Dwa duże banki – Santander i mBank – zapowiadają przerwę techniczną, o czym możemy przeczytać na stronach instytucji oraz w powiadomieniach w bankowych aplikacjach mobilnych
Przerwa techniczna w Santander Banku
Bank Santander zachęca do opłacenia swoich rachunków, oraz dokonania zakupów w piątek przed godziną 22:00. Spowodowane jest to przerwą techniczną, która jest przewidziana od godziny 22:00 w piątek, do godziny 7:00 następnego dnia ( sobota ).
Wprowadzenie nowości oznacza brak dostępu w wyżej wymienionych godzinach do takich usług jak BLIK, przelewy natychmiastowe i Przelewy24. Do bankowości mobilnej i internetowej, klienci nie zalogują się od godziny 23:00.
Przerwa związana z wprowadzeniem nowości
Przewidziana przerwa techniczna spowodowana jest wprowadzeniem kilku nowości w działaniu i wyglądzie aplikacji mobilnej i serwisu internetowego. Santander informuje:
Już wkrótce w Santander internet znajdziesz nowe strony z informacjami o Twoich kontach i kartach. Chcesz zastrzec kartę lub zmienić limit? Chcesz zobaczyć historię konta lub założyć lokatę? Już wkrótce znajdziesz to wszystko w jednym miejscu – wystarczy, że klikniesz konto lub kartę na pulpicie
Nie zadziała także mBank
W związku z planowanym wprowadzeniem zmian, klienci nie skorzystają z usług mBanku. W najbliższą niedzielę ( 21 czerwca ) mBank zapowiada przerwę techniczną. Jakie usługi bankowe nie zadziałają?
mBank wyjaśnia:
- Karty i wypłaty z bankomatów
W godzinach 02:00 – 09:30 nie zapłacisz kartą, nie wypłacisz gotówki z bankomatu oraz nie skorzystasz z wpłatomatu. Za zakupy w internecie nie zapłacisz w godzinach 02:00 – 12:30.
- Serwis transakcyjny i aplikacja mobilna
Pomiędzy godziną 02:00 – 12:30 nie zalogujesz się na swoje konto w internecie i nie skorzystasz z bankowej aplikacji mobilnej. Nie złożysz też żadnego wniosku między godziną 01:30 – 13:30.
- mLinia
Podczas przerwy nie mamy wglądu w Twoje dane związane z bankiem, dlatego w tym czasie nie zrealizujesz żadnej operacji.
Przygotuj się na przerwę techniczną
Klienci obu banków mogą przygotować się na przerwę techniczną, wypłacając wcześniej gotówkę z bankomatów. Dodatkowo, wszystkie zlecone płatności oraz zakupy można zrealizować wcześniej, tak aby podczas przerwy technicznej nie korzystać z aplikacji, serwisu transakcyjnego, BLIKu i kart. Warto zaznaczyć, że przelewy zewnętrzne realizowane są w dni powszednie, dlatego zapowiedziane przerwy w dostępie do usług nie wpłyną na szybkość wykonanego przelewu.