegom czasu zmienia się, dodając coraz to nowsze funkcjonalności. Jego obsługa jest wygodna zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Wygodna aplikacja umożliwia przeglądanie i udostępnianie treści równie w wygodny sposób jak na urządzeniu deskopowym. Na portalu nie ma miejsca na oferty towarzyskie. Nie brakuje licznych informacji dotyczących spotkań biznesowych, szkoleń i ofert. Jest prawdziwy kombajn do zdobywania wiedzy w różnych dziedzinach życia zawodowego.

Powiązane artykuły

Garść wiedzy o LinkedIn

teoriabiznesu.pl

Pomysł na biznes lub franczyza – otwieramy lokalną siłownię

teoriabiznesu.pl

Podstawy Modelowania Procesów Biznesowych 2.0

teoriabiznesu.pl