Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Internet

Budowanie marki w mediach społecznościowych dzięki kampanii reklamowej

szkolenie facebook ads

Facebook i Instagram to obecnie dwa najpopularniejsze serwisy społecznościowe w naszym kraju. Ich charakterystyka działania jest nieco inna, ale oba portale mogą skutecznie pomóc promować markę w internecie. Aby jednak tak się stało, przedsiębiorca musi zgłębić tajniki skutecznej promocji – zarówno tej darmowej, jak i płatnej. Służą temu na przykład szkolenia Facebook, które uczą jak działa algorytm tej sieci społecznościowej, a także w jaki sposób można wykorzystać reklamy skierowane do użytkowników za pomocą Facebook ads.

Profil firmy w mediach społecznościowych

Prowadzenie profilu na Instagramie i Facebooku to doskonała okazja do budowania  zaangażowanej społeczności, Dzięki temu przedsiębiorcy informują klientów o nowościach, promocjach i specjalnych okazjach. Zastosowanie systemu reklamowego dostępnego w panelu użytkownika, może pomóc zwiększyć rozpoznawalność marki, w tym produktu, usługi lub aplikacji. Dostępne formaty dostosują reklamę do urządzenia na którym aktualnie znajduje się użytkownik.

W stworzeniu angażujących reklam na Facebook ads, mogą pomóc odpowiednie szkolenia. Pomagają one zrozumieć takie pojęcia jak relacje (Stories), filmy w IGTV, hasztagi, naklejki, emoji stickers.

Kampania reklamowa może zwiększyć sprzedaż dzięki zastosowaniu skutecznych praktyk takich jak:

  • szybkość– tempo przekazu które powinno utrzymać uwagę odbiorcy,
  • CTA– czyli wezwanie do działania, np. „przewiń w górę”
  • cel reklamy – powinna skupiać się ona na celu, jakim jest np. sprzedaż,
  • ruch – w relacji ze zdjęciami dobrze jest dodać ruchome elementy,
  • marka na początku– elementy związane z marką (np. logo firmy) warto umieścić na początku relacji,
  • naklejki – jeśli są zbędne lub zakłócają przekaz, nie przyniosą oczekiwanego efektu.

Wykorzystanie potencjału jaki daje reklama na Instagramie wiąże się z założeniem, lub przekształceniem konta osobistego na profesjonalne. Daje ono dostęp do

  • statystyk– dotyczą zachowań użytkowników (interakcji, zainteresowania postem)
  • dane kontaktowe– ułatwią klientom nawiązanie kontaktu z firmą: telefonicznie, e-mailiowo, osobiście
  • skrzynka odbiorcza– na koncie profesjonalnym firma ma do dyspozycji skrzynkę z dwoma kartami, w jednej pojawiają się wiadomości, w drugiej powiadomienia.

Działać samodzielnie, czy zlecić kampanię agencji?

Istnieje szereg szkoleń Facebook ads, dzięki którym przedsiębiorcy mogą samodzielnie stworzyć, zoptymalizować i prowadzić kampanię.

Plusy:

  • Najlepiej znasz swoją firmę, to co się w niej dzieje i znajduje (w tym produkty i usługi).
  • Nauczysz się wielu nowych rzeczy.

Minusy:

  • Sukces kampanii w mediach społecznościowych zależy całkowicie od zdobytych umiejętności, na przykład za pomocą szkoleń.
  • Pozorna oszczędność — samodzielne kampanie mogą „przepalać budżet” zanim osiągną spodziewane efekty.

Zlecenie kampanii reklamowej specjalistom, lub agencji ma wiele plusów. Przykładem może być Agencja Tekstura zajmująca się obsługą i promocją kanałów social media. Posiadają oni obszerną wiedzę i doświadczenie. Agencje na bieżąco śledzą zmiany w algorytmach i dostosowują swoje działania do obecnych trendów.

Powiązane artykuły

Zarządzanie profilem w mediach społecznościowych. Jak w prosty sposób podbić polubienia i obserwacje w sieci?

teoriabiznesu.pl

Prowadzenie Instagrama firmy – o czym warto pamiętać

teoriabiznesu.pl

Najprostszy sposób na zdobycie polubień na Instagramie. Popraw skuteczność kampanii w mediach społecznościowych

teoriabiznesu.pl