Portal biznesowy – Wiadomości / Informacje / Porady
Firma Internet Wideo

Oprogramowanie sklepu internetowego – wybór, cena i RODO

Otwarcie sklepu internetowego to w obecnym czasie najczęściej wymieniana propozycja pomysłu na własny biznes w internecie. Zakupy online z roku na rok są coraz popularniejsze, a właściciele sklepów muszą sprawić, że oprogramowanie jakim się posługują, są przyjazne i wygodne dla potencjalnego klienta. Cena produktu, to jeden z czynników, który jest brany pod uwagę. Użytkownicy coraz bardziej cenią sobie także wygodę, sposób płatności i czas dostawy.

Jakie w takim razie oprogramowanie sklepu internetowego wybrać? Jakie najważniejsze cechy powinno posiadać oprogramowanie sklepu internetowego? Jakie są koszty zakupu i prowadzenia sklepu internetowego? W jaki sposób RODO dotyczy także sklepów internetowych?

Poniżej prezentujemy dwa skrypty wspierające sprzedaż internetową. Za pomocą pytań i odpowiedzi poznamy bliżej, jakie rozwiązanie będzie dla nas najlepsze i na co zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania sklepu internetowego.

Sklep internetowy z Ebexo.pl

Czym Wasze oprogramowanie wyróżnia się na tle innych skryptów?

sklep internetowy ebexoPodejściem do biznesu – zarówno tego małego, który stawia swoje pierwsze kroki na rynku e-commerce jak i tego dużego, który jest często liderem w swojej branży.
Dlatego też posiadamy dwie proste oferty: abonament i grafika sklepu podzielona na ekonomiczne rozwiązania oraz wdrożenia premium dla wymagających klientów o dużej skali działania.
Realizując sklepy od A do Z jesteśmy w stanie zaproponować komplet prac (nazwa, logo, elementy identyfikacji wizualnej, koncepcje marketingowe, doradztwo e-commerce, grafika sklepu RWD, migracja, integracje, czy realizacja dedykowanych usług).
Prowadzimy klienta już od pierwszej rozmowy doradzając mu na każdym możliwym etapie wdrożeniowym, cały czas pozostając do jego dyspozycji.
Jesteśmy też bardzo elastycznym SaaS’em – na co dzień z powodzeniem realizujemy wiele dedykowanych rozwiązań i modułów, które tworzone są na życzenie klientów. To warte podkreślenia, bo szczególnie wśród konkurencyjnych, polskich rozwiązań często zaobserwować można mało pro-klienckie podejście (brak możliwości wdrożenia dodatkowych modułów, czy zmian systemowych).
Wśród platform e-commerce mamy też portfolio na bardzo wysokim poziomie jeżeli chodzi o projekty graficzne i webdesign, co zdecydowanie jest zauważane i często podkreślane przez właścicieli e-sklepów.
Wszystko powyższe sprawia, że klienci Ebexo mogą skoncentrować się na tym co najważniejsze – czyli sprzedaży, a nam powierzyć całą resztą.

Jakie najważniejsze cechy powinno posiadać oprogramowanie sklepu internetowego?

Najważniejsze są funkcje, dzięki którym klient będzie mógł swobodnie zarządzać sklepem, będzie prowadził działania marketingowo-sprzedażowe, oraz elastyczność samego systemu (o której mowa powyżej). Kluczowy jest też sam panel administracyjny – powinien być intuicyjny, łatwy w obsłudze. Baza wiedzy oraz wsparcie technicznie to kolejny element układanki.
Platforma powinna posiadać również wiele integracji, również takich w jednym obszarze (np. minimum kilka firm kurierskich czy form e-płatności do wyboru) – tak, aby klient miał swobodę w wyborze i większe pole do negocjacji z partnerami biznesowymi, z którymi planuje rozpocząć współpracę.
Kluczową cechą systemu powinny być szeroko rozumiane możliwości gratyfikacji klientów.
Dzięki nim już od pierwszego dnia działania marki online można budować lojalność klientów, co ma bezpośrednie przełożenie na statystyki sprzedaży. Przykłady takich rozwiązań to: program lojalnościowy, kody rabatowe, gratisy, promocje happy hour, czy „kupuj więcej za mniej”.
Warto wspomnieć również o API – dzięki któremu klient może zlecić napisanie dedykowanych integracji czy funkcji pod swój sklep bez udziału firmy z którą współpracuje.

