Facebook i Instagram to obecnie dwa najpopularniejsze serwisy społecznościowe w naszym kraju. Ich charakterystyka działania jest nieco inna, ale oba portale mogą skutecznie pomóc promować markę w internecie. Aby jednak tak się stało, przedsiębiorca musi zgłębić tajniki skutecznej promocji – zarówno tej darmowej, jak i płatnej. Służą temu na przykład szkolenia Facebook, które uczą jak działa algorytm tej sieci społecznościowej, a także w jaki sposób można wykorzystać reklamy skierowane do użytkowników za pomocą Facebook ads.
Profil firmy w mediach społecznościowych
Prowadzenie profilu na Instagramie i Facebooku to doskonała okazja do budowania zaangażowanej społeczności, Dzięki temu przedsiębiorcy informują klientów o nowościach, promocjach i specjalnych okazjach. Zastosowanie systemu reklamowego dostępnego w panelu użytkownika, może pomóc zwiększyć rozpoznawalność marki, w tym produktu, usługi lub aplikacji. Dostępne formaty dostosują reklamę do urządzenia na którym aktualnie znajduje się użytkownik.
W stworzeniu angażujących reklam na Facebook ads, mogą pomóc odpowiednie szkolenia. Pomagają one zrozumieć takie pojęcia jak relacje (Stories), filmy w IGTV, hasztagi, naklejki, emoji stickers.
Kampania reklamowa może zwiększyć sprzedaż dzięki zastosowaniu skutecznych praktyk takich jak:
- szybkość– tempo przekazu które powinno utrzymać uwagę odbiorcy,
- CTA– czyli wezwanie do działania, np. „przewiń w górę”
- cel reklamy – powinna skupiać się ona na celu, jakim jest np. sprzedaż,
- ruch – w relacji ze zdjęciami dobrze jest dodać ruchome elementy,
- marka na początku– elementy związane z marką (np. logo firmy) warto umieścić na początku relacji,
- naklejki – jeśli są zbędne lub zakłócają przekaz, nie przyniosą oczekiwanego efektu.
Wykorzystanie potencjału jaki daje reklama na Instagramie wiąże się z założeniem, lub przekształceniem konta osobistego na profesjonalne. Daje ono dostęp do
- statystyk– dotyczą zachowań użytkowników (interakcji, zainteresowania postem)
- dane kontaktowe– ułatwią klientom nawiązanie kontaktu z firmą: telefonicznie, e-mailiowo, osobiście
- skrzynka odbiorcza– na koncie profesjonalnym firma ma do dyspozycji skrzynkę z dwoma kartami, w jednej pojawiają się wiadomości, w drugiej powiadomienia.
Działać samodzielnie, czy zlecić kampanię agencji?
Istnieje szereg szkoleń Facebook ads, dzięki którym przedsiębiorcy mogą samodzielnie stworzyć, zoptymalizować i prowadzić kampanię.
Plusy:
- Najlepiej znasz swoją firmę, to co się w niej dzieje i znajduje (w tym produkty i usługi).
- Nauczysz się wielu nowych rzeczy.
Minusy:
- Sukces kampanii w mediach społecznościowych zależy całkowicie od zdobytych umiejętności, na przykład za pomocą szkoleń.
- Pozorna oszczędność — samodzielne kampanie mogą „przepalać budżet” zanim osiągną spodziewane efekty.
Zlecenie kampanii reklamowej specjalistom, lub agencji ma wiele plusów. Przykładem może być Agencja Tekstura zajmująca się obsługą i promocją kanałów social media. Posiadają oni obszerną wiedzę i doświadczenie. Agencje na bieżąco śledzą zmiany w algorytmach i dostosowują swoje działania do obecnych trendów.