Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma Franczyza

Expert Sender otwiera sieć franczyzową w Europie

expertsender franczyza

Jak wynika z Raportu o rynku franczyzy 2019/2020 roku, przygotowanego przez ekspertów portalu Franchising.pl, obecnie w Polsce działa 1.310 sieci franczyzowych i 83 tys. franczyzobiorców. To daje nam jedno z czołowych miejsc w Europie. Nie dziwi więc fakt, że polscy franczyzodawcy coraz odważniej rozwijają się na rynkach zagranicznych. Na ok. 150 polskich marek franczyzowych, przynajmniej jedna funkcjonuje za granicą. Teraz dołączy do nich Expert Sender, polska platforma pozwalająca na wielokanałowe i zautomatyzowane działania marketingowe dla sektora e-commerce, która planuje otworzyć swoje nowe placówki w Rumunii, Hiszpanii, Francji, Czechach, niektórych krajach bałkańskich i we Włoszech.

O firmie ExpertSender

ExpertSender to polskie przedsiębiorstwo, które dostarcza zautomatyzowane rozwiązanie marketingowe umożliwiające działanie w wielu kanałach takich jak: e-mail, SMS, powiadomienia typu push w aplikacjach mobilnych, czy powiadomienia typu pop-up oraz push na stronach internetowych, chatboty oraz media społecznościowe. Firma zaczęła działać, co ciekawe początkowo tylko na rynku amerykańskim, ponad 12 lat temu. Dopiero po kilku latach i zdobyciu silnej pozycji w branży nowych technologii dla marketingu (mar-tech) zarząd zdecydował się na ekspansję do innych krajów. W pierwszej kolejności przyszedł czas na Polskę, a także: Rosję, Chiny, Brazylię, Francję i Hiszpanię. Dziś firma obsługuje globalnie ponad 1000 marek, a w 2019 roku przychód ze sprzedaży przyniósł 15.2 mln zł.

Franczyza z ExpertSender

Decyzja Expert Sender o rozszerzeniu działalności na nowe kraje związana jest z dynamicznym rozwojem branży mar-tech na rynkach w  Rumunii, Hiszpanii, Francji, Czechach, niektórych krajach bałkańskich i we Włoszech. Dodatkowo wielu aktualnych klientów firmy działa właśnie w tych krajach, w związku czym pojawiła się wyraźna potrzeba wspierania ich lokalnie.

expert senderW pierwszym półroczu 2020 roku  e-commerce odegrał niezwykle ważną rolę w utrzymaniu ciągłości biznesowej wielu firm. Czas pandemii wyraźnie zmienił sytuację w sprzedaży on-line i pokazał, że jeśli przedsiębiorcy chcą nadążyć za swoimi klientami w sieci, muszą w coraz bardziej precyzyjny sposób wykorzystywać narzędzia wspierające e-handel. Wszyscy ci, zakładają swój pierwszy biznes, zmagają się z wieloma wątpliwościami – począwszy od tego jak zyskać zaufanie klientów i zbudować markę, a skończywszy na tym jak skutecznie rozwijać produkt i przebrnąć przez morze formalności. Franczyza jest w takim wypadku nie tylko bezpieczną drogą “na skróty” ale także jednym z najbezpieczniejszych rozwiązań. Decydując się na nawiązanie współpracy z jedną z działających na rynku sieci, inwestor kupuje bowiem działający pomysł, na którym ktoś już zarobił.

 

W Polsce od kilku lat można zaobserwować silny rozrost systemów franczyzowych lub sieci partnerskich, jednak dość rzadko polskie firmy rozwijają je granicą tak jak robimy to my. Zależy nam, żeby z platformy ExpertSender mogło skorzystać jak najwięcej marek na całym świecie, a także aby miały wsparcie na każdym etapie korzystania z oferowanego przez nas rozwiązania. Dlatego chcemy zadbać, żeby franczyzobiorcy byli ekspertami, którzy doskonale znają rynek  e-commerce i będą w stanie w pełni wykorzystać potencjał naszego narzędzia – mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Krzysztof Jarecki
Krzysztof Jarecki- CEO ExpertSender

Dlaczego Expert Sender zdecydował się na otwarcie sieci franczyzowej na takich, a nie innych rynkach? W Europie jest bowiem potencjał 500 mln klientów, którzy robią zakupy online . Czechy i Rumunia rozwijają się najszybciej  –  rok do roku o ok. 30 procent. Duży, ok. 18 procentowy potencjał wzrostu mają też kraje bałkańskie i Polska. Z kolei regionami, gdzie wzrost rok do roku nie jest tak duży są Europa Zachodnia i Południowa. Wynika to, z faktu, że w krajach takich jak Hiszpania, Włochy czy Francja e-handel już teraz osiągnął imponujące rozmiary. W ostatnim z wymienionych państw w 2019 przychody z tego typu działalności wyniosły blisko 48 mld USD.

Korzyści dla franczyzobiorców

Nowi partnerzy, którzy zdecydują się przyłączyć do sieci Expert Sender będą mogli liczyć na wsparcie w zakresie otwarcia i prowadzenia oddziału, w tym wiedzę techniczną i poza techniczną: handlową, administracyjną, organizacyjną czy finansową. Firma wyszkoli też nowych pracowników, by ci jak najlepiej znali możliwości platformy i byli w stanie doradzić swoim przyszłym klientom. Dzięki temu zabiegowi marki będą mogły w pełni wykorzystać potencjał polskiego narzędzia.

Powiązane artykuły

Franczyza z PPHU “Wojtex” – największym operatorem franczyzowym

teoriabiznesu.pl

Żabka sprzeda, Uber Eats dowiezie

teoriabiznesu.pl

O co franczyzobiorca powinien zapytać franczyzodawcę ?

teoriabiznesu.pl