Jakie najważniejsze funkcje oferuje Wasz skrypt?

Funkcji jest cała masa i często jest tak, że dla każdego klienta „tą najważniejszą” jest zupełnie coś innego :). Dzięki setkom narzędzi jakie posiada platforma Ebexo można prowadzić skuteczną sprzedaż, po prostu. Kluczowe funkcjonalności to: system do e-mail i sms marketingu; bardzo rozbudowany dział rabatów (program lojalnościowy progi kwotowe i na punkty (odbiór nagród), happy hour, kupuj więcej za mniej, gratisy, promocje cenowe, grupy rabatowe do obsługi klientów b2b), zaawansowana wyszukiwarka, cechy produktu magazynowe oraz informacyjne, które potem można wykorzystać do zaawansowanego filtrowania, integracje z dużą ilością hurtowni w cenie, płatnościami elektronicznymi (w tym własne narzędzie Ebexo Płatności), firmami kurierskimi, systemami magazynowo-fakturowymi, statystykami, Ceneo i innymi porównywarkami, aukcje Allegro i inne. Do tego do dyspozycji klientów jest dział meta tagi/seo, reklama, dzięki której można prowadzić skuteczne kampanie w sklepie. Aktualności czy blog, ulubione lub lista życzeń, hot deals czy oferty specjalne, opinie użytkowników, powiązane produkty, rekomendowane i ostatnio oglądane – wymieniać tak można bardzo długo.
Jest też wspomniane wyżej API – dzięki któremu we własnym zakresie można napisać np. integrację z programem fakturowo-magazynowym, czy przygotować własną aplikację mobilną.
Możliwości systemu jest naprawdę sporo.

Jakie są koszty zakupu i prowadzenia Waszego sklepu internetowego?

Opłaty dzielą się na dwa rodzaje:
1) comiesięczna opłata związana z wynajmem aplikacji (Ebexo Standard: 135zł netto/mc lub Ebexo Premium od 395zł netto/m-c)
2) jednorazowa – tutaj mowa głównie o projekcie graficznym, kodowaniu, parametryzacji i wdrożeniu projektu pod nasz system (pakiet graficzny można nabyć już za kwotę 450zł netto, realizacje premium natomiast to inwestycja wyraźnie wyższa – cena uzależniona jest od wielu czynników). Wszystko zależne jest od tego, co klient posiada, czego potrzebuje, czy mówimy o ekonomicznym rozwiązaniu, czy raczej realizacji premium na najwyższym poziomie z autorskimi modułami.

Jakie zabezpieczenia powinien posiadać sklep internetowy?

Temat należy rozłożyć na kilka czynników i może okazać się złożony.
Na pewno warto, aby sklep posiadał certyfikat SSL. Certyfikat SSL służy do szyfrowania transmisji danych w sieci Internet, a więc informacji które są przesyłane między klientem, a serwerem, na którym pracuje sklep internetowy.
Właściciel sklepu powinien korzystać z programu antywirusowego (i dbać o to, aby program był zawsze zaktualizowany), aktualizować na bieżąco system operacyjny oraz całe oprogramowanie, które wykorzystuje w codziennej pracy (np. przeglądarki internetowe).
Warto zadbać też o tak elementarne kwestie, jak np. zabezpieczenie haseł dostępowych (np. do panelu sklepu), czy ich cykliczną zmianę oraz odpowiedni poziom skomplikowania samych haseł.

Wynajmując usługę taką jak Ebexo, właściciel sklepu nie musi natomiast martwić się o kwestie techniczne na samym serwerze – o to dba już dostawca oprogramowania u którego wynajmuje się system.

W jaki sposób RODO dotyczy także sklepów internetowych?

Wprowadzenie RODO wymusiło pewne zmiany wśród sklepów internetowych. Ingerencję w postaci zmian w dokumentach sklepu (np. regulamin, polityką prywatności) oraz inne czynności takie jak dostosowane zgód marketingowych w procesie zakupowym (np. w koszyku), czy obowiązek informacyjny dot. administratora danych osobowych właściciele sklepów dokonują we własnym zakresie – poprzez panel sklepu.

Czym sugerować się przy wyborze oprogramowania sklepu internetowego?

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na doświadczenie firmy oraz przejrzeć realizacje (wdrożenia). Wygląd to jeden z kluczowych składników sukcesu – gdy już inwestujemy swój czas i pieniądze w pozyskanie klienta i zaproszenie go do swojego sklepu – zróbmy wszystko, aby go tam zatrzymać, zainteresować ofertą i doprowadzić do zakupu. Pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko raz i mamy na to kilka chwil, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdzie konkurencja w niemal każdej branży jest spora. Sklep musi być profesjonalny i budzić zaufanie – to must have dzisiejszego e-comemrce!
Warto również zamówić wersję demo i ją przetestować, tak aby przekonać się na „własnej skórze”, czy spełnia oczekiwania oraz czy sam panel jest intuicyjny.

Sklep internetowy z CStore.pl

Czym Wasze oprogramowanie wyróżnia się na tle innych skryptów?

sklep internetowy cstoreDostarczamy oprogramowanie do obsługi sprzedaży hurtowej oraz detalicznej
Integrujemy się ze wszystkimi popularnymi programami finansowymi
Możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb
Wysoka skalowalność (obsługujemy sklepy z ponad 1 milionem produktów oraz 7 tysiącami transakcji dziennie)

Jakie najważniejsze cechy powinno posiadać oprogramowanie sklepu internetowego?

Oprogramowanie przede wszystkim powinno automatyzować procesy w firmie, oszczędzając czas pracy ludzi z niego korzystających.

Jakie najważniejsze funkcje oferuje Wasz skrypt?

Integracja z Allegro, porównywarkami cenowymi, Systemami płatności, Systemami kurierskimi, Programami finansowo-magazyzynowymi, Obsługą wielu sklepów w jednym panelu administracyjnym.

Jakie są koszty zakupu i prowadzenia Waszego sklepu internetowego?

Zależy od konfiguracji projektu. Podstawowe sklepy zaczynają się od kilkuset zł miesięcznie + opłata wdrożeniowa zależna od tego co potrzebujemy.

Jakie zabezpieczenia powinien posiadać sklep internetowy?

Temat jest bardzo szeroki. Najprościej ujmując odpowiednia architektura i zabezpieczenie oprogramowania oraz serwera, dodatkowo certyfikat ssl.

W jaki sposób RODO dotyczy także sklepów internetowych?

RODO nakłada obowiązek z zakresie zarządzania danymi klienta – nasze oprogramowanie jest dostosowane pod kątem aktualnych przepisów prawnych.

Czym sugerować się przy wyborze oprogramowania sklepu internetowego?

Należy patrzeć długoterminowo na to czy dostawca pozwoli nam się rozwijać, automatyzować procesy dostosowywać system wraz wzrostem sprzedaży.

Sklep z ebexo.pl

Sklep z CStore.pl

Powiązane artykuły

Golden Marketing Conference za nami – podsumowanie konferencji online

teoriabiznesu.pl

Od czego zacząć sprzedaż w internecie?

teoriabiznesu.pl

Ile tygodni ma rok? A ile dni, godzin i sekund?

teoriabiznesu.pl